Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door De Geijsjes
#2667795
Kortingen vielen allemaal toch tegen dus ik heb 'm gewoon besteld op de site met de meeste korting!  :D
Ik ben reuze benieuwd. Ik kan er ook tarwegras mee malen.  :biggrin2: Ben helemaal happy als ie binnen is.
Door Borke
#2667957
Leontine schreef: Overweeg ook eens de vitamix!! Super apparaat. Heel veelzijdig, al het fruit gaat er heel in schoonmaken zeer makkelijk. Gezonder sap bestaat er niet want je behoud alle vezels, met zo dun te maken als je wilt. En wil je toch alleen sap zonder vezels dan laat ik het door en notenzak lopen maar dat doe ik eigenlijk alleen bij bieten en wortel sap.
Geschikt voor smoothies, sap, soep, pastas, notenmelk, warm of koude dranken, ijs, groente fruiten/hakken etc etc...
Vitamix = blender?
Door Nina013
#2668146
Nooit gedacht dat ik nog eens geïnteresseerd zou lezen in een topic over juicers hahaha!
Maar ik zie wel mogelijkheden. Aangezien ik zelf een erge slechte groente eter ben. Dacht ik,misschien zijn die sapjes wel te doen? Ik gruwel ook van dingen als hoe heten die dingen fruit today oid met die vezels erin, mogen echt geen stukjes in zitten...
Misschien moet het in een nieuw topic, maar kan iemand mij iets meer vertellen over de mogelijkheden van een juicer? En waarvoor sapjes je kan maken en of die dan ook lekker zijn  ;)
Als ik het goed heb, heb je met een juicer echt sap en pulp gescheiden en met een blender bijvoorbeeld wordt alles door elkaar geroerd toch?

Zag hier ook al iets over juice spring clean? Heb even naar de recepten gekeken maar gember??? Kan me niet voorstellen dat dat lekker is?? Lol!
Door Irish
#2668245
Misschien een mega mega mega domme vraag van mij... Maar je kan hier geen sinaasappels mee uitpersen toch? Dan moet je echt aan een citruspers of anderzijds keukenmachine toch?


:sofa:
Door hannabelgje
#2668249
Of een juicer daar kan het wel mee. Lil ik heb hetzelfde als jij. Die dikke smoothies vind ik niet lekker. Die sapjes wel en daar kun je herl wat groenten in verwerken terwijl het nog een heerlijke smaak heeft.  Kijk eens op de site van the juicemaster. Daar staat veel info op en ook recepten. Ik kan je ook zijn boek mailen als je je email in een pb zet.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2668320
-Saskia- schreef: Oké, dan even voor mijn begrip, want ik snap er niets meer van: Wat is het verschil tussen een juicer en een blender?  :-\
Nou een juicer juiced en een blender blendt. Duidelijk zo?

Een juicer perst het sap uit groeten en fruit (moet je wel gebruik maken van sapbevattende groenten en fruit, mango advocado, banaan gaat niet bijv) Dat gaat dan via een zeef in een kan en je hebt echt sap.
Een blender heeft mesjes en maalt alles. Een dure blender kan denk ik fijner malen dan een goedkopere. Vaak moet je wat water (of sap) bijvoegen. Ik gebruik ze allebei. Ik vind sap lekkerder dan alleen maar iets uit de blender dat wordt me te veel pulp. Maar gebruik wel sap in de blender en dan advocado of bannan of wat groente erbij blenderen voor wat vezels. Dat is denk ik duidelijker zo  ;)
Nina013 schreef:
Nooit gedacht dat ik nog eens geïnteresseerd zou lezen in een topic over juicers hahaha!
Maar ik zie wel mogelijkheden. Aangezien ik zelf een erge slechte groente eter ben. Dacht ik,misschien zijn die sapjes wel te doen? Ik gruwel ook van dingen als hoe heten die dingen fruit today oid met die vezels erin, mogen echt geen stukjes in zitten...
Misschien moet het in een nieuw topic, maar kan iemand mij iets meer vertellen over de mogelijkheden van een juicer? En waarvoor sapjes je kan maken en of die dan ook lekker zijn  ;)
Als ik het goed heb, heb je met een juicer echt sap en pulp gescheiden en met een blender bijvoorbeeld wordt alles door elkaar geroerd toch?

