Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door saiko
#2732481
wenche schreef: Wij zijn sinds gisterochtend thuis :) heerlijk :)
Vanochtend de hondjes opgehaald en dat ging verbazend goed... deeJay "negeert" het nieuwe ding, Pip wilde even kijken wat het was, maar even begeleid omdat ze soms nog wel lomp kan zijn...
Maar dat ging prima.. Nu checkt ze af en toe even of "het ding" nog in de wandelwagen ligt, om vervolgens weer verder te slapen...
Denk zo dat dat wel goed komt...

Evi doet het goed, zit nu (3,5 dag oud) al weer bijna op geboortegewicht (3304 geboortegewicht, vanochtend 3280)


En dat is zo goed, dat we dat "vieren" met even lekker buiten zitten :)
Gefeliciteerd!! Geniet ervan!
Door saiko
#2732485
Sonja schreef: Tegen de tijd dat hij 's nachts niet meer wakker wordt vanwege honger, doorkomende tandjes of krokodillen onder het bed, vertrekt hij 's avonds met zijn brommer naar de disco en doe je geen oog meer dicht tot je de deur weer dicht hoort slaan. Jaja.... ik weet het, zucht.....
Hier een dametje die vanaf dag 2 (nu 3 jaar) de hele nacht doorslaapt van 12-6
Later van 19.15 tot 9/9.30/10
Heerlijk, nu wel wat vroeger wakker maar nooit om 5 of 6 uur
Door wenche
#2732486
Poe.. Handig, stuwing, overproductie en een veel slapende baby..
"Moet" elke 4 uur aanleggen om de boel op orde te krijgen, maar Evi krijgt zo veel melk, dat ze het haast niet verwerken kan...
Door orinake
#2732489
wenche schreef: Poe.. Handig, stuwing, overproductie en een veel slapende baby..
"Moet" elke 4 uur aanleggen om de boel op orde te krijgen, maar Evi krijgt zo veel melk, dat ze het haast niet verwerken kan...
afkolven en invriezen :)
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2732510
Pas wel op met kolven,  daardoor krijg je juist nog meer melk als je het teveel of te vaak doet. Wordt door je lijf gezien als een extra voeding, en gaat dus nog meer voeding aanmaken. En zeker niet kolven op de hoogste stand, je kunt een hoop teer weefsel kapot maken zo. Maar gelukkig doe je dat niet  ;)

Kijk ook erg uit voor borstontsteking, door stuwing en bijvoorbeeld een bh die wat knelt of dus door (eventueel verkeerd) kolven kunnen melkkanaaltjes dicht gaan zitten. Hou je temperatuur goed in de gaten in ieder geval.

Ik heb veel gelezen op www.borstvoeding.com en bij mij werkte alles wat ik daar opgezocht heb. Geef inmiddels 8 maanden bv en heb zowel teveel als te weinig melk redelijk simpel op kunnen lossen door meer of minder aanleggen en af en toe kolven. Het is vraag en aanbod zeg maar.

Ik hoop dat je je niet aangevallen voelt, ik wil graag helpen  :)
Door orinake
#2732545
Kim_S schreef: Pas wel op met kolven,  daardoor krijg je juist nog meer melk als je het teveel of te vaak doet. Wordt door je lijf gezien als een extra voeding, en gaat dus nog meer voeding aanmaken. En zeker niet kolven op de hoogste stand, je kunt een hoop teer weefsel kapot maken zo. Maar gelukkig doe je dat niet  ;)

Kijk ook erg uit voor borstontsteking, door stuwing en bijvoorbeeld een bh die wat knelt of dus door (eventueel verkeerd) kolven kunnen melkkanaaltjes dicht gaan zitten. Hou je temperatuur goed in de gaten in ieder geval.

Ik heb veel gelezen op www.borstvoeding.com en bij mij werkte alles wat ik daar opgezocht heb. Geef inmiddels 8 maanden bv en heb zowel teveel als te weinig melk redelijk simpel op kunnen lossen door meer of minder aanleggen en af en toe kolven. Het is vraag en aanbod zeg maar.

Ik hoop dat je je niet aangevallen voelt, ik wil graag helpen  :)
je kan elkaar maar tips geven toch?

Ik hoop dat ik deze keer deftig BV kan geven en niet zoals bij Eneas en Eowynn
Bij eneas: 1 week en dan was alles OP, niks productie meer :(
Bij Eowynn: ben ik niet eens het ziekenhuis uitgeraakt. Ze bleef te veel gewicht verliezen, ondanks goed en vaak aanliggen.

