Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door nova
#2669492
Ben niks niet critisch... :biggrin2:

Maar die kattenstaarten werden hier steeds kapotgetrapt en  ze komen steeds  tussen de deur, dus  dat is meer ergernis dan wat anders.
Die  gordijnen  zoals die van Riek, dat  vind ik ook zo een ondingen, die geven een hoop lawaai en dat moet ik ook niet.
Die flappen die mekaar overlappen zelfde verhaal.
Hordeuren worden hier compleet  eruit gelopen  door 3x 40 kilo lompe hond  :biggrin2:

Maar de vliegengordijnen met magneetband in het midden, die komen door de keuring, en  dat betekent heel wat.  ::)
Overigens heb ik m afgelopen maandag de vliegenwering uit de winterstalling gehaald en m weer opgehangen  :) Het klittenband had ik laten zitten na vorig seizoen, maar wel de flappen  weggepakt
Mijn gordijn komt van Praxis
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2669495
Martine-Tom schreef: Katten nemen  :biggrin2: :biggrin2:

Maar hier dus geen vliegengordijn, die franje dingen vinden de katten te leuk en een deur kunnen ze niet doorheen om (straks) naar buiten te gaan, dus hier niks. Ook weini vliegen binnen moet ik zeggen..
Hier ook weinig vliegen binnen en degenen die binnenkomen, zijn geen lang leven beschoren. Zoals mijn huisgenoot heeft mogen ervaren midden in de nacht, gebruiken ze rustig je hoofd als springplank naar het kozijn :biggrin2:
Door K&D
#2669584
Boef schreef: En? Al aangeschaft en inmiddels in gebruik genomen?
Als deze enorm goed bevalt gaan wij ook voor deze voor dit astronomisch mooie bedrag!
Wij waren namelijk al van plan een dergelijke aan te schaffen, maar dan van de firma Bruynzeel, welke toch een slordige €35,99 moet kosten bij een keten van Karwei. :o

Ben razend benieuwd. :D ;) :)

Gr. Boef.
Wij hebben durven investeren in wel 2 stuks. Voor het geval 1 onverhoopt mocht verslijten en er een tweede nodig is, die dan natuuuuurlijk niet meer te verkrijgen is.
Met een kleine modificatie (huishoudelastiekje a € 0,02 vanwege deurdranger-dieindewegzit en een paar nietjes) werkt het uitstekend.
Er blijft een kleine kier aan de onderzijde, maar daar kunnen we mee leven.
We zijn al geclickerd op het klik-klik-klik-klik luisteren als we erdoor zijn gelopen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2669607
Hmm wij moeten er ook weer een kopen. We moeten hem in een schuifpui hangen, komt erpneer dat je de schuifpui maar deurbreedte openzet.
We hebben dus ieder jaar nieuwe.
Hebben wel slierten gehad die bevielen niet. Hebben van die overlappende gehad die kwamen altijd verkeerd terug dus had je ook niks aan. Met magneetstrip hadden we vorig jaar, die was best goed zolang die heel was, alleen onderaan kwam de verzwaringsstang er ongeveer gelijk eruit zetten, heb ik dicht gemaakt en de magneetstrip begon ook eruit te schieten en toen was er puppy Fozzy.....tja  ::)
Een hordeur buiten dat het niet zo gaat bij de schuifpui lijkt me niet te doen met beren. Hoezo gaat dat me belemmeren naar binnen of buiten te gaan?
Door sella
#2669651
Wij hebben al jaren ik dacht al 11, een hamstral rolgordijn. Wij hebben vaak de deur open staan, en dan stikt het of van de muggen, of van de vliegende grotere klieren.
We hebben voor de onverlaat die  er toch doorheenglipt  een insect control unit hangen. Bye bye. Als het even kan bonjoueren we ze meteen weer naar buiten, maar dat lukt niet altijd.
De pup loopt er altijd een keer in, en weet dan oh boem ho.
Natuurlijk is hij niet meer in optimale conditie, maar na het gezeik met wespen en bijen binnen door die stroken dingen, niet te vergeten er opstappen en je nek breken en de stellage in je nek.

Het is hier bloedheet in de tuin en ze liggen vaak op de plavuizen te puffen.
Als het nog vroeg is tot zeg 9 uur, dan staat de deur nog open en kunnen ze naar hartelust ravotten. Daarna wordt het te warm en word de vliegende brigade echt aktief.
En sávonds staat de deur weer open, maar wel de hor erin tegen de bloedzuigers die zoemen.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#2669666
Boef schreef: En? Al aangeschaft en inmiddels in gebruik genomen?
Deze week had wat andere prioriteiten  ::), maar vandaag stort ik me weer in het feestgedruis van de Action!
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2669737
Cathelijn schreef: Ik heb twee flappen vast boven en aan de zijkant en in het midden zit dan een magneet, die beide flappen bij elkaar trekt. Werkt goed  :D
Deze heb ik sinds een jaar. Ondanks dat kiek er met een Jezus gang doorheen vliegt doet hij het nog super.
Bij karwei was hij toen 25 euro
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door