Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3352025
Breek me de bek niet open over dazen :-X :-X
Gisteren boswandeling, viel wel mee met de dazen, ja soms op een plekje , iets help, alles en wel overleeft...bos uit sta je bij de auto om in te stappen.
:censored2: :censored2: :censored2: :censored2: :censored2:
Echt joh, hoewel ik er gelijk after bite ammoniak op heb gedaan , nu al een jeukende plakkaat van zeker 10 cm. Heb weer lopen tekenen op mijn been, zie ik wat die doet ::)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3352042
20180813_084248.jpg
20180813_084248.jpg (3.08 MiB) 2170 keer bekeken
Iets te harde regen voor dit maïsveldje...

20180813_094024.jpg
20180813_094024.jpg (2.32 MiB) 2170 keer bekeken
livin' on the edge met t shirt en korte broek ;D
20180813_115330.jpg
20180813_115330.jpg (2.49 MiB) 2170 keer bekeken
Lijkt wel herfst joh !
Gebruikersavatar
Door sam28
#3352064
Jeetje, 10 cm!! :-X Hopelijk snel beter.

Hier heeft het heerlijk hard geregend en later (ik was ondertussen bij een vriendin) geknetterd. Ik ben zeiknat geregend en vond het meer dan fijn. In tegenstelling tot Ziva die enorm liep te balen en wel naar huis wilde. Tot ze doorhad waar we naartoe gingen ;D Helaas wilde vriendin geen natte hond knuffelen en heeft ze wat aaien gehad op een klein droog plekje :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3352076
Beetje stomme vraag misschien... wat zijn dazen???? Heb ze waarschijnlijk hier nog niet gezien :o ... of gezien voor vliegen????
Door Tanna
#3352078
Bij ons is weer nauwelijks wat gevallen. Ja, precies toen ik een van de hondjes uitliet, dat dan weer wel. Maar niet om van achterover te slaan.
Door Maika
#3352081
CindyMayella schreef:Beetje stomme vraag misschien... wat zijn dazen???? Heb ze waarschijnlijk hier nog niet gezien :o ... of gezien voor vliegen????
Platte "vliegen"die heel zacht landen en dan steken, doet erg zeer.

Ik ken ze vooral van op het boerenland en in eikenbossen, vooral in combinatie met vocht.
Afgelopen jaar heb ik ze overigens nauwelijks gezien.
Voorgaande jaren sloeg ik iedere minuut er wel een van mijn paard, nu misschien 5 in april/mei en daarna niks meer.
( Wel enorm veel vliegen....pffff )
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3352085
Wat een geluk hier stikt het van die krengen al maanden :'(

De steek doet meestal veel pijn, maar het erge is de dagen erna waar je er nog van kunt genieten :-X pijn dik en jeuk en brandend gevoel.
Hij is vandaag gegroeid hoop dat ie er bijna klaar mee is.

Oja vandaag een hele hoop malse buien gehad sommige met onweer. Het watertekort is wel aangevuld ;D vind ik :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3352107
Ohhh.... :( .... waarschijnlijk wel gezien, maar dan gezien voor gewone vliegen.... geen last ervan dus....
Door Maika
#3352110
@Kaio
En je hebt nog nooit van die daasweg middeltjes gekocht?
Je kunt ze bij jezelf op je kleren of op je haar spuiten.
En bij de honden op de vacht.

Wel loop je vervolgens rond in een aura van "geur" maar ik vind het wel een te houden lucht.
Door src_esther
#3352122
CindyMayella schreef:Beetje stomme vraag misschien... wat zijn dazen???? Heb ze waarschijnlijk hier nog niet gezien :o ... of gezien voor vliegen????
Dit is een goudoogdaas, daar hebben we hier voornamelijk last van en ik vind ze nog aanhoudender en aggresiever dan de regendaas.
Door eelke
#3352143
Kaio schreef:Nou deze zitten hier en het stikt ervan : regendaas.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Regendaas
Behoorlijk actief op zoek naar "voedsel"

Maar eh 1 ding snap ik niet . Actief voor en tijdens regenbuien. Sorry maanden geen drup regen gezien en ze waren erg actief hoor ::)
In principe is het altijd wel 'voor een regenbui' ::) Ik ben denk ik al 3 maanden niet meer in het bos geweest... :( om de dazen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3352144
Hier al heel lang (nog) geen enkele daas gezien gelukkig. Hopelijk blijft dat zo!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door