Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Naturel
#2706639
Ronald schreef: Om 20 euri oplichting te noemen voor het vervangen van een achterband, vind ik wat overdreven.

Binnenband € 5,00, arbeidsloon € 15,00 (bij een uurtarief van € 45,00 20 minuten werk).

En ja, als je het zelf doet, lijkt het goedkoper.
Hij is een afzetter, het is gewoon te duur.  ::)
Door Naturel
#2706640
Tanna schreef: Helemaal waar!
En als die fietsenmaker een zzp'er is moet hij er ook nog zijn verzekeringen van betalen, zijn vakantiegeld, zijn pensioen, gas en licht, de huur van zijn winkel, noem maar op. Op zondag moet hij zijn administratie doen en als hij moet stoppen met de zaak omdat die niet genoeg opbrengt en hij heeft een partner met een baan krijgt hij ook mooi geen uitkering.
fIJN dat jullie het zo eens zijn. ::)
Door Martine-Tom
#2706641
Naturel schreef: Hij is een afzetter, het is gewoon te duur.  ::)
Nee jij hebt je voorwerk niet gedaan, vragen wat ie gaat doen en wat het gaat kosten...het kan soms zo simpel zijn  ;)
Door Naturel
#2706642
Angelique schreef: Als je weinig geld hebt is het handig om vantevoren te vragen wat iets kost. En zeker als het iets is wat je zelf kan. Dus volgende keer maar lekker zelf aan het plakken aan gaan, wordt je ook niet meer afgezet.
Wat een sarcasme :-X Kan het niet waarderen
Door Martine-Tom
#2706643
Naturel schreef: Wat een sarcasme :-X Kan het niet waarderen
Wat nou sarcasme?
Een bandplakken is geen rocket science hoor....En als je het niet kan of wil, ff vragen wat het gaat kosten, kleine moeite.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#2706691
Naturel schreef: Hij is een afzetter, het is gewoon te duur.  ::)
Ik stel voor dat je je eens inleest in de tegenwoordige uurlonen, dan kom je niet meer voor zo'n soort verrassing te staan.

Ennuh... zelf doen hè... zelf doen... Gereedschapsblikje halen
Afbeelding
emmertje water
en eventueel een binnenband bij de Action voor € 1,99.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2706702
Naturel schreef: Wat een sarcasme :-X Kan het niet waarderen
Je zegt zelf al, had ik het maar zelf gedaan, dus met die sarcasme valt het verder wel mee hoor. Als het om iets gegaan zou zijn wat je per definitie niet snel zelf kan doen en de onkosten vallen dan hoger uit dan verwacht dan kan ik me enige gromgevoelens nog wel voorstellen. Maar bij het plakken van een fietsband...neuh, al helemaal niet als de ander meteen als oplichter c.q. afzetter wordt neergezet.
#2706718
Wij kwamen een keer bij dochter in de studentenflat, zat er iemand een band te plakken met een laptop naast zich.  :biggrin2:
Bij ons hebben ze het nog irl geleerd, maar van youtube kan het ook:

Zoals al eerder gezegd: het is geen rocket science. En als je het om wat voor reden dan ook niet zelf kan, is het genoemde bedrag niet heel raar. Ja, het is veel geld, maar je kunt wel weer fietsen! En dat is toch ook wat waard?  :)
Door Martine-Tom
#2706725
Ik was denk ik 8 ofzo toen ik bij mijn opa kwam met een lekke band, toen heeft hij me geleerd hoe het moest, als een kind van 8 het kan...
En ik heb het in jaaaaaaaaaaren niet gedaan (loop liever dan dat ik fiets) maar weet zeker dat het me nog zou lukken...het is net zoiets als fietsen eenmaal geleerd vergeet je het niet meer zo snel  :biggrin2:
#2706780
Heb het aan broerlief gevraagd en bij hun kost het ook 20 euro. Wordt inderdaad nooit meer geplakt omdat plakkertjes los kunnen laten en dat niet zo handig is. In feite zijn ze qua tijd in totaal minstens een half uur kwijt met het aannemen en teruggeven van de fiets erbij geteld.
#2706782
Ik vind het ook geen afzetterij. De fietsenmaker telt nu eenmaal niet alleen de onkosten, hijzelf moet ook ergens van betaald worden, net zoals de vaste lasten die komen kijken bij een eigen zaak (met pand)

Als je vooraf vraagt wat het ongeveer gaat kosten, kun je altijd nog beslissen of je iets wel of niet laat uitvoeren (door de betreffende persoon). Dan moet je niet achteraf lopen klagen dat het te duur was.
Voor niks gaat de zon op, dat weet je toch!?

En dan; als je het geld eigenlijk niet kunt missen, moet je het zelf doen ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door