Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door lightning
#2674212
Nou nee dus. Senta zei toch alles onder die 50% is maar voor 50% vergoed dan? Daarbij zei ik toch ook 100% vergoed krijg met vinkje? heeft dus niks met vinkje te maken. Word verwarrend topicje zo :P

Ach ja ik laat het hierbij voor dat ik helemaal de kluts kwijt raak ;D :biggrin2:
Door BAC
#2674588
lightning schreef: Ja vinkjes zijn ook correct. Ik weet niet of we elkaar goed begrijpen :biggrin2: maakt niet uit. Bijna weekend :D

Ja begrijp dat je naar proteq gaat. Ik vinddie premie te duur zeker voor 10 dieren :-[
Duidelijk fijn dat het nu helder is zaten we dr dus allemaal naast :biggrin2:
Cindy de Wolf schreef: Nu denk ik wel.

Proteq is goedkoper nu dan PP....wij hebben er 6 in de verzekering zitten. De katten zijn er onlangs uitgehaald.
Nou hier is Proteq echt velen malen duurder, en krijg niet eens fysio vergoed (120 euro per week) Ping kassa.
En bij Petplan krijg je korting als je meerdere dieren daar hebt, proteq gewoon volle mep.
Door Kinnie
#2674603
Ik ben bij proteq toch echt goedkoper uit aangezien iik voor 100% vergoeding bij petplan het duurste pakket zou moeten nemen.
Bij petplan ben je nu in mijn ofen (zeker uitgaande van het basispakket) voor piet snot verzekerd. En dan heb ik t nog niet eens over de clausule die in mijn geval van toepassing zou zijn.
Daarnaast sluit petplan bij voorbaat al bestaande chronische ziekten uit, proteq niet
#2674695
Kinnie schreef: (...) Daarnaast sluit petplan bij voorbaat al bestaande chronische ziekten uit, proteq niet
??? Proteq weigert in praktijk honden die het afgelopen jaar meermalen bij de dierenarts geweest zijn, ook al is dat voor kleinigheden als oog- en oorontsteking, niks chronisch (mijn persoonlijke ervaring).

Ik ben niet blij met de wijzigingen in 't pakket van Petplan, we hadden hiervoor naar míjn wensen simpelweg een droompakket in de basis: alle 'basis' zat er in, tegen een prima premie en beperkte eigen bijdrage. Ik heb Petplan en Proteq daarna vergeleken. Proteq biedt behandeling van ellebogen en heupen, waar Petplan operatie daaraan niet vergoed. Bij een ras met hierop hoog risico zou ik met de huidige pakketten kiezen voor Proteq. Petplan biedt daarentegen in de Plus (het middelste pakket) behoorlijk wat extra's in de vorm van alternatieve geneeskunde. Daarnaast wordt van bijv. medicatie net wat meer vergoed dan door Proteq en als eigenaar van inmiddels div. hartpatienten weet ik hoe enorm die kosten kunnen oplopen bij chronische of progressieve klachten! Kortom, welke verzekering en welk pakket voor jouw hond het meest gunstige lijkt hangt erg af van 't ras en uiteindelijk natuurlijk van het individu ('t blijft een gok..).
Ik heb nu het Plus pakket voor Merel en Maartje. De alleruitgebreidste is natuurlijk nóg rianter, maar ik verzeker om te voorkomen dat ik ze niet de nodige zorg kan geven en meen dat ik dit met de Plus wel dek. De Plus van Petplan was qua prijs voor hen vergelijkbaar met de Basis van Proteq. In de laatste hadden ze dan ook operatie aan ellebogen en heupen gedekt gehad, in het gekozen pakket (Petplan Plus) is de vergoeding van gemaakte kosten (percentage) vergelijkbaar met Proteq en wat meer aanvullingen als homeopathie waarvan ik de kans dat we er gebruik van maken een stuk groter acht dan dat de dames een heup of elleboog operatie moeten ondergaan.
Bij verzekeren van 3 dieren (of meer) 5% korting op iedere polis en betaling rechtstreeks aan de dierenarts (niks voor schieten) vind ik ook fijn.
Maar ik vind de beide maatschappijen behoorlijk vergelijkbaar geworden, lastiger kiezen dus..
Door lightning
#2674761
Kinnie schreef: Ik ben bij proteq toch echt goedkoper uit aangezien iik voor 100% vergoeding bij petplan het duurste pakket zou moeten nemen.
Bij petplan ben je nu in mijn ofen (zeker uitgaande van het basispakket) voor piet snot verzekerd. En dan heb ik t nog niet eens over de clausule die in mijn geval van toepassing zou zijn.
Daarnaast sluit petplan bij voorbaat al bestaande chronische ziekten uit, proteq niet
nou op zich zijn alle vinkjes nij 2013 voor 100% vergoed alleen die echo en zo natuurlijk niet daar staat 50%. minus 15% eigen bijdrag wat bij proteq 20 is?
Door Martine-Tom
#2674789
lightning schreef: nou op zich zijn alle vinkjes nij 2013 voor 100% vergoed alleen die echo en zo natuurlijk niet daar staat 50%. minus 15% eigen bijdrag wat bij proteq 20 is?
De eb bij PP geld alleen op alles wat 100% vergoed word, dus als je voor een echo maar 50% vergoed krijgt hoef je daar niet ook nog eens 15% eb op te betalen...

Zo begreep ik het althans  ::)
Door lightning
#2674843
Martine-Tom schreef: De eb bij PP geld alleen op alles wat 100% vergoed word, dus als je voor een echo maar 50% vergoed krijgt hoef je daar niet ook nog eens 15% eb op te betalen...

