Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2711571
Proficiat, Lizzie, Door en Erna.
Mooie rapportjes allemaal.

Vooral met dat van Fritzie moet je wel heel erg blij zijn, Lizzie. Zo'n mooie punten voor een teefje waar je mee wil gaan verder fokken (dat was het plan, toch he?). 
Ik vind haar zelf ook een ongelooflijk mooi hondje! Patsy ook, maar Fritzie is toch nog net dat tikkeltje knapper.  Valt me altijd erg op als ik foto's van haar zie.

Door, die standfoto van Patsy in je topic is trouwens wel ontzettend mooi! Echt een knappe meid. 
Gebruikersavatar
Door MargaS
#2711577
Gefeliciteerd met al die knappe meiden!!!
Mocht je niet zelf de tandjes van Patsy laten zien? Beter dan het gewurm van zo'n km.
Door Nadia
#2711599
Alba schreef:
Heeft niks met terughoudend te maken.
Ik weet even niet of je dit bedoelde met betrekking op mijn vraag?
Mijn vraag werd niet geboren uit dorothea's verhaal, maar uit haar reactie #33 dat ze blij was dat Patsy zoveel contact met vreemde zocht.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2711611
MargaS schreef: Gefeliciteerd met al die knappe meiden!!!
Mocht je niet zelf de tandjes van Patsy laten zien? Beter dan het gewurm van zo'n km.
Ja achteraf had ik ze beter zelf kunnen laten zien. Maar ja dat bedenk je achteraf, later heb ik het wel geprobeerd maar ja toen was ze er al zo klaar mee dat het niet meer lukte. Ik heb het ook nooit geoefend met vasthouden, thuis doet ze het gewoon netjes zonder dwang. We hadden dinsdag nog geoefend bij Lizzy thuis en toen was het ook geen probleem.

Ja Nadia Patsy is een beetje terughoudend. Nu heb ik er moeite mee om dit te schrijven, want het klinkt gelijk zo negatief terwijl ze een ontzettend leuke hond is. Ze is gewoon geen hondje die op alle mensen of andere honden afloopt, maar ze is echt niet bang hoor. Ze kijkt gewoon eerst eventjes de kat uit de boom.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2711616
*Dorothea* schreef: Ja achteraf had ik ze beter zelf kunnen laten zien. Maar ja dat bedenk je achteraf, later heb ik het wel geprobeerd maar ja toen was ze er al zo klaar mee dat het niet meer lukte. Ik heb het ook nooit geoefend met vasthouden, thuis doet ze het gewoon netjes zonder dwang. We hadden dinsdag nog geoefend bij Lizzy thuis en toen was het ook geen probleem.

Ja Nadia Patsy is een beetje terughoudend. Nu heb ik er moeite mee om dit te schrijven, want het klinkt gelijk zo negatief terwijl ze een ontzettend leuke hond is. Ze is gewoon geen hondje die op alle mensen of andere honden afloopt, maar ze is echt niet bang hoor. Ze kijkt gewoon eerst eventjes de kat uit de boom.
Ach er is niets mis mee dat ze niet op iedereen afrent  :-* :-* :-* :-*
Patsy is een geweldig leuk, lief, mooi, grappig hondje, je mag echt trots zijn op haar!!!!!!! Je hebt ook een super keurrapport  :-* :-* :-*

Lizzy, jij ook gefeliciteerd, super keur rapporten. Jij en Leo deden het allebei super en jullie mogen echt super trots zijn op je smurfjes, wat deden ze het toch fantastisch gister!!

Erna ook jij gefeliciteerd, jullie hebben het ook super gedaan.
Door Lizzy
#2711633
pearlsofpassion schreef: Proficiat, Lizzie, Door en Erna.
Mooie rapportjes allemaal.

Vooral met dat van Fritzie moet je wel heel erg blij zijn, Lizzie. Zo'n mooie punten voor een teefje waar je mee wil gaan verder fokken (dat was het plan, toch he?). 
Ik vind haar zelf ook een ongelooflijk mooi hondje! Patsy ook, maar Fritzie is toch nog net dat tikkeltje knapper.  Valt me altijd erg op als ik foto's van haar zie.

Door, die standfoto van Patsy in je topic is trouwens wel ontzettend mooi! Echt een knappe meid.
Dank je, dank je :-*

Ik ben zeer blij het het rapportje van Fritzi en ik was eerlijk gezegd ook een tikje verbaast hoor, dat we niet geplaatst werden. Want vanaf het moment dat we de ring in kwamen, zei de KM dat hij het zo'n prachtig hondje vond. Maar goed, andere waren mooier (maar ik ben met mijn eigen twee kampioentjes naar huis gegaan - hun eerste show, ze hebben zich van 06:00 uur tot 20:30 uur aan 1 stuk door ge-wel-dig gedragen. En dat voor zulke jonge pups, zo'n lange ontzettende warme dag....!! Ik ben meer dan trots, ik ben echt super trots). Als het meezit ga ik met Fritzi inderdaad een nestje fokken. Maar ik sluit niet uit ook met Frou Frou en Patsy een nestje te fokken. We zullen wel zien, dat is gelukkig nog ver weg! (ik ben nog aan het bijkomen van het vorige nestje :biggrin2:).

