Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Riek
#2712407
Even een vraagje aan de Texelgangers.
Ben nl erg graag voorbereid en wil dus het telefoonnummer van de dierenarts daar bij de hand hebben.
Welke is daar de beste?
Ik googlede even en zag dat er meerderen zijn.
1 in De Koog en 2 in Den Burg.
Door charmed
#2712528
Naar mijn weten zit er alleen 1 in Den Burg. Ik heb daar geen ervaring mee. Als er iets is met mijn shelties gaan we het eiland af.
Door Malamoods
#2712529
Ehm.... Hoe ga ik dat tactisch zeggen op een openbaar forum.... ::) Het is een da met 'standaard adviezen'... En daar bedoel ik mee dat de meeste bp-ers er andere meningen op na houden wat betreft behandeling voor sommige kwalen en aandoeningen.  ;) Ik ben er zelf nooit geweest overigens, maar heb familie op Texel en daar heb ik wel de verhalen van gehoord. Met echte spoedzaken zou ik er heen gaan, maar voor minder spoedeisende dingen zou ik liever gewoon de boot pakken en een andere da naar wens gaan zoeken. Het is mij niet bekend dat er in De Koog ook één zit. Zou die dan nieuw zijn? Of moet mijn kennis over Texel gewoon wat opgefrist worden?
Door Malamoods
#2712530
charmed schreef: Naar mijn weten zit er alleen 1 in Den Burg. Ik heb daar geen ervaring mee. Als er iets is met mijn shelties gaan we het eiland af.
Eens! Maar dat kan helaas niet altijd. Als de boot niet meer vaart, of je hond heeft 'n maagtorsie, dan ga ik niet eerst wachten tot ik met de boot mee kan, dan maar naar die da. Maar ik snap je punt. Liever niet...
Door charmed
#2712536
Malamoods schreef: Eens! Maar dat kan helaas niet altijd. Als de boot niet meer vaart, of je hond heeft 'n maagtorsie, dan ga ik niet eerst wachten tot ik met de boot mee kan, dan maar naar die da. Maar ik snap je punt. Liever niet...
Ligt er idd ook aan hoe acuut het is. Maar meestal als ik naar een da ga die niets snapt van een stofwisselingsziekte gaat er veel fout. Dat doen we maar niet.
Door Malamoods
#2712539
charmed schreef: Ligt er idd ook aan hoe acuut het is. Maar meestal als ik naar een da ga die niets snapt van een stofwisselingsziekte gaat er veel fout. Dat doen we maar niet.
Ik snap je punt hoor.  ;)
Door **Jillaroo**
#2712544
Ik denk dta het ook om een spoedgeval gaat bij riek. Ik "ken" deze praktijk alleen van naam en dat ik ze wel eens aan de telefoon heb ivm mijn werk. meer niet  :biggrin2:
Door charmed
#2712548
**Jillaroo** schreef: Ik denk dta het ook om een spoedgeval gaat bij riek. Ik "ken" deze praktijk alleen van naam en dat ik ze wel eens aan de telefoon heb ivm mijn werk. meer niet  :biggrin2:
Volgens degene waar we het huisje van huren is het een goede dierenkliniek.
Door C@rine
#2712639
*Dorothea* schreef: Ik droom er nog altijd van om een dierenartsenpraktijk op Texel te beginnen, maar dan moet ik eerst de loterij winnen.
Het kopen van een lot is de eerste stap  ;D
Gebruikersavatar
Door Riek
#2712694
*Dorothea* schreef: Ik droom er nog altijd van om een dierenartsenpraktijk op Texel te beginnen, maar dan moet ik eerst de loterij winnen.
Nou, een lot kopen en morgen winnen zou ik zeggen, dan heb je de eerste klant (eigenlijk hoop ik van niet) deze zomer al binnen.

Het is inderdaad alleen voor spoedgevallen.
Stel dat er één een nagel scheurt of iets anders wat direct een arts vereist.
Verder gaat uiteraard de hondenEHBOtrommel en de buscopan incl spuiten mee.
En waarschijnlijk bel ik dan nog eerst Tannetje  ;D
Maar goed, ik ben liever goed voorbereid en wil graag een telefoonnummer in mijn mobiel voor noodgevallen.
Door charmed
#2712767
Riek schreef: Nou, een lot kopen en morgen winnen zou ik zeggen, dan heb je de eerste klant (eigenlijk hoop ik van niet) deze zomer al binnen.

Het is inderdaad alleen voor spoedgevallen.
Stel dat er één een nagel scheurt of iets anders wat direct een arts vereist.
Verder gaat uiteraard de hondenEHBOtrommel en de buscopan incl spuiten mee.
En waarschijnlijk bel ik dan nog eerst Tannetje  ;D
Maar goed, ik ben liever goed voorbereid en wil graag een telefoonnummer in mijn mobiel voor noodgevallen.
Zo'n 1 1/2 jaar geleden was Prudence ziek op Texel, ze was helemaal geel. We zijn een paar keer van het eiland af geweest naar de dierenarts, door naar drenthe en weer terug de volgende dag, aan het eind van de vakantie op de terugweg langs de neuroloog, we hebben toen 2700 km gereden tussen Drenthe en Texel.. Dat was mijn nachtmerrie, op Texel met een zieke hond. Die nachtmerrie werd werkelijkheid. Ben dus als we er naar toe rijden dan ook bang dat er weer eentje ziek wordt op texel. Je zou haast je dierenarts meenemen op vakantie.
Laatst gewijzigd door charmed op di 09 jul 2013, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door