3de keer goeie keer?
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2732551
orinake schreef: je kan elkaar maar tips geven toch?

Ik hoop dat ik deze keer deftig BV kan geven en niet zoals bij Eneas en Eowynn
Bij eneas: 1 week en dan was alles OP, niks productie meer :(
Bij Eowynn: ben ik niet eens het ziekenhuis uitgeraakt. Ze bleef te veel gewicht verliezen, ondanks goed en vaak aanliggen.

3de keer goeie keer?
Deze keer was het ook op het randje van bijvoeding in de eerste week, maar ik was eigenwijs en legde aan zo vaak als dochterlief wilde (soms elk half uur, slopend was dat). Het kwam wat later op gang, maar toen het eenmaal op gang kwam kreeg ze ineens sloten tegelijk en kon ze het niet bijbenen. Heb heel veel hydrofiele luiers vol melk laten lopen terwijl ze dronk. Uiteindelijk is ze steeds een beetje minder gaan drinken,  maar altijd op verzoek (en dus ook wel eens op míjn verzoek).

Ik dacht bij de eerste dat na een voeding het een paar uur duurde voor er weer genoeg aangemaakt was, maar het blijkt dus dat er na een half uur ook best weer melk in zit, en die paar slokjes zijn soms net even genoeg  ;)

Ik hoop dat het deze keer lukt Tamara! (En zo niet, dan is het gewoon niet anders  :-*)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#2732566
Sonja schreef: Ja, Ivonne was toch al ergens begin deze maand uitgerekend?

Hier ook alles OK hoor.
:o  :o :o :o :o

Yvonne en jij zwanger, ik heb heel wat gemist geloof ik. Van harte gefeliciteerd meiden  :-* :-* :-*

( de andere aanstaande moeders ook natuurlijk)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#2732573
Angelique schreef: Yvonne is niet zwanger hoor  :biggrin2:
Hallo mag ik eerst het nieuws van zwanger lezen voor ik al weer verder lees dat er ook al een spruitje geboren is  :biggrin2:

Btw Ivonne gefeliciteerd  :-*
Door orinake
#2732587
Kim_S schreef: Deze keer was het ook op het randje van bijvoeding in de eerste week, maar ik was eigenwijs en legde aan zo vaak als dochterlief wilde (soms elk half uur, slopend was dat). Het kwam wat later op gang, maar toen het eenmaal op gang kwam kreeg ze ineens sloten tegelijk en kon ze het niet bijbenen. Heb heel veel hydrofiele luiers vol melk laten lopen terwijl ze dronk. Uiteindelijk is ze steeds een beetje minder gaan drinken,  maar altijd op verzoek (en dus ook wel eens op míjn verzoek).

Ik dacht bij de eerste dat na een voeding het een paar uur duurde voor er weer genoeg aangemaakt was, maar het blijkt dus dat er na een half uur ook best weer melk in zit, en die paar slokjes zijn soms net even genoeg  ;)

Ik hoop dat het deze keer lukt Tamara! (En zo niet, dan is het gewoon niet anders  :-*)
We zien wel, lukt het zoveel te beter, lukt het niet jammer dan.
Er zullen deze keer wel duidelijke afspraken gemaakt worden in het ziekenhuis zodat het weer niet loopt zoals bij Eowynn en dat ik door de verwijten van de verpleegkundige zit te janken als een klein kind :s
Gebruikersavatar
Door Sonja
#2732595
sylvia schreef: :o  :o :o :o :o

Yvonne en jij zwanger, ik heb heel wat gemist geloof ik. Van harte gefeliciteerd meiden  :-* :-* :-*

( de andere aanstaande moeders ook natuurlijk)
Haha, had je dat op facebook ook gemist.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#2732724
Leonike schreef: Ik denk dat je mijn kleine meid bedoeld. Gaat super goed.
Een heerlijk, vrolijk, actief en ondeugend meisje.
Ze verwachten niet dat ze iets "overhoud" aan de vroeggeboorte.

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, dus even zo:

Alle as mama's, veel succes met de laatste loodjes!

En voor de mama's die net bevallen zijn, gefeliciteerd!
Foto???? of wil je dat niet??


Fijn dat het goed gaat..... heb er vaak aan moeten denken, wat een wonder he?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door