Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2766909
Lizzy schreef: Was jij daar buiten het seizoen? Dan valt het namelijk wel mee maar gedurende het hoogseizoen is de combinatie van joggers en hondenmensen en kinderen en paarden en fietsers en andere recreanten best wel veul.... En dan is Staatsbosbeheer daar waarschijnlijk (of Natuurmonumenten, same difference) de baas en die heeft een schurfthekel aan honden dus tja, 2 keer raden welke van de recreanten het eerst mag vertrekken.....
maar dan kunnen ze het toch zo oplossen als in Schoorl? Van 1 maart tot 1 september aan de lijn. Eerst vanwege het broedseizoen en daarna vanwege het toeristenseizoen. Overdreven maatregel weer.
Heel langzaam maar zeker wordt Nederland een onmogelijk land voor hondenliefhebbers. Wij hebben het daar vorig jaar ook gezien hoor, je mag vooral op stukken los naast de snelweg :-X
ja nou ja dat hebben we natuurlijk ook wel te danken aan al die fijne asobazen, voor wie losloopgebied gelijk een reden is om je hond z'n gang te laten gaan. En dat concentreren ze dan op formaat postzegel, waardoor de overlast weer erger wordt. Al snap ik zelf ook niet dat je met je gezinnetje, allemaal panisch voor honden, dan juist de natte neuzenroute gaat lopen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2773243
Zo we zijn weer thuis. Ellenned mag ik je hartelijk bedanken voor de wandeltips.  :-* Dankzij jouw tips hebben we heerlijk kunnen wandelen, vooral Havelte en het blauwe meer was enorm genieten.
Staatsbosbeheer verdient wat mij betreft een koude douche. Tsjongejonge wat zijn die hondonvriendelijk geworden. Ze verkopen kaarten die niet meer actueel zijn, het aantal losloopgebieden is nog minder en moet je met een vergrootglas zoeken. En waar mogen ze dan los? Langs meters schrikdraad op nog geen halve meter van het pad, langs een 100 km weg en op een druk fietspad. Krijg de indruk dat ze graag van honden af willen.
Het huisje was heerlijk, grote tuin met de hele dag zon. Geen bereik met mobiel en geen internet, lekker rustig.  :P We konden zo vanuit het huisje het bos in, waar ik ze de hele week illegaal los heb laten lopen. Twee musea bezocht, veel gelezen en lekker gegeten. Foto's volgen nog.
Door Martine-Tom
#2773245
Geen internet?? En dat heb je overleefd??  :o :o

Welkom terug, klinkt als een heerlijke week!
Door henneke
#2773324
Fijn dat je weer terug bent Door , erg jammer dat ze nergens meer los mogen wat mij betreft is dat dus voor mij geen Drente meer dan !
Maar snel ergens een lange losloop wandeling maken xx
Door ellenned
#2773415
*Dorothea* schreef: Zo we zijn weer thuis. Ellenned mag ik je hartelijk bedanken voor de wandeltips.  :-* Dankzij jouw tips hebben we heerlijk kunnen wandelen, vooral Havelte en het blauwe meer was enorm genieten.
Dat zijn ook mijn 2 favoriete wandelingen, vooral het Blauwe Meer voor als je honden niet zo ver kunnen lopen maar wel lekker kunnen plonsen, ik weet zeker dat als die 2 van mij konden kiezen dat we altijd daarheen zouden gaan.....:))
Door Lizzy
#2773435
Jammer he, dat ook Drenthe niet meer hoeft als je een hond hebt. Nederland wordt steeds leuker om te wonen met honden :-X
Door spikkel
#2773467
Ook ik woon in Drenthe, en er zijn nog genoeg losloopgebieden nabij Assen, Zeijen.
Er werd en word veel geklaagd over loslopende honden, en ik kan het weten. Heb schapen die regelmatig achterna gezeten worden en van kennissen worden er regelmatig schapen doodgebeten. Ik paardrij vaak bij het Noordscheveld, ik kan je verzekeren dat je er niet blij van word van de loslopende honden die naar je toe komen rennen.
Regelmatig slaan er paarden op hol, en de bazen van de honden maar roepen KOM HIER, ze luisteren natuurlijk niet.

Van de zomer gewandeld in Veenhuizen met de honden aan de riem, naar het bos geweest waar mensen een boom kunnen planten voor een overleden persoon.
En wat komt daaraan een grote Husky helemaal alleen, minuten later de baas die nonchalant zegt, Oh hier ben je.

Ik denk dat de mensen het zelf ook een beetje verpest hebben, reeën worden hier nog steeds achterna gezeten door honden.

Ik huiver van loslopende honden die naar je toe komen rennen, dit zou gewoon niet mogen.
Er zouden gebieden moeten komen voor alleen honden waar ze kunnen spelen etc.

Helaas is het zo dat de goede samen met de slechte gestraft worden, die van mij komen alleen los waar het mag en echt kan, kom je een paard tegen, dan doe je ze even vast. Heeft toch iets met normen en waarden te maken.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2773477
Hier mogen ze wel los, een pad geheel langs schrikdraad wat eindigt bij een klaphekje naar het begrazingsgebied.

