Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2840525
koekje schreef: De baby van vrienden van ons zat ook in een spreidbroekje, maar dat was helemaal geen ingewikkeld en enorm breed harnas. Gewoon een dingetje met klittenbanden wat over de maillot aankon. Volgens mij kon ze daarmee ook wel makkelijk in een draagdoek.
Er zijn heel veel baby's die een spreidbroek aanmoeten, dus er zal ook aardig wat kennis mbt kleding en maxicosi en slaapzak etc zijn. Met gericht googelen zou je daar zelf ook wel terecht moeten kunnen en dan hoef je zelf niet meer opnieuw het wiel uit te vinden. Succes.
Uiteraard heb ik al aardig wat googlewerk verricht. En het wiel hoef ik inderdaad niet opnieuw uit te vinden, maar met een beetje pech kun je toch een aantal van je, soms nog nooit gebruikte, spullen gaan vervangen door andere. En daarmee is zo'n spreidbroekje niet alleen niet leuk voor je kind, maar ook niet voor je portemonnee.  :-\ Maar goed, eerst maar even afwachten wat voor broek het gaat worden. En het belangrijkste blijft natuurlijk dat Davidje straks nette heupjes er aan overhoudt.
#2840539
Hier in de familie ook aardig wat spreidbroekjes voor de baby's geweest. 1 neef pas dat hij 11 was, dat werd 40 jaar geleden later gediagnosteerd. Dat was een ware hel als ik dat nu zie met de baby's die een spreidbroekje aankrijgen.
Het is nooit leuk, maar beter nu even afzien dan dat het niet goedkomt.
Sterkte met jullie knulletje Sonja.
#2840561
Sieglinde schreef: Maar het is dus nog niet helemaal zeker dat hij een spreidbroek aan moet?
Bij kleine afwijkingen durven ze ook wel nog eens dubbel luieren of wasbaar luieren aanraden....
Nou, degene die de echo maakte gaf aan dat een behandeling met een spreidbroek naar zijn mening wel nodig was. Over het nut van dubbel luieren zijn de meningen ook verdeeld, begreep ik.
#2840721
Sonja schreef: Uiteraard heb ik al aardig wat googlewerk verricht. En het wiel hoef ik inderdaad niet opnieuw uit te vinden, maar met een beetje pech kun je toch een aantal van je, soms nog nooit gebruikte, spullen gaan vervangen door andere. En daarmee is zo'n spreidbroekje niet alleen niet leuk voor je kind, maar ook niet voor je portemonnee.  :-\ Maar goed, eerst maar even afwachten wat voor broek het gaat worden. En het belangrijkste blijft natuurlijk dat Davidje straks nette heupjes er aan overhoudt.
Hmm, dat wist ik niet. Ik ging er vanuit dat een spreidbroek een medisch noodzakelijk dinges zou zijn en daarmee vergoed zou worden.
Hopelijk is hij er dan ook snel vanaf, zodat je niet met ongebruikte spullen zit.
#2840890
koekje schreef: Hmm, dat wist ik niet. Ik ging er vanuit dat een spreidbroek een medisch noodzakelijk dinges zou zijn en daarmee vergoed zou worden.
Hopelijk is hij er dan ook snel vanaf, zodat je niet met ongebruikte spullen zit.
Ja, die spreidbroek krijg je wel vergoed. Maar als je kind door die spreidbroek niet meer in je nog maar nauwelijks gebruikte combiwandelwagen past en je moet een ander model gaan aanschaffen dan wordt het toch nog een kostbare aangelegenheid.  :-\
#2840900
wij hebben een maxi cosi mura 4 wiel, mocht je willen passen met de kleine, indien nodig, wat ik nog steeds niet hoop voor je, ben je van harte welkom ( utrecht)  heb ook nog een reiswieg en onze kleine man heeft daar best lang in gelegen , was vrij groot, misschien een optie?

Sterkte voor nu met David...
#2840901
Sonja schreef: Ja, die spreidbroek krijg je wel vergoed. Maar als je kind door die spreidbroek niet meer in je nog maar nauwelijks gebruikte combiwandelwagen past en je moet een ander model gaan aanschaffen dan wordt het toch nog een kostbare aangelegenheid.  :-\
Joh gewoon genieten van je mannetje en afwachten wat er komt.
Laat het over je heen komen David is je toch ook overkomen?
Was jij het niet die een jaar geleden op oudejaarsavond voorlopig je laatste glas champagne dronk?

