Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door chelsey
#2736741
Ik weet dat er hier wel een aantal (konings)poedels zijn op het forum.
Woensdag ga ik op bezoek bij een fokker v koningspoedels. kDroom al een hele tijd v.e. poedel, en nu gaat het er waarschijnlijk v komen  :D
Maar het zou ons eerste grote hond zijn, dus vind ik het best spannend. Mijn Toller was een medium en mijn border heeft een schothoogte v 53 dus grens denk'k.

Hoe groot zijn jullie koningspoedels geworden? hoeveel eten ze? Hoeveel wegen ze? Hebben jullie een reu of teef?
Door millyckk
#2736750
*Monique hier op het forum heeft er 2: inteligente en schitterende beesten! Ze is erg druk op de boerderij dus je kunt haar misschien het beste pbjen...
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#2736926
Annemarie Rijnveld schreef: @Naomi M. heeft ook een Koningspoedel: superlief en superintelligent..
Die heeft toch een Doodle, of heb ik de verkeerde Naomi voor?

Koningspoedels zijn heel leuk!
Voor welke kleur ga je?
Door Annemarie Rijnveld
#2736996
de Meiden schreef: Die heeft toch een Doodle, of heb ik de verkeerde Naomi voor?

Koningspoedels zijn heel leuk!
Voor welke kleur ga je?
Ehhmm, ja geloof dat je gelijk hebt!!!
Door Mevroi Kruim
#2737068
Ik ken een fokker van Grote Poedels, zijn honden worden niet idioot groot maar op shows heb ik wel behoorlijk hoge gezien. Ik vind ze echt geweldig! Die gangen, net hackneys, en hele leuke karakters. Allen die vachten, dat is wel veel onderhoud.
Door C@rine
#2737144
Geweldige honden met hele fijne karakters.
En die vacht, als je niet gaat showen , niet te moeilijk doen ;)
Door Metaldog
#2737233
chelsey schreef: Ik weet dat er hier wel een aantal (konings)poedels zijn op het forum.
Woensdag ga ik op bezoek bij een fokker v koningspoedels. kDroom al een hele tijd v.e. poedel, en nu gaat het er waarschijnlijk v komen  :D
Maar het zou ons eerste grote hond zijn, dus vind ik het best spannend. Mijn Toller was een medium en mijn border heeft een schothoogte v 53 dus grens denk'k.

Hoe groot zijn jullie koningspoedels geworden? hoeveel eten ze? Hoeveel wegen ze? Hebben jullie een reu of teef?
Ik heb er 2!!!!
De oudste reu is 7 en is rond de 56 centimeter en vrij klein. Hij weegt rond de 21 kilo.
De jongste is net 2 en is rond de 59 centrimeter en eigenlijk normaal. Hij weegt rond de 22,5 kilo. Beide eten ze ongeveer 500 gram vlees per dag. De oudste iets meer dan de jongste. De schofthoogte van de Standaard Poedel mag max 62 centimeter zijn.
Bij welke fokker ga je kijken???
Door Borke
#2737247
Mijn ouders hadden er een toen ik een jaar of 6 was, fantastische hond!
Ooit wilde ik er zelf ook een, maar ik kon geen goede fokkers vinden en was erg teleurgesteld over wat de Nederlandse Poedelclub vertelde over gezondheid in het ras (namelijk niets...)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2737249
Annemarie Rijnveld schreef: @Naomi M. heeft ook een Koningspoedel: superlief en superintelligent..
de Meiden schreef: Die heeft toch een Doodle, of heb ik de verkeerde Naomi voor?
ja die heeft een doodle
Door essie
#2737352
ja, ik heb er eentje. :D

Demy is een teefje van 9 jaar. Ze is rond de 18 kg, 56 cm hoog. En eet zo rond de 500 gram per dag . Maar precies weet ik niet, weegt haast nooit af en geef zeer onregelmatig te eten.

Mijn moeder heeft ook een poedel, een reu. En die is echt een stuk breder en hoger dan Demy.

Vind het heerlijke honden, heel makkelijk in de omgang. Ik kan echt alles met Demy doen. Zo heb ik ze natuurlijk ook opgevoed, maar het zat er ook al echt in.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door