Afbeelding

of hier, een heel smal fietspad waar je nauwelijks aan de kant kunt. Dat gele bordje is het losloopbordje

Afbeelding

Ik begin me zo ondertussen een achtergestelde groep te voelen. Overal wordt rekening mee gehouden. Staan er bordjes dat fietsers vaart moeten minderen omdat ze het familiepad kruizen. Nou wij liepen de natte neuzenroute, kwam er ineens een hele horde fietsers, bleek er een klein verdekt fietspaadje van rechts te komen. Tsja zet dan even een bord neer, nee hoor het lijkt wel alsof ze willen dat mensen gaan klagen over hondenoverlast. De loslooproute doorkruiste een 100 km weg, nergens even een bordje om te waarschuwen.
Het gebied bij Lhee wat volgens de kaart losloopgebied was, daar hadden ze een begrazingsgebied van gemaakt. Hooguit 5% van het hele dwingelderveld is nog losloop, nee logisch dan om juist daar een begrazingsgebied te maken.  >:(
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2773483
spikkel schreef: Ook ik woon in Drenthe, en er zijn nog genoeg losloopgebieden nabij Assen, Zeijen.
Er werd en word veel geklaagd over loslopende honden, en ik kan het weten. Heb schapen die regelmatig achterna gezeten worden en van kennissen worden er regelmatig schapen doodgebeten. Ik paardrij vaak bij het Noordscheveld, ik kan je verzekeren dat je er niet blij van word van de loslopende honden die naar je toe komen rennen.
Regelmatig slaan er paarden op hol, en de bazen van de honden maar roepen KOM HIER, ze luisteren natuurlijk niet.

Van de zomer gewandeld in Veenhuizen met de honden aan de riem, naar het bos geweest waar mensen een boom kunnen planten voor een overleden persoon.
En wat komt daaraan een grote Husky helemaal alleen, minuten later de baas die nonchalant zegt, Oh hier ben je.

Ik denk dat de mensen het zelf ook een beetje verpest hebben, reeën worden hier nog steeds achterna gezeten door honden.

Ik huiver van loslopende honden die naar je toe komen rennen, dit zou gewoon niet mogen.
Er zouden gebieden moeten komen voor alleen honden waar ze kunnen spelen etc.

Helaas is het zo dat de goede samen met de slechte gestraft worden, die van mij komen alleen los waar het mag en echt kan, kom je een paard tegen, dan doe je ze even vast. Heeft toch iets met normen en waarden te maken.
Tsja wat mij betreft gewoon slecht beheer van sbb in Drenthe. Je zou eens bij hun collega's in Schoorl moeten kijken hoe je het ook op kan lossen. Ruiterpaden, fietspaden en voetpaden strikt gescheiden. Als je elkaar wel moet kruizen even een waarschuwingsbordje zodat je op tijd kan aanlijnen.
In Drenthe lopen echt zoveel paaltjesroutes over ruiterpaden, losloopgebieden langs het fietspad, is niet verwonderlijk dat men dan last van elkaar heeft. Waarom krijgen paarden kilometers paden overal en is het teveel gevraagd om een fatsoenlijke loslooproute voor honden uit te zetten?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2773561
wat vakantiekiekjes (want het was niet alleen maar losloopellende  :biggrin2: )

blauwe meer

Afbeelding

vlindertuin Havelte

Afbeelding

grote paddenstoel op het dwingelderveld

Afbeelding

vennetje

Afbeelding

en natuurlijk heul veul hondenfoto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Door spikkel
#2773594
Tsja Dorothea, ook hier zijn ruiterpaden geschrapt. Grote zandpaden zijn open voor iedereen, dus je komt elkaar altijd tegen incl. de crossmotoren.

Ik wilde maar, dat hier het meeste ook gescheiden was, we willen ook met allen naar buiten. en met mooi weer ook allemaal tegelijk. :biggrin2:
Door ellenned
#2773620
Die foto van dat losloopgebied met schrikdraad ernaast herken ik, is tegenover onze camping. Echt prachtig daar en voorheen allemaal losloopgebied en je komt daar behalve wat moutainbikers waarvan sommigen je van je sokken rijden niet veel mensen tegen. Maar er zijn daar geloof ik nog 4 paadjes waar ze los mogen......

Wij liepen van de week bij Smalbroek, ook prachtig daar, gedeeltelijk losloop gedeeltelijk aangelijnd. Maar waar losloop eindigt is niet helemaal duidelijk door alle kleine paadjes die we dan nemen. Komt iemand aan, na 1 keer roepen komen honden direct er aan en gaan naast ons zitten. Was dus de boswachter en we liepen dus in het aanlijngebied, wat ze niet waren.....Maar hij zei, die luisteren goed en verder niets.
Het is jammer dat het losloop zo aan banden gelegd wordt maar ik snap het wel,, train met je honden zorg dat ze luisteren en doen ze dat niet, aan de lijn.Honden moeten geen overlast veroorzaken, maar dat moeten mountainbikes ed ook niet......
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door