Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2683039
Ik droog heel veel snacks ..die tot nu toe allemaal in de droger passen maar dat is voor mijn hond toch een beetje hapslik weg.
Nu komen er runderluchtpijpen aan en misschien rauwe bullenpikken/pezen..die zou ik graag eens een keer in de volle lengte drogen zodat echt een kluif ontstaat die je bij de dierenwinkel kan kopen..
Graag tips.. ;)
#2683040
Ben er inmiddels via google achter dat dit al vaker onderwerp is geweest op BP en dat de uitkomst..een geschikte ruimte en een spijker lijkt te zijn. Dat is voor mij geen optie zijn omdat daar in mijn tuin en blokhut in de volle zon alleen de vliegen blij van zouden worden ..
Maar als er toch nog tips zijn....die ook gewoon geschikt zijn voor wanneer je niet op het platteland woont en heel veel schuren/loodsen hebt ;)..ben ik toch nog steeds erg nieuwsgierig en vooral ook naar de tijd die het kost om te drogen..praten we over dagen ..of weken..
Alle droogmachine opties hou ik in gedachte maar het gaat mij echt om het zelf maken van een lange gedroogde pees/kluif
#2683107
Bij xenos oid een hor voor je slaapkamer raam kopen. Dan krijg je een net en een soort klittenband. Plekje in de schuur zoeken en de bullenpees aan een spijker hangen. Met het net en evt wat spijkers of zo zorg je ervoor dat er geen vliegen bijkunnen. Vliegen heb je trouwens alleen als de pees nog vers is. Hoe droger hoe minder vliegen.

Laat zo maar hangen een paar weken.  Wel zorgen dat t niet vochtig kan worden.
#2683129
Kim en Casper schreef: Bij xenos oid een hor voor je slaapkamer raam kopen. Dan krijg je een net en een soort klittenband. Plekje in de schuur zoeken en de bullenpees aan een spijker hangen. Met het net en evt wat spijkers of zo zorg je ervoor dat er geen vliegen bijkunnen. Vliegen heb je trouwens alleen als de pees nog vers is. Hoe droger hoe minder vliegen.

Laat zo maar hangen een paar weken. Wel zorgen dat t niet vochtig kan worden.
Super bedankt..dat is zeker iets om te onthouden..nog 1 vraag..hoe is het met de stank..? Dat wordt waarschijnlijk ook steeds minder hoe droger hij wordt.
#2683138
Hier heeft (job? ) ooit een foto geplaatst van  piems die in de zon droogden, gewoon in de open lucht.
Anders een klamboe scoren op MP

Misschien dat je ze in spiraalmodel  wel  grotendeels op een schaal van de boman krijgt,  dat zou je moeten uitproberen.

Een gedroogde  spiraal piem, vinden honden vast lekker  ;D

je kunt de schalen van de bomann zó op elkaar plaatsen, dat je  dikkere  spullen  op de schalen kunt leggen, en ze vervolgens toch goed kunt stapelen
Laatst gewijzigd door nova op wo 29 mei 2013, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
#2683141
nova schreef: Hier heeft (job? ) ooit een foto geplaatst van piems die in de zon droogden, gewoon in de open lucht.
Anders een klamboe scoren op MP

Misschien dat je ze in spiraalmodel wel grotendeels op een schaal van de boman krijgt, dat zou je moeten uitproberen.

Een gedroogde spiraal piem, vinden honden vast lekker ;D

je kunt de schalen van de bomann zó op elkaar plaatsen, dat je dikkere spullen op de schalen kunt leggen, en ze vervolgens toch goed kunt stapelen
Hahaha..ik ga in ieder geval diverse varianten proberen..er zijn nog geen piems concreet op komst maar ik wil het zeker een keer in de lengte proberen en heb zo al aardig wat tips ;D dank je
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door