Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3328661
Is hier ook al een stuk rustiger , al wacht ik nog wel even een uurtje af, je weet nooit.

Ooh hoor ik net de brandweer. :biggrin2: , valt nog mee , niet veel gehoord ;)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3328662
Kim_S schreef:Thuis. En mijn dak sneuvelt beetje bij beetje :-X
Jij hebt geen 400 km gereden of wel :o

Ah kl*te weer dat jullie dak sneuvelt... :-\ :-\
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3328663
Het is op het nieuws in belgie dat het bij jullie nog veel erger is dat bij ons. En als je de beelden erbij ziet. :o
Daken die wegwaaien, vrachtwagens gekanteld, stapel containers in de haven die omvalt....

Pfff... wees voorzichtig allemaal! :-*
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3328664
Kaio schreef:Jij hebt geen 400 km gereden of wel :o

Ah kl*te weer dat jullie dak sneuvelt... :-\ :-\
Nee, het middagprogramma afgezegd. Niet normaal hier joh.

Yep, das wéér 350 euro eigen risico :-\
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3328666
Kim_S schreef:Nee, het middagprogramma afgezegd. Niet normaal hier joh.

Yep, das wéér 350 euro eigen risico :-\
Ik dacht al 400 km met dit weer, niet te doen! Gelukkig ben je wel veilig thuisgekomen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3328667
Grrr.... nu gaat het nog een uur langer duren volgens de KNMI... dacht het ergste gehad te hebben, niet dus, was gewoon ff rustpauze ::)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3328685
Kan het bij ons heel moeilijk zien, want ons dak is erg hoog, dus ik moet erg van een afstand kijken, maar er liggen vlgs mij pannen niet meer goed. Wijzelf durven er ook niet op....
Door Mandarijn
#3328688
Om 10.41u melding gekregen om op te komen kazerne. Ben net terug. Hier in Limburg heeft elk brandweercluster (Weert, Roermond, Venlo, Venray en nog een paar) vandaag een LAC (lokaal alarmcentrale) opgericht om de regionale meldkamer te ontlasten. Die was helemaal overbelaat. Vanaf 11u zijn we overal in de regio Weert ingezet voor omgevallen bomen. Er stond nergens nog een brandweerwagen op een kazerne. Alles was eruit. Zelf hebben we 14 bomen die verschillende wegen blokkeren weggezaagd en de wegen vrijgemaakt. Dus een drukke dag gehad.
Gebruikersavatar
Door pike
#3328700
Ik prijs me erg gelukkig vandaag. Heel erg gelukkig. Drie bomen in mijn tuin zijn om. Maar die stonden ver genoeg van het huis en hebben alleen schade aan de andere beplanting opgeleverd. Maar hoe jammer ook dat stelt niks voor vergeleken met wat er bij mijn overburen twee huizen verderop is gebeurd, en bij hun achterburen. Beide hebben een grote den op hun dak gekregen, dwars erop. Hun hele huizen zijn aan gort :-X . Dwars door het dak, delen van de zolderverdieping hangen door het plafond naar beneden in de woonkamer. Het is echt heel verschrikkelijk. Wat een drama voor die mensen. Het was echt heel creepy weer toen de storm hier op zijn hoogtepunt was.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3328701
Zo hé, dat is echt zwaar k****, idd. Daar zijn die bomen van jou maar jammer bij.....
Door Lizzy
#3328702
Ik zit net even TV te kijken, man man, wat een drama vandaag. Complete daken die weg vliegen, vrachtwagens die om gaan, twee mensen dood door de storm :-X :-X :-X . Heftig allemaal hoor. Idem voor de vallende bomen Pike. Pfft, het zal je gebeuren :-X
Door smulpaap
#3328703
De rust is hier inmiddels terug

Hier even verderop zaten twee stratenmakers aan de koffie in de keet , die lagen met keet en al omver . Niemand gewond gelukkig
Afgebroken zonnepanelen
Dakdelen die door de ramen van een flat heen vlogen , flat ontruimd . Geen gewonden
Omgewaaide boom op trein , mensen die uren vast hebben gezeten
Veel problemen met vrachtwagens
Dit is een kleine opsomming

Zoonlief die sinds hij vader is en niet meer zo actief bij de vrijwillige brandweer ,is op zijn vrije dag toch maar aan de slag gegaan
Zijn 24 uurs dienst bij de beroeps zat er net op
Door Siberienne
#3328709
Heftig zeg, Pike! Onze achterburen hebben aantal giga bomen staan en da’s echt mijn nachtmerrie, da’k zo thuis zou komen

Hier zijn de zonnepanelen nog heel, er zojn wel aantal bomen om op ons weggetje waar we altijd wandelen, maar de helden vd hulptroepen hadden de weg alweer vrij.

Ben nu net thuis, zometeen maar eens een ommetje doen met de mannen
Door Eef+Stippels
#3328710
Wat een storm was het :o

Hier zijn we 1 dakpan verloren, dus we hadden geluk.
Onze buren zijn meerdere dakpannen verloren en die zijn op hun glazen overkapping gewaaid, dus die is ook kapot.

Verderop is een hele gemetselde tuinmuur omgewaaid :o

En heel veel takken overal. Bella vond het geweldig, wilde ze allemaal wel meeslepen. In ieder geval 1 die ervan genoten heeft.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3328714
Jeetje dat was heftig vandaag! Gelukkig zelf geen schade en niemand gewond die ik ken maar vanuit mijn werk kon je de mensen af en toe bijna voorbij zien waaien! Stond een oude man vastgeklampt aan een lantaarnpaal die durfde niet meer verder te lopen. Dus wij naar beneden gerend om hem te helpen waren er gelukkig al anderen voor ons geweest. Ook veel glazen platen hier in het centrum en bij het station naar beneden gekomen. Bussen beginnen net weer een beetje te rijden hier.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door