Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#2716089
Ook hier heel veel plezier van de Sedona. Heb de gedroogde appeltjes ontdekt :D (appelkoekjes, voor mijn kleinzoon) maar waar die eigenlijk voor aangeschaft is: drogen van pens e.d. voor de hondjes: ideaal!
Hiervoor -kort- een Bomann gehad, maar de Sedona is echt genieten. Ook ik koos voor de vierkante bladen i.v.m. de ruimte die je nodig hebt voor de langere dingen. Heb er geen seconde spijt van gehad.
9 Bladen: meeste keren alles in gebruik. Alleen bij drogen eendennekken gaat er om en om een blad uit i.v.m. de hoogte inderdaad. Maar dan nog: Zo'n 50 nekken heb ik per keer toch wel gedroogd. 68 graden, uurtje of 30...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2716316
Hylos schreef: Dankje Chantal. Ik zag het vandaag ook idd, de Sedona voor 350 euro!

Nou ik ben er wel over uit. Mocht ik een andere willen kan ik beter een 9 tray doen. En dan zou ik de Sedona kiezen, omdat die 2 ventilatoren heeft. Dat is voor mij wel handig omdat ik vaker kleine dan grote hoeveelheden droog. Maar hier mee kun je iig wel grotere dingen drogen, zoals luchtpijp.. Znder dat alles in stukjes moet. En mocht ik in de toekomst veel gaan drogen, ben ik er klaar voor. :biggrin2:

Nu mezelf nog over die 350 euro slepen. :-X
Als jij luchtpijp ed kan gaan drogen, dan wil ik je wel helpen om die 350 euro terug te verdienen!
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2716352
Dwarreltje schreef: Ook hier heel veel plezier van de Sedona. Heb de gedroogde appeltjes ontdekt :D (appelkoekjes, voor mijn kleinzoon) maar waar die eigenlijk voor aangeschaft is: drogen van pens e.d. voor de hondjes: ideaal!
Hiervoor -kort- een Bomann gehad, maar de Sedona is echt genieten. Ook ik koos voor de vierkante bladen i.v.m. de ruimte die je nodig hebt voor de langere dingen. Heb er geen seconde spijt van gehad.
9 Bladen: meeste keren alles in gebruik. Alleen bij drogen eendennekken gaat er om en om een blad uit i.v.m. de hoogte inderdaad. Maar dan nog: Zo'n 50 nekken heb ik per keer toch wel gedroogd. 68 graden, uurtje of 30...
Ik zou ook graag pens drogen, stinkt dit in de Sedona ook nog zo erg? Nekken is ook ideaal idd! Mooi op 68 graden ipv iets over de 70.
Stinkt de Sedona uberhaupt minder? Mn boman staat nu in een hokje tegenover het huis.. Mar beetje zonde om de Sedona daar neer te zetten. Vooral in de winter.. Lijkt mij althans!

@Kaela, dat is een deal! :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2716479
Hylos schreef: Ik zou ook graag pens drogen, stinkt dit in de Sedona ook nog zo erg? Nekken is ook ideaal idd! Mooi op 68 graden ipv iets over de 70.
Stinkt de Sedona uberhaupt minder? Mn boman staat nu in een hokje tegenover het huis.. Mar beetje zonde om de Sedona daar neer te zetten. Vooral in de winter.. Lijkt mij althans!

@Kaela, dat is een deal! :biggrin2:
dit zal denk ik 60graden moeten zijn , want bij 60 gr stollen de eiwitten en verandert de structuur ....
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2716507
Hij is besteld!!!  :D

Nu voor de rest van de maand op een houtje bijten  :-X Gelukkig zijn we al halverwege  :biggrin2:

Kippennekken op 60 graden? Ik meende hier laatst iets te hebben gelezen dat het dan niet lukt en gaat stinken?

En pens.. Nouja wie weet. In de winter ofzo. Als er niemand buiten is en er geen vliegen zijn.  :biggrin2:

:D :circle: :mbounce:
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2716603
Oh dat maakt me niks uit hoor, mag ook wel in de Sedona. Gaat me meer om mijn omgeving. Ik woon in een ruitjeshuis, en ons hokje staat tegen de tuin van andere mensen aan. En als je in de tuin zit met een penslucht om je heen, word je niet vrolijk van denk ik.  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door nova
#2716639
cactus-girl schreef: Je zal er ook geen moment spijt van hebben. Ik heb zelf de excalibur met 9 bladen gekocht kort geleden.
Ook ik vond het een enorm bedrag, maar heb er iedere maand geld voor opzij gelegd.

Hiervoor de Bomann gehad, binnen no time waren ze stuk, wel vergoed gekregen, weer stuk, enz.

