Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3307084
- pien - schreef:Tot 40 jaar terug woonde ik in de buurt van Rotterdam. Maar dat is zoo lang geleden dat ik niet meer weet hoe en wat met de regen. Wel dat de achterbuurman, die aannemer is, zegt dat het weer veranderd is. Druildagen heb je nog steeds maar hij zegt dat het vroeger meer buien waren en dat het nu écht langer achter elkaar regent. Ik onthou zulke dingen niet dus ik neem aan wat hij zegt...
Mijn moeder blijft bij hoog en laag beweren dat ze in haar jeugd altijd een witte kerst hadden. Geen meteoroloog die haar wijs kan maken dat dat toch echt niet het geval was...

Ik meende dat tegenwoordige juist heftigere buien vaker voorkomen en voor korte maar hevige problemen zorgen doordat het riool zoveel water in zulke korte tijd niet aan kunnen.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3307087
Naar mijn idee regent het minder vaak hele dagen maar valt er meer tegelijk. Dus als het regent dan regent het hard.
Qua onweer weet ik het niet. Weet wel dat het in Groningen minder onweert dan omgeving Opsterland maar dat stond al bekend als onweer gebied toen ik daar in mijn jeugd woonde.

Morgen hopelijk droog zodat ik lekker op de fiets naar het werk kan :)
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3307770
Het is zo benauwd. Volgens buienradar zou het omstreeks 17.00 gaan regenen maar dat word nu al 21.00 uur. Alles plakt. De stranden zijn wel druk bezet dus voor de strandgangers is het niet te hopen dat het opeens erg omslaat.. In Voorburg hagelt het en er is zwaar onweer geweest in rotterdam dus dat belooft nog wel wat.
Door eelke
#3307776
Angelique schreef:Hoe ernstig is het onweer?
Hier is het in ieder geval past voor de nacht gepland. Er kwam rond 12.00 al een onweersbui over hier. Daarna nóg benauwder!
Gebruikersavatar
Door Fioon
#3307777
Hier (appelscha)regende het net heel hard maar kort. Nu lekker buitje met lichte rommel in de verte.
Door Mandarijn
#3307803
Iets na 2 u kwam onweer en een goede plensbui over. Onweer heeft een tijdje aangehouden. Nu is het alweer een tijdje droog. Code geel blijft hier gelden, maar zag voor Zeeland en Brabant dat het code oranje is geworden voor vanavond.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3307811
Hier tot nu toe wat gerommel bovenlangs en onderlangs en 5 druppels water. Wel een verfrissend windje erbij.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3307832
Angelique schreef:Hier tot nu toe wat gerommel bovenlangs en onderlangs en 5 druppels water. Wel een verfrissend windje erbij.
En dat windje is ook al weer weg. :(
Door Cathelijn
#3307846
Nog niks gemerkt behalve wat wind. Alles gaat hier net onderlangs. Ik denk dat Eindhoven aardig nat geworden is.
Voorlopig lijkt er ook niks te gaan vallen.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3307851
Hier vanmorgen bij de wekker veel regen ineens. Gelukkig voor vl werd het vlot droog aangezien hij halfuur op de fiets naar het werk moet. Nu ook droog dus zal ik ook braaf op de fiets gaan
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3307860
Gisteren in de middag een paar uurtjes onweer met war regen. De hevigheid viel echt erg mee, dus stelde niet zo veel voor. Vannacht bezoek gehad op de slaapkamer van Opa Maci , ja weer onweer.
Vanochtend met Fozzy gewandeld en toen brak de zon door en bij mij het zweet, jeee :o zo gauw zweet ik niet maer het drupt van mijn voorhoofd, zo benauwd niet voor te stellen. Daarna maar geen wandeling met die ouwe sokkepok meer, hij gaat al niet zo lekker dus dit zou niet goed bekomen. Nu op het moment zie ik weer dat er een buitje aankomt, ik wilde juist of die ouwe gaan wassen of gaan verven buiten, hmmmmm dat is nog ff wachten dan.
Maar eigenlijk is het nu na die regen 10x kleffer ondanks lagere temperatuur :-\
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3307910
Ik ben maar halfuur eerder naar huis gegaan, was bijna voor de bui thuis (op 200 m na ofzo ::) )
Verder inderdaad enorm klam :-X

Komt ondertussen weer donkere lucht aan.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3307914
Afgelopen nacht flink onweer en buien, vanmiddag ook. Het is nu zo donker dat ik de lampen aan ga doen. Tussendoor een lekker zonnetje, het onkruid tiert welig. :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door