Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#3349265
Kim_S schreef:*Ping*
Vriendelijk verzoek om alleen 's nachts te hozen, dan hebben wij nog wat aan onze vakantie :P
Staat genoteerd, wordt geregeld.

Kost wel extra. :P
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3349266
Ach als het vanaf december 3 maanden minstens -10 is met veel sneeuw en ijs ben ik prima tevreden en houd ik dit ook wel uit. :cool: :D
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3349267
Anne in Zweden schreef:Gisteren lag onze husky bij 34 graden in de volle zon op het terras te snurken. :o Ik weet dat die dikke vacht ook tegen hitte en zon beschermt, niet alleen tegen de kou, maar dit was echt een stevig staaltje ontkenning van de realiteit. :biggrin2: Er stond een stevige wind, misschien dat het daardoor toch lekker aanvoelde.

En toen ineens klonk er regen vannacht! Niet zo handig, want we zijn aan het bouwen en het dak is nog niet klaar. En we hadden alles daaronder niet afgedekt, omdat vier verschillende weersvoorspellingen totaal geen regen hadden voorspeld. ::) >:( Zo stonden we dus om 3 uur vannacht met dekzeilen en elektrisch gereedschap en andere materialen te slepen, grrr.
Maar wel fijn, even een buitje. Overal in Zweden woeden bosbranden, en hoewel de regen van vannacht bij lange niet voldoende is om het gevaar te keren, was het toch wel even prettig om te horen dat het nog bestaat, regen in Zweden. Het is nu 28,5 graden en vrij bewolkt. Nog even het dak dichtmaken, dan mag het wat mij betreft gaan hozen!
Ah lekker ook, zo midden in de nacht. :-X
Maar die Husky, heeft die nu een zonnesteek? :biggrin2: :biggrin2:
Door Siberienne
#3349268
Charlie Angel schreef:Ah lekker ook, zo midden in de nacht. :-X
Maar die Husky, heeft die nu een zonnesteek? :biggrin2: :biggrin2:
Die twee gekken van mij liggen ook nog regelmatig in de zon te tukken....

Ik vind de de droogte vervelend omdat de boom vd achterburen vol ongedierte zit en onze hele tuin bedekt is onder luizenplak en kevertjes... verder kan ik best wennen aan opstaan, shirt aan, korte broek buiten ontbijten en op stap op de sandalen ;)
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3349269
Ik vind eigenlijk alles heerlijk, dit weer is zalig, het koelt tenminste een beetje af in de nacht. Een paar dagen regen trek ik ook nog wel. Sneeuw vind ik geweldig, ach en wind, zolang alles heel
blijft ook prima!
En dankzij dit weer eindelijk Harry wat dikker meneer vind het niet zo heel erg dat de wandelingen ingekort worden vanwege de warmte en hij lijkt nu wat voller te worden.

Maar ik wen er ook wel aan hoor, in een kortere rok naar het werk ipv een broek
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3349270
Ik vind de warmte ook heerlijk. Gewoon je jas kunnen vergeten, korte broek dragen. Vogels veel buiten, nu de wilg weer goed uitgelopen en groen is, hebben ze fijn veel schaduw. Otje geniet ook dat de achterdeur veel open staat. Ja, wat regen zou heel welkom zijn voor tuin en natuur. Maar alles is tot nog toe goed te redden met zo min mogelijk water geven uit de kraan (de regenton is al weken leeg).

Met de jaren kan ik steeds slechter tegen kou en donkerte. Ik vind het niet erg als het koud is, zeker als het om schaatsen-kou gaat. Maar mijn lijf trekt het niet zo goed meer. Wat dat betreft vind mijn lijf deze warmte veel fijner.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3349272
Ik weiger vaker dan 2x per week te sproeien. Maar dat begint in de moestuin toch echt wat krap te worden. Een week of 6 ging dat goed, maar nu wordt het echt té droog. Zelfs diepwortelende gewassen vinden niets meer in de grond en de mulch is zo goed als weg waardoor alles nog sneller uitdroogt.
Alle gazons in het land staan bruin ipv groen. Mn appels vallen al van de boom. En voor de rest groeit er gewoon niets meer.
Warm weer is heerlijk, maar die droogte vind ik echt niet grappig meer.
En dan hebben we nog geen branden... :-X
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3349273
Hahaha ik hou ook meer van zo'n en licht. Maar zo iedere dag half 6 al op staan en gauw 2x wandelen en eigenlijk nog willen hardlopen welke beide alleen in de zon kunnen vanwege de dazen is best een beetje erg proppen. Dus de dazen zijn het schuld!

Ik hou zelf niet van donkere dagen daar heb ik echt last van. Giga, en ik heb nu inderdaad zoveel minder pijn aan mijn gewrichten. Dus ben verder wel een zomers type, maar met zo warm vallen ook alle speurlessen etc uit :( ook weer jammer!

Laatst toen het 1 dagje 18 graden was had ik het serieus koud >:( en ik vond die lange kleding echt mega stom aanvoelen !
Wel jammer dat we vlak voor de droogte begon nieuwe planten en boom hadden geplaatst....ik geloof niet dat deze het gaan overleven helaas... We moeten wel meer schaduw in de tuin zien te creeren, zo schiet dat natuurlijk niet op he ;D

Oja de olijfbomen in pot doen het prima :P
Door Maika
#3349274
Pauline schreef:Ach als het vanaf december 3 maanden minstens -10 is met veel sneeuw en ijs ben ik prima tevreden en houd ik dit ook wel uit. :cool: :D

Owwww. help, dan is mijn huid aan alle kanten gescheurd.... :-X
Nee, als dat mag wachten tot "wij naar de tropen zijn verhuisd"
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3349287
Anne in Zweden schreef:Staat genoteerd, wordt geregeld.

Kost wel extra. :P
*Pakt Roodkapjes toch weer in*
:D
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3349289
Maika schreef:Owwww. help, dan is mijn huid aan alle kanten gescheurd.... :-X
Nee, als dat mag wachten tot "wij naar de tropen zijn verhuisd"
Nou dat is mijn huid nu als ik niet heel goed oppas en zo zie je maar, ieder mens zijn eigen weer.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3349358
Omg !
Moeten we nu naar binnen ?
Beetje regen :D

Ruikt best lekker zeg! :o :cool: :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door