En nu?
Jullie hebben een geweldig ventje. :-*
Tuurlijk is dat broekje niet leuk maar Sonja er zijn veel ergere dingen.

Zo en nu ga ik weer naar Hazes. ::) :biggrin2:
#2840910
essie74 schreef: wij hebben een maxi cosi mura 4 wiel, mocht je willen passen met de kleine, indien nodig, wat ik nog steeds niet hoop voor je, ben je van harte welkom ( utrecht)  heb ook nog een reiswieg en onze kleine man heeft daar best lang in gelegen , was vrij groot, misschien een optie?

Sterkte voor nu met David...
Ik houd het in gedachten. Maar hoop inderdaad dat het niet nodig zal zijn. Was net zo blij met m'n driewieler. Die wilde ik graag, omdat ik er dan ook achter kan skaten.
#2840913
ulla schreef: Joh gewoon genieten van je mannetje en afwachten wat er komt.
Laat het over je heen komen David is je toch ook overkomen?
Was jij het niet die een jaar geleden op oudejaarsavond voorlopig je laatste glas champagne dronk?

En nu?
Jullie hebben een geweldig ventje. :-*
Tuurlijk is dat broekje niet leuk maar Sonja er zijn veel ergere dingen.

Zo en nu ga ik weer naar Hazes. ::) :biggrin2:
O, genieten doe ik zeker, hoor! Dat laat ik me niet afnemen door een spreidbroek. En natuurlijk zijn er veel ergere dingen. Lig hier ook echt geen nachten van wakker. Vind het alleen jammer.
#2841692
Nou balen zeg! Ook al is het iets wat later goed komt, het liefste wil je dat je kleintje onbezorgd zonder poespas kan opgroeien en dan is dit toch wel even slikken. Succes met alles en hopelijk hoeft ie maar heel kort in een heel makkelijk spreidbroekje te liggen...
#2842472
Nou nou nou, vandaag mijn manneke voor het eerst naar de creche. Zo wat is dat heftig zeg!
Fedde zou niet naar de creche gaan, maar helaas is oma niet meer in de gelegenheid 2 dagen op te passen, zodat hij nu toch 1 dag naar de opvang gaat. Huilen dat ' ie deed toen ik hem aan zo'n leidster gaf. Bam, dat is echt een steek in je hart hoor  :'(.
Zit toch ernstig aan een dag ouderschapsverlof te denken... :-\.
#2842491
Jantina schreef: Nou nou nou, vandaag mijn manneke voor het eerst naar de creche. Zo wat is dat heftig zeg!
Fedde zou niet naar de creche gaan, maar helaas is oma niet meer in de gelegenheid 2 dagen op te passen, zodat hij nu toch 1 dag naar de opvang gaat. Huilen dat ' ie deed toen ik hem aan zo'n leidster gaf. Bam, dat is echt een steek in je hart hoor  :'(.
Zit toch ernstig aan een dag ouderschapsverlof te denken... :-\.
Ach gos... Dat is niet makkelijk. Sterkte met deze dag. :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
#2842497
Ik neem aan, dat Fedde toch niet gelijk de hele dag naar de crèche zal zijn.
Komt vast wel goed, vooral als je als moeder niet te paniekerig doet.
Ik weet niet hoeveel en hoelang je ouderschapsverlof kunt hebben, maar als oma zou ik denken, dat het waardevoller is, als Fedde iets groter is.
Je kind uit handen geven is een stapje verder, maar wel van deze tijd met werkende ouders.
Het hoeft natuurlijk niet, dat werken, maar als je er voor kiest, tja dan is een even huilend kind soms het gevolg.
Tot troost, hij zal toch thuis ook wel eens huilen.
Ik lees net dat je schrijft "zo'n leidster", dat lijkt me niet een goede manier om over de mensen te schrijven, die de zorg voor je kind overnemen.

Succes met het wennen,
Hanny
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door