Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2712578
Ik sta er dubbel in. Ik zie het niet als een dapper besluit maar als laatste noodsprong omdat afvallen op een andere manier niet lukt. Daarnaast speelt bij obesitas de hersenen een hele grote rol.
Maar ik ben zeker geen tegenstander van zo'n operatie omdat je soms gewoon geen tijd hebt of de handvatten krijgt aangereikt om te genezen (ja ik schrijf expres genezen want obesitas is een ziekte) en je lichaam en geest dusdanig te lijden heeft onder het gewicht dat er ingegrepen moet worden.

En wie weet gaat het goed gewicht verliezen op deze manier je ook beter genezen van de werkelijke oorzaak. Want je kan natuurlijk in een kip en het ei verhaal zitten (trauma en dik zijn of/en trauma om dik zijn).

Als ik de foto's van Sylvia zie dan zie ik momenteel een heel gelukkig persoon en ik ken nog een aantal mensen die absoluut geen spijt hebben maar ook iemand die wel spijt heeft.
Je hebt de knoop doorgehakt dus Dian ga er voor! ik vind het wel knap van je  :-*
#2712762
Als je gezondheid erom vraagt en je hebt alles geprobeerd dan is dat inderdaad nog je enige optie.
Je hoort en ziet inderdaad veel succesverhalen. MAAR en de maar is hetgene waar bij mij vraagtekens en uitroeptekens kwamen bij mensen die soortgelijke operaties hadden gehad.
Vertellen ze je erbij wat er zoal verandert? buiten dat je geen grote hoeveelheden meer kan eten? dat je veel sneller diarree hebt en dan wel heel nijdige diarree, dat er veel geen suiker meer kunnen eten of dingen met suiker in want dan worden zowat doodziek, dat je bepaalde vitaminegebreken kan oplopen, dat normaal eten uitgesloten is zeggen ze wel. Maar een kennis van me eet nu gewoon de hele dag door kleine beetjes... ja ... dan brengt het ook niet teveel op.
Net zoals bij iedere operatie. Weet je de risico's en gevolgen? en dit is niet ontmoedigen , eerder vermijden dat je teleurstellende ontdekkingen doet die ze "vergeten" zeggen zijn...
#2712798
koningBilly schreef: Als je gezondheid erom vraagt en je hebt alles geprobeerd dan is dat inderdaad nog je enige optie.
Je hoort en ziet inderdaad veel succesverhalen. MAAR en de maar is hetgene waar bij mij vraagtekens en uitroeptekens kwamen bij mensen die soortgelijke operaties hadden gehad.
Vertellen ze je erbij wat er zoal verandert? buiten dat je geen grote hoeveelheden meer kan eten? dat je veel sneller diarree hebt en dan wel heel nijdige diarree, dat er veel geen suiker meer kunnen eten of dingen met suiker in want dan worden zowat doodziek, dat je bepaalde vitaminegebreken kan oplopen, dat normaal eten uitgesloten is zeggen ze wel. Maar een kennis van me eet nu gewoon de hele dag door kleine beetjes... ja ... dan brengt het ook niet teveel op.
Net zoals bij iedere operatie. Weet je de risico's en gevolgen? en dit is niet ontmoedigen , eerder vermijden dat je teleurstellende ontdekkingen doet die ze "vergeten" zeggen zijn...
het is geen impuls, maar een weloverdachte keuze. Ben hier zeker al een jaar mee bezig, info verzamelen etc. Er zijn risico's, maar als het verder gaat zoals nu kom ik cru gezegd ook tussen 6 planken te liggen. En ja, aan alle operaties zitten risico's, en misschien ben ik net 1 van die personen waar het verkeerd uitpakt. Maar zo doorleven is zeker een groot risico..............

Ik heb alles geprobeerd, maar het lukt niet en mijn gezondheid gaat achteruit....... dan blijft er weinig keuze over......... ik ken mensen die dezelfde operatie hebben ondergaan, weet dus waar ze tegen aan lopen.........
Laatst gewijzigd door Dian op di 09 jul 2013, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door