Zag hier ook al iets over juice spring clean? Heb even naar de recepten gekeken maar gember??? Kan me niet voorstellen dat dat lekker is?? Lol!
Dat is wel het juiste topic voor recepten. Ik denk dat we daar allemaal docjes zat met recepten hebben. Ik vind veel recpeten lekker, ook een paar niet, bijv paprika erin is voor mij een no-no. EN gember? Jammie lekker!! Maar ik vond gember al lekker en nu ook in heftige hoeveelheden, maar zeker niet elke keer, afwisseling moet er wel blijven. En als je gember minder lekker vind kun je uiteraard heel veel minder ervan gebruiken, dat is ook het voordeel van zelf maken, zelf kiezn hoeveel je van wat gebruikt.
Laatst gewijzigd door Kaio op do 09 mei 2013, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Leontine
#2668343
-Saskia- schreef: Oké, dan even voor mijn begrip, want ik snap er niets meer van: Wat is het verschil tussen een juicer en een blender?  :-\
En juicer maakt sap en scheidt het sap van de vezels, je houdt dus pulp over wat je niet gebruikt en drink het sap. Hiervoor moet je meer van het fruit voorbereiden ( klein snijden/ schoonmaken) en meer schoonmaken als je klaar bent. De blender behoudt alles en als je een goede hebt maakt hij een dikkere drinkbare drank/smoothy. Weinig voorbereiding en schoonmaken. Je moet dan er iets meer op letten genoeg vochthoudende producten er in te doen of wat vocht toevoegen om niet te dikke samenstelling te krijgen. Kijk op YouTube maar eens bij vitamix staan veel filmpjes op met de mogelijkheden.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2668368
Leontine schreef: En juicer maakt sap en scheidt het sap van de vezels, je houdt dus pulp over wat je niet gebruikt en drink het sap. Hiervoor moet je meer van het fruit voorbereiden ( klein snijden/ schoonmaken) en meer schoonmaken als je klaar bent. De blender behoudt alles en als je een goede hebt maakt hij een dikkere drinkbare drank/smoothy. Weinig voorbereiding en schoonmaken. Je moet dan er iets meer op letten genoeg vochthoudende producten er in te doen of wat vocht toevoegen om niet te dikke samenstelling te krijgen. Kijk op YouTube maar eens bij vitamix staan veel filmpjes op met de mogelijkheden.
Ligt eraan welke juicer je hebt, ik hoef niet klein te snijden  ;)
Door Fido
#2668430
Ik heb een Blentec blender (zo'n dure dus  8)) en ben dolblij met dat ding maar ik kwam er achter dat alles geblend, dus ook veel groente, ik het een te dikke drab vindt worden om te drinken. Het ging mij tegenstaan.
Doordat ik wel genoeg groente en fruit naar binnen wil werken oa voor het zuur-base evenwicht heb ik na lang aarzelen een sapcentrifuge aangeschaft.

Mijn aarzeling kwam voort omdat het nadeel van sappen is dat je te veel KH in een te korte tijd naar binnen kan werken en dat is dan ook weer niet goed  :-\ (ja ja ik weet het teveel kennis kan zooooo nadelig zijn  ;)).

Ik gebruik beide in een compromis. Ik vind vele groenten door de sapcentrifuge veel lekkerder en krijg hier door heel veel groente en ook fruit naar binnen. Ik maak vaak van een gedeelte sap en doe het sap met ander fruit of groente in de blender. Zo krijgen wij toch voldoende vezels naar binnen maar ook heel veel groente en fruit zonder dat het altijd een dikke drab is.

De citrusvruchten (biologisch dus onbespoten) doe ik met schil en al door de sapcentrifuge maar in de blender schil ik die dingen omdat het anders echt niet te drinken is  :puke:

Deze sapcentrifuge heb ik die onwijs makkelijk is schoon te maken!!!:
Afbeelding
#2694118
Deesje schreef: aaaaaaaaaaaaaaaahhhh.... hij staat bij mij op mijn verlanglijstje, van de slowjuicers die er zijn vind ik het wel de meest gebruiksvriendelijke, wel een relatief kleine opening maar makkelijekr schoon te maken dan de meesten.. maar helaas, mijn bankrekening gaat het daar niet mee eens zijn hihi  :D

ik ben wel heel benieuwd naar je ervaringen ermee als je hem straks hebt!!
Nou het apparaat is geweldig! De pulp die eruit komt is gortdroog, het tarwegras hoef ik niet aan te duwen, hij trekt het in 1x door het apparaat en hij geeft inderdaad veel meer sap! Ook niet zoveel lawaai, een mooi rustig geluid. En last but not least, de pulp die in het zeefje achterblijft hoef ik niet eruit te boenen, gewoon een paar keer het borsteltje erover en klaar is kees.  :biggrin2:  8)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door