Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#2718563
Zou het voor meneer Spreeuw nog mogelijk zijn om zijn werkzaamheden vrijwillig te doen (misschien bij een organisatie, weet niet wat hij doet) aangezien een vrijwillersvergoeding weer wel is toegestaan?
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2718579
Hij is grafisch vormgever dus hij werkt aan zijn computer vanuit huis.
Van een vrijwilligersbijdrage kan hij zijn bedrijf niet voeren. Je moet daarvoor ook flink investeren. Spullen raken verouderd en je moet up to date blijven.
Maar het is wel krom dat je vanuit vrijwillige basis meer mag ontvangen dan wanneer je geld ontvangt omdat je een aantal uren betaald werk doet.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2718588
Idd. Bovendien zit je dan vast aan de wensen qua tijden en afspraken van de werkgever. Nu kan hij, op een enkele deadline na, zelf zijn momenten van werken invullen.
Mijn persoonlijke ervaring met vrijwilligerswerk is dat je alleen plichten hebt, geen rechten.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2718776
Wij snappen ook niets van UWV.
Mijn man heeft in 2007 een nek hernia operatie gehad. Daarna nog een onderste ruggewervel gebroken.
Daarna nooit volledig gewerkt. In 2010 zeiden ze bij UWV vanaf 26-8-2010 ga u weer volledig werken. Terwijl er toen al bekend was dat er weer een nek hernia operatie op de planning stond.
begin augustus krijg hij te horen dat hij 26 -8 geopereerd zou worden. Dat aan het UWV doorgegeven.
die stuurde een brief dat hij voor 3 jaar WIA zou krijgen, maar in feb 2011 zou hij wel weer voor tussentijds controle moeten komen.
Nooit wat gehoort en vorige week kreeg hij een brief dat hij uit de WIA gaat omdat hij voor 80 tot 100% arbeidsongeschikt is.
Hij kan ook niet veel want allebei de operaties hebben niet echt geholpen en hij heeft constant pijn. Daarbij is hij ook nog hartpatient geworden. Maar dat weten hun eigenlijk allemaal niet, daar mijn man nooit meer een gesprek of brief of telefoontje heeft gehad.

Maar voor jullie wel een dikke  :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Door Martine-Tom
#2718873
Thea schreef: Wij snappen ook niets van UWV.
Mijn man heeft in 2007 een nek hernia operatie gehad. Daarna nog een onderste ruggewervel gebroken.
Daarna nooit volledig gewerkt. In 2010 zeiden ze bij UWV vanaf 26-8-2010 ga u weer volledig werken. Terwijl er toen al bekend was dat er weer een nek hernia operatie op de planning stond.
begin augustus krijg hij te horen dat hij 26 -8 geopereerd zou worden. Dat aan het UWV doorgegeven.
die stuurde een brief dat hij voor 3 jaar WIA zou krijgen, maar in feb 2011 zou hij wel weer voor tussentijds controle moeten komen.
Nooit wat gehoort en vorige week kreeg hij een brief dat hij uit de WIA gaat omdat hij voor 80 tot 100% arbeidsongeschikt is.
Hij kan ook niet veel want allebei de operaties hebben niet echt geholpen en hij heeft constant pijn. Daarbij is hij ook nog hartpatient geworden. Maar dat weten hun eigenlijk allemaal niet, daar mijn man nooit meer een gesprek of brief of telefoontje heeft gehad.

Maar voor jullie wel een dikke  :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Uhm....veranderingen in medische toestand ben je verplicht door te geven volgens mij...
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2718893
Wat een ellende Thea!
Krijgt hij niet ieder jaar een brief waarin gevraagd word of je die wilt inzenden als er veranderingen zijn?
Niet alleen bijv verhuizingen of beter worden, maar ook als je zieker wordt.

Ik zou toch maar eens een gesprek gaan houden met je dossier onder je arm.
Meneer spreeuw zijn nierfalen werd ook gebagatelliseerd. Maar na een bezwaar en een klacht, is hij toch 100% afgekeurd.

Sterkte. :-*
Door Kinnie
#2718962
Ik snap helemaal hoe kl*te dit is Spreeuw.
Maar aan de andere kant ziet het UWV zwart wit. Iemand kan wel werken, (al dan niet deels) of niet. Een tussenweg is er niet.
Dus zij zien aan de inkomsten dat meneer spreeuw werkt, dus zij denken en vinden dat meneer spreeuw voor dat percentage dan ook best uit de WIA kan (of in dit geval dus teveel ontvangen geld moet terug betalen). En ondanks dat ik er verder niets vanaf weet, snap ik dat ook wel weer.

Maar ik vind dat ze daar wel duidelijk in moeten zijn. In dit geval dus niet en is meneer spreeuw altijd eerlijk geweest, meerdere malen.

Sterkte in ieder geval!
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2718971
Ik snap het ook Kinnie.
Maar zoals je zegt, dan moeten ze wel aangeven wat mag en niet afschepen met: dat zeggen we niet anders gaat u daarnaar werken.
En zoals de regels nu liggen is het onmogelijk om dat bedrijfje te voeren.
Die marge is zo krap en de belasting vind juist dat dit niet mag. Altijd op 0 uitkomen of verlies is niet levensvatbaar. Dus gaan ze steigeren op gegeven moment.
Maar hoe dat zit kunnen we maandag pas aan de boekhouding vragen. Belasting zelf is daar dan weer onduidelijk over.
Door TMG1961
#2719058
Grote probleem is inderdaad dat veel instanties onduidelijk zijn over wat wel en niet mag en hoeveel wel mag en vanaf wanneer het gekort wordt.

Weet trouwens iemand of je een maandelijkse uitbetaling van een afgesloten WAO gat verzekering moet doorgeven als je vervolguitkering WAO hebt of hoeft dat niet..net zoals bv zorgtoeslag
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2719167
TMG1961 schreef: Grote probleem is inderdaad dat veel instanties onduidelijk zijn over wat wel en niet mag en hoeveel wel mag en vanaf wanneer het gekort wordt.

Weet trouwens iemand of je een maandelijkse uitbetaling van een afgesloten WAO gat verzekering moet doorgeven als je vervolguitkering WAO hebt of hoeft dat niet..net zoals bv zorgtoeslag
Als je maandelijks een bedrag ontvangt uit de WAO gat verzekering ziet UWV dat als inkomsten en wordt het voor zover ik weet van je WAO afgetrokken. Dus ja, zo snel mogelijk doorgeven!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door