Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2702103
Oostenrijk verbiedt Cesar Millan’s trainingsmethoden
Jun. 23 Algemeen no comments

Vanaf dit jaar zijn Cesar Millan’s trainingsmethoden verboden in Oostenrijk. De regering verklaarde dat zijn trainingsmethoden ingaan tegen de Oostenrijkse wet op de dierenbescherming.

Bron: Oliversson.se

Het publiek is nu wettelijk verplicht om de politie te bellen als ze zien dat hondenbezitters Cesar Millan’s methodes gebruiken bij honden. Voor degenen die de wet overtreden, kunnen een boete tussen 7.700 en 15.000 euro.

http://oliversson.se/wp-content/2013/04 ... rs2013.jpg
#2702112
Specifieke delen van zijn trainingsmethoden of alles? Zijn methode van blokken (bij de deur bijv) maar dan zonder dat de honden worden aangeraakt helpt prima om te wilde honden van het lijf van Boris te houden. Ik raak ze niet aan, ik brul niet. Prima methode lijkt mij. Het gebruik van die specifieke slipketting vind ik niets, maar ja als echt niets werkt wat is dan erger. E keer die methode en nooit meer stress of altijd stress door vriendelijk te zijn?

Ben geen voorstander, maar ook geen tegenstander van cm gewoon kritisch. Lastig hoor zo iets al dan niet verbieden.
#2702113
Vindt persoonlijk dat er best veel dingen zijn die hij hanteert die werken. Zoals Lil al aangeeft het blokken bij de deur, of het benaderen van een hond. Denk dat het probleem eerder zit bij mensen die hem gaan nadoen maar totaal geen idee hebben hoe en wat ze doen.
#2702219
Verbieden heeft toch geen zin? Mensen verplicht naar de lezingen van Monique Bladder sturen: dat heeft zin! Mensen verplicht seminars te laten volgen van Emily Larlham, dat zet zoden aan de dijk. Verbieden is zinloos. Mensen wijzer maken zodat ze hun hond zo niet eens meer willen trainen werkt volgens mij beter......
#2702224
het gaat zover ik begrepen hem om de dingen die in de oostenrijkse wet als dierenmishandeling gezien worden.. dus om het wurgen, ophangen aan dunne lijntjes (in oostenrijk zijn prikbanden en electrobanden ook al verboden) en het schoppen en hakjes geven..
#2702228
Lizzy schreef: Verbieden heeft toch geen zin? Mensen verplicht naar de lezingen van Monique Bladder sturen: dat heeft zin! Mensen verplicht seminars te laten volgen van Emily Larlham, dat zet zoden aan de dijk. Verbieden is zinloos. Mensen wijzer maken zodat ze hun hond zo niet eens meer willen trainen werkt volgens mij beter......
Amen! Mensen bewust zijn geven je hond te leren watie wel moet doen ipv watie niet mag doen..
#2702230
Deesje schreef: het gaat zover ik begrepen hem om de dingen die in de oostenrijkse wet als dierenmishandeling gezien worden.. dus om het wurgen, ophangen aan dunne lijntjes (in oostenrijk zijn prikbanden en electrobanden ook al verboden) en het schoppen en hakjes geven..
Dat is prima om te verbieden, maar ik ben het met Lizzy eens dat voorlichting beter helpt.

Vraag ik me toch alsnog af wat men in Oostenrijk doet met een hond met een prima leven, goede opvoedingsmethoden heeft, maar die niet te houden is aan een gewone halsband. Ik ken een paar van die gevallen en het zou toch doodzonde zijn als die worden ingeslapen. Lijkt me een prikbandje beter, maar dan wel alleen onder professionele begeleiding en goede opvoedingsmethoden etc.
#2702238
Lizzy schreef: Verbieden heeft toch geen zin? Mensen verplicht naar de lezingen van Monique Bladder sturen: dat heeft zin! Mensen verplicht seminars te laten volgen van Emily Larlham, dat zet zoden aan de dijk. Verbieden is zinloos. Mensen wijzer maken zodat ze hun hond zo niet eens meer willen trainen werkt volgens mij beter......
+1!!!!!!!!!!!!!!!!
#2702241
Denk dat verbieden weinig zin heeft.

En dierenmishandeling vind ik iha niet aan de orde bij zijn training als hij het doet.  Wat andere mensen oppikken en dan zelf  maar wat geen "trekken" en "schoppen" is een heel ander verhaal natuurlijk. Maar is dan nou zo zeer CM ...??

Mensen mishandelen al eeuwen dieren.  DAAR tegen optreden vind ik heel belangrijk en dan is een label (CM of wat dan ook) helemaal niet nodig!
#2702255
Lil schreef: Dat is prima om te verbieden, maar ik ben het met Lizzy eens dat voorlichting beter helpt.

Vraag ik me toch alsnog af wat men in Oostenrijk doet met een hond met een prima leven, goede opvoedingsmethoden heeft, maar die niet te houden is aan een gewone halsband. Ik ken een paar van die gevallen en het zou toch doodzonde zijn als die worden ingeslapen. Lijkt me een prikbandje beter, maar dan wel alleen onder professionele begeleiding en goede opvoedingsmethoden etc.
Ik gooi even wat olie op het vuur.

Ik ben er van overtuigt dat een prikband nooit nodig is. En idem voor een stroomband.