Patsy is de mooiste hoor, van de 3. En dat wisten we al toen ze 6 weken waren. Dus mensen in Dalmatenland zeggen wel steeds "die Lizzy Plat toch, die heeft zelf niet de mooiste gehouden" (met andere woorden "die is dom"). Nee, helemaal niet dom :). Want ten eerste wilde ik gewoon Fritzi zelf houden omdat zij mij zo dicht aan het hart ligt (en Leo had dat met Frou) en ten tweede ben ik mede-eigenaar van Patsy. Patsy was en is Dorothea's hond zoals Fritzi (en Frou) de mijne is (zijn).
Door Fido
#2711636
Ik wordt helemaal vrolijk van dit topic!  :)

Lizzy en Leo, ook voor jullie is het een gouden dag geworden die niemand van je af kan nemen. Gefeliciteerd met de mooie rapporten en het voorbeeldige gedrag van de honden.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2711677
*Dorothea* schreef: Vandaag was de clubmatch van de dalmatische honden. Patsy stond netjes en liep goed mee, maar helaas liet ze haar gebit niet zien. Dat werd een megaworstelpartij, want de km vond het nodig om door te drammen en ik had niet genoeg ballen om er tegenin te gaan. Uiteindelijk rukte ze zich los en heeft een paar ererondjes door de ring gerend, en liet zich uiteindelijk gelukkig vangen door tante Lizzy.
Geen plaatsing dus, maar wel een veelbelovend en een prachtig keurrapport:
5 mnd oude teef van goed type; goed hoofd, oog, oor en gebit; correcte hals en voorborst; goed bone en voeten; borst met mooie diepte en welving; goede rug; correct gehoekte achterhand; gaat vlot door de ring met goede stuwing en parallel voor en achter; correcte bevlekking

Erna van harte gefeliciteerd met de mooie resultaten van vandaag!  :-*
Iets klopt er niet met je verhaal  :biggrin2:

Hartstikke leuk dat alle pups hetzo goed deden, en ja sommige KM's en tandjes kijken en worstelen, pffff, het is niet een machtsstrijd  ::)
Door Alba
#2711696
Nadia schreef: Ik weet even niet of je dit bedoelde met betrekking op mijn vraag?
Mijn vraag werd niet geboren uit dorothea's verhaal, maar uit haar reactie #33 dat ze blij was dat Patsy zoveel contact met vreemde zocht.
Nee, niet als reactie op jou, dat zag ik pas later. Meer dat men bij Lagotti nogal snel roept dat het schijterds kunnen zijn. Klopt ook wel een beetje trouwens, maar in dit geval was het gewoon een nee-ik-wil-niet actie en als ik het zo lees was het dat bij Patsy ook.
Ik vind dat veel km's opvallend onhandig zijn met tanden kijken, in het algemeen. En dan bij een pup van 5 maanden...
Lizzy schreef:
Patsy is de mooiste hoor, van de 3. En dat wisten we al toen ze 6 weken waren. Dus mensen in Dalmatenland zeggen wel steeds "die Lizzy Plat toch, die heeft zelf niet de mooiste gehouden" (met andere woorden "die is dom"). Nee, helemaal niet dom :). Want ten eerste wilde ik gewoon Fritzi zelf houden omdat zij mij zo dicht aan het hart ligt (en Leo had dat met Frou) en ten tweede ben ik mede-eigenaar van Patsy. Patsy was en is Dorothea's hond zoals Fritzi (en Frou) de mijne is (zijn).
Ik heb ook de mooiste weggedaan hoor. En daar ben ik geen mede-eigenaar van. Ben ik nog dommer! :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2711702
Lizzy schreef: Patsy is de mooiste hoor, van de 3. En dat wisten we al toen ze 6 weken waren. Dus mensen in Dalmatenland zeggen wel steeds "die Lizzy Plat toch, die heeft zelf niet de mooiste gehouden" (met andere woorden "die is dom"). Nee, helemaal niet dom :). Want ten eerste wilde ik gewoon Fritzi zelf houden omdat zij mij zo dicht aan het hart ligt (en Leo had dat met Frou) en ten tweede ben ik mede-eigenaar van Patsy. Patsy was en is Dorothea's hond zoals Fritzi (en Frou) de mijne is (zijn).
Ze hoort gewoon zo ontzettend bij mij. De tranen sprongen vanmorgen in mijn ogen toen ik naar haar keek, ik houd gewoon zoveel van haar.
En ik heb net weer zo ontzettend gelachen. Ze rent gewoon in volop galop op de sloot af en springt dan met een plons zo in het diepe. En een lol dat ze dan heeft.  :biggrin2:
Door Erna
#2711709
Er is niet gezegd dat je dom was/ bent. Ik snap de opmerking want Co ownership is in dalmatenland niet heel gebruikelijk in Nederland zodat men ervan uitgaat dat je als fokker de beste zelf houdt. Toen ik het uitlegde aan de desbetreffende persoon werd het ook gelijk gesnapt. Dus ja men verwonderde zich erover maar dom is niet gebruikt in deze.
Door Lizzy
#2711715
Erna schreef: Er is niet gezegd dat je dom was/ bent. Ik snap de opmerking want Co ownership is in dalmatenland niet heel gebruikelijk in Nederland zodat men ervan uitgaat dat je als fokker de beste zelf houdt. Toen ik het uitlegde aan de desbetreffende persoon werd het ook gelijk gesnapt. Dus ja men verwonderde zich erover maar dom is niet gebruikt in deze.
Oh, maar ik heb het niet zozeer over Freek :). En Freek is niet de enige er iets over gezegd heeft (en ik ben wel degelijk een paar keer liefdevol dom genoemd hoor).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door