Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door orinake
#2742937
Jantina schreef: O waarom mag dat niet dan? Dus de keus is afwachten of keizersnede? Jeetje!
Nou succes morgen dan... Duim voor je!
Eowynn is geboren met Ks.
Wanneer de bevalling spontaan op gang komt is dat geen enkel probleem zolang alles maar vlot loopt.
Als het niet spontaan op gang komt en ze zouden inleiden gaan ze de hele boel forceren en kan de druk op het eerdere litteken van de KS te hoog worden.
Wanneer de druk te groot word door het forceren loop ik het risico dat mijn baarmoeder op die plaats scheurt.
Dit zou zowel voor ons prutske als voor mij gevaarlijk zijn, met overlijden van ons prutske als mogelijk gevolg.

Maandag bel ik dus voor een afspraak bij een andere gyne en ga ik luisteren of er eventueel een KS kan gepland worden.
Begint het alsnog spontaan zoveel te beter, maar dan heb ik toch een datum om naar toe te leven en hoop ik dat dat mentaal toch een steun kan bieden.

Daarstraks weer een paar harde buiken gehad, maar meer dan dat ook niet. En dat is zo zenuwslopend :(
Daarbij men verdomde rug die pijn blijft doen (verkrampt).
Op de verlosafdeling is ook al vastgelegd dat er onmiddellijk een epidurale geplaatst word bij een spontane bevalling om die rugpijn tot een minimum te herleiden, om het voor mij minder stressvol te maken.

Momenteel zit ik mentaal echt op het randje, ik voel me een slechte mama omdat men ander 2 kindjes op een uur van hier zitten en ik ze niet zomaar ff kan gaan knuffelen. Als het zo blijft voort gaan zie ik ze met moeite nog voor ze op vakantie vertrekken naar Djerba.
Ik zou ze zo graag gewoon weer naar huis halen, maar wat als het dan plots toch beslist om spontaan te beginnen?
Dan kunnen we ze niet zomaar ff snel weer wegbrengen :s

Pffff 10min rechtzitten en ik ben al weer KO. Terug plat op de zetel dus en nog wat rusten.
Mijn kaarsje is echt aan het uitgaan :(
Door Kinnie
#2742959
Sterkte Tamara!
Een vriendin van mij had bij de eerst spruit een spoed sectio. Bij de tweede, kreeg ze de keuze, afwachten en proberen natuurlijke bevalling of bij voorbaat al een sectio.
Zij wilde bij voorbaat al een sectio. Toen ze met 39 weken op controle was bij de gyn, en te kennen had gegeven dat ze er echt doorheen zat, kon de sectio dezelfde middag nog plaats vinden. Dit werd de volgende dag, omdat zij zelf op die dag jarig was en dat is niet zo leuk voor het kindje later...
Ik hoop dat het bij jou ook zo spoedig zal gaan!
Door Cupcake
#2743166
Sjee dat klinkt echt als laatste loodjes. Veel sterkte!

Hier vanaf nu verlof!!!! Heb nog wel wat dingetjes die ik graag afgehandeld wil hebben, maar niets moet meer; dat klinkt als heerlijk.
Ik vrees alleen dat ik na een weekje rust, me stierlijk ga vervelen. Ik voel me tot nog toe eigenlijk top en heb echt geen idee wat ik met al die tijd moet doen  :-\
Door orinake
#2744504
Ike schreef: Hoe gaat het met iedereen, zijn de laatste loodjes nog een beetje
vol te houden?m :)
Met beebje: alles ok
Met mij: niet echt, ben op, zowel fysiek als mentaal loop ik op het randje
Kindjes vertrekken vrijdag naar men schoonouders, en zaterdagmorgen worden ze opgehaald om te vertrekken.

Morgen eindelijk terug een afspraak bij een gyne. (ben dan 40w4d op de officiële datum) En dan hoop ik te weten of de kindjes hun broer of zus nog zullen zien voor ze vertrekken of niet...
Ik hoop ergens dat ze mij niet te lang meer laten lopen. Slapen is er zo goed als niet meer bij, ik kan nog amper een uur aan een stuk zitten, dan MOET ik me platleggen of ik word zo misselijk als iets van de pijn. Eten tja dat komt er de helft van de tijd gewoon weer uit de laatste dagen.

