Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3347408
Too schreef:
Heerlijk die wind, mag nog best een tandje harder ::)
Liever niet....
Mijn schaduwdoek is al half weggewaaid voor de ramen in de kamer. Dus ik had ineens weer volle zon in de kamer, waardoor het 2 graden warmer is geworden in de kamer, voor de hondjes iets minder...
gelukkig is de zon inmiddels doorgeschoven waardoor hij niet meer vol op de ramen schijnt.
Raam staat open in de hoop dat het wat afkoelt..
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3347429
Oww hier geeft de thermometer ( die echt de hele dag in de schaduw hangt) 36 graden aan :o
Vind het met die wind nog wel te hebben, goed het is echt wel warm en de zon brand ook maar het is helemaal niet klef en zweterig
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3347480
Hier waait het net iets te hard om buiten te zitten borduren... zelfs voor de hondjes is het te warm....
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3347495
Hier een man met longontsteking door de vreselijke hooikoorts die vorige week weer de kop opstak. En voorlopig regent het nog niet, want dat zou uiteraard iets helpen. Nu maar hopen dat de prednison en de AB het werk van de regen gaan doen. Maar balen is het wel, de 2e keer in 3 maand. :-X
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3347498
Ik zal wel niet alleen zijn, maar hier is er al dik 4 weken letterlijk geen druppel meer gevallen en de volgende 2 weken is er ook niets voorspelt. Verder kunnen ze nog geen idee geven.
Kan natuurlijk zijn dat er volgende week plots toch een onweer in beeld komt, maar voor hetzelfde geldt blijft het gewoon nóg 4 weken droog... :-\
Ik sproei mijn moestuin echt maar 2x per week, niet meer om water te sparen, en die doet het wonderwel vrij goed, maar nu begin ik toch schrik te krijgen.
Kan je je dat bij ons voorstellen dat er plots geen water meer uit de kraan zou komen? :-X
Ze geven wel wat regen in het zuiden van het land deze week, maar dat komt in de Maas terecht dus daar hebben we in Vlaanderen niets aan...

En die warmte is toch echt wel hevig. Het ligt vast ook aan m'n zwangerschap maar pfff... Ik durf bijna niet meer buiten komen.
En dat terwijl ik echt wel een zonneklopper ben en houdt van warm weer. Dit is gewoon té.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3347505
Maci ligt gewoon buiten ::) In de schaduw hoor
Volgens mij ben ik wel een beetje gewend geraakt heb weinig last. En snachts koelt het ook nog voldoende af

Eh droog is het hier wel , beetje gortdroog. Maar ik hoop nog niet op zo'n buitje als eerst ::) Als je onze kelder nu ziet.....Behang en deel van stuckwerk is nu ook van de muren af....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3347518
Hier in zuidoost groningen is 2weken geleden nog wel regen van betekenis gevallen, maar daarvoor en daarna ook niks meer, dus ook hier is alles kurkdroog.
Nu is het warm, maar niet onhoudbaar en dat komt door de stevige oosten wind. Uit de wind wordt het snel te warm.
Hondjes doen rustig aan en savonds gaan we even zwemmen.

De boern beregenen nog en de tonnen zaten hier mutvol, dus ondanks dagelijks plantjes gieten zit er nog wel zo,n 800 liter in en kunnen we nog wel even vooruit.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3347522
Ik heb nog altijd dat water wat uit de kelder vloer gepompt wordt natuurlijk ;D ::) :P
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3347540
Het is hier 24 graden met een stevige woei, maar volgens mij wel iets minder erg dan gisteren.
Vandaag verder maar niet buiten geweest ivm de zon, ben gisteren verbrand toen ik toch in zo'n zat om op te warmen na de kippenvel in de schaduw ::)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3347541
dinky89 schreef:Het is hier 24 graden met een stevige woei, maar volgens mij wel iets minder erg dan gisteren.
Vandaag verder maar niet buiten geweest ivm de zon, ben gisteren verbrand toen ik toch in zo'n zat om op te warmen na de kippenvel in de schaduw ::)
Amai ja, das wel een verschil.
Hier over de 30 graden en met moeite een zuchtje wind...

Oei, verbranden is wel niet fijn. Hopelijk valt het mee.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3347542
pearlsofpassion schreef:Amai ja, das wel een verschil.
Hier over de 30 graden en met moeite een zuchtje wind...

Oei, verbranden is wel niet fijn. Hopelijk valt het mee.
Het is volgens mijn vriend al een stuk minder rood dan gistermiddag/avond maar nog wel duidelijk rood in het gezicht. Vandaag zei iedereen die ik tegen kwam 'ben je verbrand?', 'wat ben je rood!' Of een variant daar op.... Normaal gaan we wandelen in de lunchpauze maar dat heb ik maar wijselijk overgeslagen vandaag. Het trekt heel licht als ik ga fronsen maar gloeit niet enorm dus lijkt mee te vallen ;) straks nog maar een ronde aftersun er op voor hydratatie.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3347546
pearlsofpassion schreef:Ik zal wel niet alleen zijn, maar hier is er al dik 4 weken letterlijk geen druppel meer gevallen en de volgende 2 weken is er ook niets voorspelt. Verder kunnen ze nog geen idee geven.
Kan natuurlijk zijn dat er volgende week plots toch een onweer in beeld komt, maar voor hetzelfde geldt blijft het gewoon nóg 4 weken droog... :-\
Ik sproei mijn moestuin echt maar 2x per week, niet meer om water te sparen, en die doet het wonderwel vrij goed, maar nu begin ik toch schrik te krijgen.
Kan je je dat bij ons voorstellen dat er plots geen water meer uit de kraan zou komen? :-X
Ze geven wel wat regen in het zuiden van het land deze week, maar dat komt in de Maas terecht dus daar hebben we in Vlaanderen niets aan...

En die warmte is toch echt wel hevig. Het ligt vast ook aan m'n zwangerschap maar pfff... Ik durf bijna niet meer buiten komen.
En dat terwijl ik echt wel een zonneklopper ben en houdt van warm weer. Dit is gewoon té.
Zolang ze in Drente rustig nog een zwembad opnieuw vullen met 600 kuub water omdat een of andere slimmerik de verkeerde klep had open gezet, zal het ook nog wel wat meevallen met het watertekort.

Hier is het ook prima te doen door de frisse wind. Gewoon lekker zomerweer. En ja, een paar flinke buien zouden welkom zijn voor de natuur en de tuin. Maar aangezien we er toch niets aan kunnen doen, geniet ik lekker van het heerlijke weer.

Sterkte PoP, zo hoogzwanger is warmte een stuk lastiger te verdragen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door