Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nina013
#2713503
Heeft iemand een goed tip, wat te sprayen tegen kippenluis?
Ik ken alleen producten die kippenluis verdrijven.
Maar aangezien mams van de week al een honderd van deze kriebelbeestjes op haar benen had toen ze even de eieren gepakt had, lijkt het mij verstandig om toch een paar uit te schakelen ipv alleen uit het hok te jagen.
Ben op zoek naar iets voor op de kippen maar ook zeker iets voor het hok.
(Barfplaats is echt zo'n geweldig veelzijdig forum ?)
Door Lida. S
#2713526
Ik zou het hok heel erg goed schoonmaken en inspuiten. De kippen meerdere malen behandelen (inspuiten). Ik heb ook een keer een explosie gehad en heb het uiteindelijk schoon gekregen door dagelijks het nachthok schoon te soppen en in te spuiten. Zeker de zit stok (met bevestiging) zodat de kippen niet extra er onder kwamen te zitten 's nachts
Door keetje
#2713528
Inderdaad, 404spray, voor kippen en hok. Eind van de zitstokken insmeren met vaseline heeft hier ook wel eens geholpen, naast het sprayen uiteraard. Het is verrekte hardnekking, overdags zitten ze onder de stok op een hoopje, en in de kieren van het hok en 's nachts komen ze te voorschijn. Vreemd maar overdags zit er zowat geen luis op de kip en na de schemering, als ze op stok gaan zitten ze vol. Ik sprayde, toen ik er last van had, nadat ze op stok gingen de kippen en de volgende morgen als ze rondliepen het hok.
Door Nina013
#2713544
Bedankt voor jullie tip!
Gek genoeg zien de kippen er prima uit. Op een oudje na die er al een tijd slechter uit ziet.
Zolang ik weet hebben we al kippen maar eigenlijk nog nooit geen last gehad met luis.
We gaan ze maar eens grondig insprayen.
Linda, gebruik jij ook 404 spray?
Door Lida. S
#2713546
ja, maar ik heb ook andere middelen gebruikt (bijna alles wat er te krijgen was). De luis is zeer hardnekkig. Voordat ze op stok gaan echt heel goed de stokken en omgeving goed spuiten. Mijn kippen hadden er op het oog ook geen last van maar toen ze er vanaf waren,  waren ze toch levendiger.
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2713554
simpel goedkoop en niet giftig.
Pak een kwast een pot en een fles slaolie en doe daar alle kieren en hoeken mee insmeren vergeet niet om de zijkant van je zitstok in te smeren met vaseline.
Op je bodem kan je wat kalk stooien dan droogt uit waardoor ze ook dood gaan.
Bloedluis kan je niet verjagen maar je kan het wel onder controle krijgen.

Kijk anders eens op www.kippenforum.nl
Door hamada
#2713796
Van de kippenfokker waar onze kippen destijds vandaag kwamen kreeg ik de tip per kip twee of drie druppels frontline voor hond of kat tussen de veren te druppelen twee keer per jaar. Wel op een plek waar ze niet bijkunnen. Volgens hem werkte dat prima. En ik moet zeggen, wij hebben nooit luizen of ander ongedierte gehad. dat wel in combinatie met tabaksstelen in het leghok en het nachthok. Daar schijnen luizen ook niet dol op te zijn. Tabaksstelen zijn bij dierenwinkels gewoon te koop per bundel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door