Zo begreep ik het althans  ::)
Ja klopt zo begreep ik dat ook :)
Door Kinnie
#2674994
Parelridder schreef: ??? Proteq weigert in praktijk honden die het afgelopen jaar meermalen bij de dierenarts geweest zijn, ook al is dat voor kleinigheden als oog- en oorontsteking, niks chronisch (mijn persoonlijke ervaring).

Ik ben niet blij met de wijzigingen in 't pakket van Petplan, we hadden hiervoor naar míjn wensen simpelweg een droompakket in de basis: alle 'basis' zat er in, tegen een prima premie en beperkte eigen bijdrage. Ik heb Petplan en Proteq daarna vergeleken. Proteq biedt behandeling van ellebogen en heupen, waar Petplan operatie daaraan niet vergoed. Bij een ras met hierop hoog risico zou ik met de huidige pakketten kiezen voor Proteq. Petplan biedt daarentegen in de Plus (het middelste pakket) behoorlijk wat extra's in de vorm van alternatieve geneeskunde. Daarnaast wordt van bijv. medicatie net wat meer vergoed dan door Proteq en als eigenaar van inmiddels div. hartpatienten weet ik hoe enorm die kosten kunnen oplopen bij chronische of progressieve klachten! Kortom, welke verzekering en welk pakket voor jouw hond het meest gunstige lijkt hangt erg af van 't ras en uiteindelijk natuurlijk van het individu ('t blijft een gok..).
Ik heb nu het Plus pakket voor Merel en Maartje. De alleruitgebreidste is natuurlijk nóg rianter, maar ik verzeker om te voorkomen dat ik ze niet de nodige zorg kan geven en meen dat ik dit met de Plus wel dek. De Plus van Petplan was qua prijs voor hen vergelijkbaar met de Basis van Proteq. In de laatste hadden ze dan ook operatie aan ellebogen en heupen gedekt gehad, in het gekozen pakket (Petplan Plus) is de vergoeding van gemaakte kosten (percentage) vergelijkbaar met Proteq en wat meer aanvullingen als homeopathie waarvan ik de kans dat we er gebruik van maken een stuk groter acht dan dat de dames een heup of elleboog operatie moeten ondergaan.
Bij verzekeren van 3 dieren (of meer) 5% korting op iedere polis en betaling rechtstreeks aan de dierenarts (niks voor schieten) vind ik ook fijn.
Maar ik vind de beide maatschappijen behoorlijk vergelijkbaar geworden, lastiger kiezen dus..
Inderdaad, de afgelopen 12 maanden (dat is ook bij andere verzekeraars). Is het langer geleden dat je bij de DA bent geweest, dan valt het wel binnen de vergoedingen, zelfs als het toch een chronische aandoening is dat die diagnose al heeft. En dat is ook mijn eigen ervaring omdat dat gezegd werd toen ik overstapte naar Proteq met Joeri, en heb toen dit ook nog specifiek nagevraagd.
Laatst gewijzigd door Kinnie op za 18 mei 2013, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
#2675086
Kinnie schreef: Inderdaad, de afgelopen 12 maanden (dat is ook bij andere verzekeraars). Is het langer geleden dat je bij de DA bent geweest, dan valt het wel binnen de vergoedingen, zelfs als het toch een chronische aandoening is dat die diagnose al heeft. En dat is ook mijn eigen ervaring omdat dat gezegd werd toen ik overstapte naar Proteq met Joeri, en heb toen dit ook nog specifiek nagevraagd.
Proteq sloot geen specifieke klacht uit, maar ik kon mijn honden niet bij hen verzekeren op grond van het feit dat ze bij de da geweest waren met uiteenlopende dingetjes als verwond voetzooltje en oogontsteking. Ze moesten eerst tenminste 6 mnd. niet bij een da geweest zijn voor ik opnieuw een aanvraag mocht doen om te beoordelen of ze in de verzekering mochten..
Petplan heb ik vervolgens gevraagd hoe dat bij hen ging en werd gewoon hartelijk ontvangen én zonder uitsluitingen omdat hetgeen waarmee ze bij de arts geweest waren niks chronisch betrof. Van andermans hond met klachtenvrije PL graad 1 weet ik dat Petplan de knieen niet heeft uitgesloten, omdat deze slechts is vast gesteld n.a.v. screening, zonder klachten en het niet de bedoeling kan zijn screening op erfelijke afwijkingen te ontmoedigen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2709310
Kinnie schreef: Proteq gaat ook weer wijzigingen invoeren, hoor morgen van een vriendin wat precies. Klanten gaan nog bericht krijgen, maar DA hebben al bericht gehad
nou ik weet al welke het zijn, en het is echt stom.
Als je hond permanent medicijnen nodig heeft dan krijg je nog maar 50% vergoed. En je krijgt een maximale vergoeding van consulten, ben even het bedrag kwijt, maar met een spoedconsult in het weekend zit je al snel aan je max. Leuk dat verzekeringen het shoppen gaan promoten, zal de kwaliteit niet echt ten goede komen, vrees ik.
Door Martine-Tom
#2709312
*Dorothea* schreef: nou ik weet al welke het zijn, en het is echt stom.
Als je hond permanent medicijnen nodig heeft dan krijg je nog maar 50% vergoed. En je krijgt een maximale vergoeding van consulten, ben even het bedrag kwijt, maar met een spoedconsult in het weekend zit je al snel aan je max. Leuk dat verzekeringen het shoppen gaan promoten, zal de kwaliteit niet echt ten goede komen, vrees ik.
:o
Lekker dan...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door