Nu minder lawaai, timer en het regelen van de temperatuur. Ideaal.
Ook de hoeveelheid wat je in een keer kan drogen, en ook grote stukken. :thumbup: :thumbup:

helemaal mee eens :D

@ Hylos, ik lees nu idd. dat er 2 maten excalibur zijn :), weer wat geleerd :)
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#2716676
Hylos schreef: Ik zou ook graag pens drogen, stinkt dit in de Sedona ook nog zo erg? Nekken is ook ideaal idd! Mooi op 68 graden ipv iets over de 70.
Stinkt de Sedona uberhaupt minder? Mn boman staat nu in een hokje tegenover het huis.. Mar beetje zonde om de Sedona daar neer te zetten. Vooral in de winter.. Lijkt mij althans!

@Kaela, dat is een deal! :biggrin2:
Inderdaad: Pens meurt enorm dus staat bij mij in aparte kamer. Btw: ik droog alles op 68 graden... Pens, eendennekken, vlees, appeltjes,.... Alleen hoeveelheid uren verschilt. Niet de buren zijn voor mij reden het binnen te houden (ik wordt af en toe simpel van alle herrie uit luidsprekers buiten, dus hoezo rekening houden met??), maar het feit dat ik een €400 kostend apparaat niet buiten (heb geen schuurtje) zet met een niet afsluitbare poort ???
Zet wel altijd het raam ernaast open. In de kamer is het niet te harden, maar voorbij de deur komt die lucht gelukkig niet.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#2717062
hannabelgje schreef: Ik zat zelf ook te denken aan de excalibur mini. Niet voor de hond, maar voor mezelf. Neemt ook niet zoveel ruimte in.
Haha, als ik ca. 20 appels schil en in plakjes snijd, 9 bladen zo vol mogelijk leg, zijn die gedroogd in ca. 3 dagen op ::) Is lichtelijk verslavend, al knabbelend op die schijfjes :-[
Dus nee, neemt niet zoveel ruimte in maar gééft ook minder ruimte natuurlijk... ::)
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2720448
Nou, leuk is dat!
Had met mn stomme hoofd het verkeerde huisnummer getypt op de ipad.. Dat nummer bestaat dus niet.
Dus ik bellen met PostNL. Ik kon het nog niet wijzigen, pas als het met de koerier mee was ofzo. Nou prima, je kunt dat via track en trace in de gaten houden.
Sinds vrijdag staat het bericht er dat het pakket zich in het sorteercentrum bevind.
Keek ik vanochtend weer, staat er ineens dat het pakket om kwart over 10 afgeleverd is!
Nou niet bij mij dus, en ook niet op 436 want dat bestaat niet.  ::)

Ik weer bellen. Nou dat was wel raar! Ook raar was dat het pakket vanochtend in Amsterdam was!  :confused1: terwijl ik in Leeuwarden woon.
Nou, ik moest de webshop maar bellen dan moesten zij maar weer met PostNL bellen, want bedrijven hadden meer opties en dan zouden ze wel een onderzoek starten. Ze heeft me wel een ongelooflijk fijne dag gewenst  :-\

Nou, hopelijk komt het ooit nog aan  :crying:
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#2720536
Hylos schreef: Nou, leuk is dat!
Had met mn stomme hoofd het verkeerde huisnummer getypt op de ipad.. Dat nummer bestaat dus niet.
Dus ik bellen met PostNL. Ik kon het nog niet wijzigen, pas als het met de koerier mee was ofzo. Nou prima, je kunt dat via track en trace in de gaten houden.
Sinds vrijdag staat het bericht er dat het pakket zich in het sorteercentrum bevind.
Keek ik vanochtend weer, staat er ineens dat het pakket om kwart over 10 afgeleverd is!
Nou niet bij mij dus, en ook niet op 436 want dat bestaat niet. ::)

Ik weer bellen. Nou dat was wel raar! Ook raar was dat het pakket vanochtend in Amsterdam was! :confused1: terwijl ik in Leeuwarden woon.
Nou, ik moest de webshop maar bellen dan moesten zij maar weer met PostNL bellen, want bedrijven hadden meer opties en dan zouden ze wel een onderzoek starten. Ze heeft me wel een ongelooflijk fijne dag gewenst :-\

Nou, hopelijk komt het ooit nog aan :crying:
He vervelend, behalve dat t veel geld is, zit je natuurlijk ook met smart te wachten op het nieuwe speeltje... Hopelijk krijg je em toch snel bezorgd! :)
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2720720
Ik zit er op zch wel met smart op te wachten.. Aan de andere kant is het wel warm te warm om te drogen, dus zal ik hem toch pas dit weekend gaan gebruiken. Maargoed, het is veel geld idd!

Iemand van de webshop belde me net, blijkbaar is er iets goed gegaan.. Waarschijnlijk wordt hij morgen bezorgd!!  :D

Hulde aan slowjuice.nl voor de goede service :thumbup:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door