En voordat mensen nu heul boos worden :)

Ik heb er zelf een gebruikt hoor, een stroomband. En ja, het heeft gewerkt voor het doel waar ik 'm voor in heb gezet. Ik heb 'm gebruikt omdat ik ook geloofde dat ik geen andere keuze had. Nu weet ik dat ik wel een andere keuze had, alleen wilde ik een "quick fix" en vooral kon ik geen betere manier bedenken en ook niet goed genoeg was om de betere manier uit te voeren. Maar dit ligt aan mij, niet aan de vriendelijke methode, nog aan de hond.

En ja EVDS, als ik dit filmpje zie, dan vind ik CM ronduit dierenmishandeling ja: Maar voordat je dat kunt zien, heb je kennis van zaken nodig, iemand die je uitlegt "kijk, dit is wat de hond doet en dit is wat de hond wil zeggen". En als je dat eenmaal weet dan weet je ook dat Cesar echt geen honden kan lezen. En ja, dan is dit dierenmishandeling.
#2702266
Lizzy schreef: Ik gooi even wat olie op het vuur.

Ik ben er van overtuigt dat een prikband nooit nodig is. En idem voor een stroomband.

En voordat mensen nu heul boos worden :)

Ik heb er zelf een gebruikt hoor, een stroomband. En ja, het heeft gewerkt voor het doel waar ik 'm voor in heb gezet. Ik heb 'm gebruikt omdat ik ook geloofde dat ik geen andere keuze had. Nu weet ik dat ik wel een andere keuze had, alleen wilde ik een "quick fix" en vooral kon ik geen betere manier bedenken en ook niet goed genoeg was om de betere manier uit te voeren. Maar dit ligt aan mij, niet aan de vriendelijke methode, nog aan de hond.

En ja EVDS, als ik dit filmpje zie, dan vind ik CM ronduit dierenmishandeling ja: Maar voordat je dat kunt zien, heb je kennis van zaken nodig, iemand die je uitlegt "kijk, dit is wat de hond doet en dit is wat de hond wil zeggen". En als je dat eenmaal weet dan weet je ook dat Cesar echt geen honden kan lezen. En ja, dan is dit dierenmishandeling.
Ik denk dat het tweeledig is... niet alleen mensen proberen te leren hoe het wel moet/kan maar aanvullend een verbod op bepaalde praktijken/handelingen. Daarmee mis je nog steeds een hele hoop maar het is een eerste stap. Zo schijnt het bij mensen te 'moeten', hetzelfde als met verkeersregels enz.. bepaalde dingen kun je aanbevelen maar nemen mensen niet op, dat heeft ook te maken met hoe mensen zelf zijn opgevoed/opgeleid/opgegroeid.. maar ter bescherming van de dieren vind ik dit soort verboden zeker niet slecht...
#2702275
Lizzy schreef: Verbieden heeft toch geen zin? Mensen verplicht naar de lezingen van Monique Bladder sturen: dat heeft zin! Mensen verplicht seminars te laten volgen van Emily Larlham, dat zet zoden aan de dijk. Verbieden is zinloos. Mensen wijzer maken zodat ze hun hond zo niet eens meer willen trainen werkt volgens mij beter......
mee eens dat educatie altijd beter is als verbieden

Het boek  Dit is de hond kan hier ook goed aan bijdragen
#2702276
Lizzy schreef: Ik gooi even wat olie op het vuur.

Ik ben er van overtuigt dat een prikband nooit nodig is. En idem voor een stroomband.

En voordat mensen nu heul boos worden :)

Ik heb er zelf een gebruikt hoor, een stroomband. En ja, het heeft gewerkt voor het doel waar ik 'm voor in heb gezet. Ik heb 'm gebruikt omdat ik ook geloofde dat ik geen andere keuze had. Nu weet ik dat ik wel een andere keuze had, alleen wilde ik een "quick fix" en vooral kon ik geen betere manier bedenken en ook niet goed genoeg was om de betere manier uit te voeren. Maar dit ligt aan mij, niet aan de vriendelijke methode, nog aan de hond.

En ja EVDS, als ik dit filmpje zie, dan vind ik CM ronduit dierenmishandeling ja: Maar voordat je dat kunt zien, heb je kennis van zaken nodig, iemand die je uitlegt "kijk, dit is wat de hond doet en dit is wat de hond wil zeggen". En als je dat eenmaal weet dan weet je ook dat Cesar echt geen honden kan lezen. En ja, dan is dit dierenmishandeling.
Ik snap je standpunt, maar wat was er op dat bewuste moment gebeurd als je geen stroomband zou hebben gebruikt? Ik kan het verhaal herinneren, maar weet natuurlijk niet alles ervan.
Soms zijn situaties nu eenmaal zoals ze zijn en moet je daar mee (leren) leven.

Mijn persoonlijke verhaal: 3 GT's gehad. 2 keer heel hard getraind en uiteindelijk advies nooit meer alleen laten, herplaatsen gaat niet dus eventueel hond inslapen wegens ernstige verlatingsangst.
3e advies blafbandje. Hond heeft 2 keer een correctie op standje zeer laag gehad, verlatingsangst stopte.
Hond is al 12 jaar een zeer blije hond.

Achteraf had het anders gekund? Misschien, maar ik weet het dus niet. Heb mijn stinkende best gedaan.

Ben zeker voor een regel die verbied dat elke randdebiel dergelijke dingen achter elke kassa kan kopen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door