Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door MargaS
#3347566
Kaio schreef:Ik heb nog altijd dat water wat uit de kelder vloer gepompt wordt natuurlijk ;D ::) :P
Onze Duitse kelder stond ook vol water. We snappen niet hoe dat kan. Verder is het weiland kurkdroog en voeren we heel veel hooi bij. Gelukkig het lage stuk vorige week gehooid zodat ze paarden daar nu kunnen grazen. En op het lage stuk zelfs nog een groene gloed. Het hoge stuk is gewoon geel verdroogd.
Door Siberienne
#3347615
Pauline schreef:Hier een man met longontsteking door de vreselijke hooikoorts die vorige week weer de kop opstak. En voorlopig regent het nog niet, want dat zou uiteraard iets helpen. Nu maar hopen dat de prednison en de AB het werk van de regen gaan doen. Maar balen is het wel, de 2e keer in 3 maand. :-X

Ik weet niet of het voor jullie van toepassing is, maar mijn meneer heeft een fikse boompollen allergie en was dit voorjaar flink ziek. Wat heel veel ‘lucht’ heeft gegeven is een hor met pollenwerend gaas in de slaapkamer. Daardoor kreeg zijn afweersysteem in ieder geval in de nacht rust. Hij was duidelijk minder benauwd.
Door rosmin
#3347630
't Is prachtig weer, maar heb wel al weken zere keel, snotterig en hoofdpijn >:(
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3347631
Door gebrek aan wind is het hier nu echt wel echt warm. De zon zelf is heel heet. Gelukkig is het niet klam, maar dat zal morgen wel weer veranderen vrees ik
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3347773
Er is 1 mm water gevallen! :D :-X

Dat maakt natuurlijk niets uit zo'n paar druppels, grond stoft nog net als voorheen, en we hebben klei-leem dus dat zegt wat.
Maar alle beetjes helpen zeker? ::)
De volgende week weer 25-30 graden voorspelt en geen spat regen... :-\
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3347776
Zou zeggen kom naar het noorden, hier al de hele week tussen de 19 en 23 graden ;)
Nu is het compleet bewolkt en 14 graden.
Droog is het hier ook, maar dus niet zo heet :cool:
Door - pien -
#3347779
Het is hier bij de kust heel goed te doen, wel 25C maar met een straf windje erbij (windkracht 4) is het goed uit te houden. Wel heel droog...alleen de potten (4 stuks) krijgen water.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3347793
dinky89 schreef:Zou zeggen kom naar het noorden, hier al de hele week tussen de 19 en 23 graden ;)
Nu is het compleet bewolkt en 14 graden.
Droog is het hier ook, maar dus niet zo heet :cool:
Ik heb het ook al gedacht!
In de winter toen er hier 3 maand geen straal zon kwam, hadden jullie ook regelmatig een mooie dag.
Gewoon gematigder dan hier, heb ik de indruk.
Nu is het bij ons wel heel extreem omgeslagen. Eerst 3 maand geen zon dan een dikke maand gemiddeld weer en sindsdien geen spat regen en super warm... ::)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3347885
Ik moet zeggen dat ik met de laatste regen die gevallen is wat nare associaties heb ::) Dat is dus ruim een maand geleden, en nog heb ik wel als ik op de weer app zie: onee onweer en regen, dat mijn billen automatisch bij elkaar knijpen ;D . Maar gelukkig wordt dat steeds weer aangepast naar droog :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3348238
Ik heb het koud ;D
En wat voelt dat raar, meer en zwaardere kleding ::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3348244
Hier is met gister erbij wel regen van betekenis gevallen. Tonnen weer leuk bijgevuld, loungeset drijfnat, zo ook mijn trimtafel die nog buiten stond. Gisteren was het uitermate fris, daar moest echt een sweater bij aan om het comfy te hebben, zo ook nu nog en dichte schoenen omdat je anders zeiknatte voeten krijgt.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3348262
Er is hier wel wat gevallen maar niet extreem veel. Ik verwachtte vanmorgen hele hordes dazen in het bos, maar dat viel reuze mee! :)
Nu flinke woei en een zonnetje, alles droogt lekker op. Kan zo wel weer buiten zitten.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3348270
Oo hier is het nu echt koud, 18 graden maar !
Veel wind.
Maar nog geen regen. Zou wel iets mogen want het stoft als de ziekte, ik en mijn hondjes waren vanochtend gewoon allemaal zeemonsters. We wonen niet eens aan zee. :biggrin2: Maar dit is fijner dan zeezand en dat is echt niet fijn!
Dus hop ff regenen ( niet te hard aub) en dan weer verder :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door doranto
#3348276
Angelique schreef:Hier is met gister erbij wel regen van betekenis gevallen. Tonnen weer leuk bijgevuld, loungeset drijfnat, zo ook mijn trimtafel die nog buiten stond. Gisteren was het uitermate fris, daar moest echt een sweater bij aan om het comfy te hebben, zo ook nu nog en dichte schoenen omdat je anders zeiknatte voeten krijgt.
Oooh echt? Hier lopen we nog iedere dag met kruiwagens leidingwater op en neer van de boerderij naar de stal te sjouwen. Hier is nog niets gevallen. We gaan nu het grondwater laten testen op het ijzergehalte om te zien of we er een filter kunnen plaatsen om het geschikt te maken als drinkwater voor het vee.
Door Anne in Zweden
#3348319
Normaal zou ik zeggen: kom lekker hierheen met z'n allen, maar ook wij in-de-richting-van-Noord-Zweden hebben al weken geen regen gezien, en de temperatuur is hier ook al dagen 28-30 graden. Vandaag gelukkig wel met wolken, maar morgen wordt stralende zonneschijn verwacht, en een graadje of 32. :-X Waarom was ik ook alweer naar Zweden verhuisd? >:(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door