Dan de mentale impact van het feit dat de kids zo ver weg zitten, dat ik ze misschien naar Djerba moet laten vertrekken zonder dat ik bevallen ben, of dat ik in de kliniek ben vreet aan mij. Tfeit dat ze het lastig krijgen en dus het gaan uithangen bij mijn ouders helpt natuurlijk ook niet :(
Eneas heeft op een hele dure kast getekend met alcoholstift en Eowynn is vree kort van stof, ze kan niks verdragen, ze plaagt de kindjes die bij mama zijn....

En dan de behandeling door een van het secretariaat van de gyne's heeft ook heel wat van men energie gekost.
Voor mij mag het dus echt wel beginnen, liever vandaag dan morgen  :-[ :-[ :-[ :-[ :-[
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2744546
Tjonge Tamara, liever vandaag dan morgen he. Dikke knuf en sterkte hoor.

Nadia, kijk maar uit. Strakjs krijg je er nog meer het zuur van.

Ik weet dat het niet gezond is, maar als je misselijk bent, wil een half glas coca-cola light nog wel eens helpen.
Door connie63
#2744563
Nadia schreef: Ik heb ook wat gevonden wat tegen de misselijkheid werkt :)

Afbeelding
Nou hier hoef ik niet zwanger voor te zijn , die eet ik gewoon ook wel  :smitten:ik ben gek op die dingen hoe zuurder hoe beter
Gebruikersavatar
Door Sonja
#2744572
Naomi M. schreef: Tjonge Tamara, liever vandaag dan morgen he. Dikke knuf en sterkte hoor.

Nadia, kijk maar uit. Strakjs krijg je er nog meer het zuur van.

Ik weet dat het niet gezond is, maar als je misselijk bent, wil een half glas coca-cola light nog wel eens helpen.
Brrr, daar word ik juist misselijk van. Gewone cola kan nog wel eens helpen, maar light?
Die zure matten heb ik al in geen jaren meer gegeten, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik heb wel een paar keer zo'n zure Napoleon-bal genomen. Maar ik ben niet misselijk, heb alleen af en toe van dat brandende maagzuur.
Door connie63
#2744591
Sonja schreef: Brrr, daar word ik juist misselijk van. Gewone cola kan nog wel eens helpen, maar light?
Die zure matten heb ik al in geen jaren meer gegeten, maar ik kan me er wel iets bij voorstellenheb wel een paar keer zo'n . Ik zure Napoleon-bal genomen. Maar ik ben niet misselijk, heb alleen af en toe van dat brandende maagzuur.
O die zijn ook zo lekker maar zonder tandjes redelijk moelijk te eten  ;D
Laatst gewijzigd door connie63 op di 20 aug 2013, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nadia
#2744608
Ik eet ook niet zo'n doos leeg ;) Als ik een misselijkheid aanval krijg, dan pak ik een halve mat.. Even goed op sabbelen, volgensmij denken mijn hersenen dan, er is genoeg zuur. Hoeven niets meer aan te maken.. Ofzo, ik heb geen idee.
Cola helpt idd ook wel. Maar hier kan ik kleine stukjes van in mijn tas mee dragen :)
Door Jantina
#2744626
Joh, als er maar iets helpt!!! Hup naar binnen die matten  :P

Hier ook alles rustig. Hij zit daar nog prima! Nu we echt kunnen aftellen lijkt er wel een last van m'n schouders te zijn hoor. Volgende week ben ik al lang en breed mama, zo onwerkelijk! Ik word alleen gruwelijk nerveus van de mensen om me heen, hoe goed bedoelt ook. Word nu al gebeld wanneer ze dan langs mogen komen enz. Mijn moeder wil in het ziekenhuis gaan zitten wachten terwijl ze 5 min er vandaan komen, dat soort ongein. Word al nerveus als ik er aan denk! Mensen lief, laat het kindje eerst gezond ter wereld komen en als ik het dan ook nog enigszins overleef horen jullie het vanzelf.
Maar t zal er allemaal wel bij horen...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door