Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Fynn
#2687858
Deesje schreef: bij bever hebben ze steeds meer 'materiaal' voor trail running, off road rennen zo te zeggen.. de kleine paadjes, heuveltje op en af, links, rechts... lekker stuk gaan.. ik vind het heerlijk en de hondjes hier ook! ik heb ook honden die niet (echt) trekken, en waarvan ik niet wil dat ze trekken.
Als je uiteindelijk een 'trailrun' (wedstrijd) loopt mag de hond niet mee maar met trainen is het heerlijk.

Ik heb afgelopen week zooooo genoten van mijn rondje, ik was trainen op Soestduinen, 15 km, 1/3 deel mul zand en 2/3 deel buitenom door de bossen en steeds weer de vlakte op en af.. Het was echt flink stuk gaan, en ik had een hond mee die zoveel te snuffelen vond dat bijblijven niet in hem op kwam (3 keer beetje kwijt, moest ik terug). Ik heb me nu ingeschreven voor mijn eerste trailrun, 14 september ga ik 17km afzien op de sint pietersberg en in de enci groeve, tot die tijd moet mijn gemiddelde tempo wel nog iets omhoog (ik moet natuurlijk wel een beetje bij kunnen blijven)

Voor oktober staat nog een 37km loop op mijn verlanglijstje maar ik moet even kijken of dat al haalbaar is, dat zijn afstanden die ik 'vlak' al nauwelijks gelopen heb, laat staan met klimmetjes en zware ondergrond.. Ik moet wel zeggen dat met een 'doel' het trainen ook wat makkelijker is, als je ergens naartoe werkt. Ik liep nog wel regelmatig hard, maar het was altijd een beetje vrijblijvend... nu gaan we weer ergens 'naartoe' werken
Ohh dat zou ik ook zo graag willen  trailrun lopen .
Helaas een blessure die maar langzaam beter word ( hamstring/bil ) dus al 6 weken niet meer buiten gelopen  :(
Ik had me ingeschreven voor begin september een halve marathon met 9 km strand erin ben benieuwd of ik dat nog ga halen qua training.
Ik vind het echt super dat je 37 km gaat lopen.

groetjes Rian
Door Antonia
#2688682
zhiva schreef: Ien, ik heb het gedowload via de site. Maar als je mij je privemail adres per PB stuurt kan ik het wel naar je verzenden? Je kan dan het bestand op je mp3 speler zetten. Dan heb je dus een dame die je verteld wanneer je wat moet doen  ;) en ja, ook muziek erbij  :)
Zhiva, zou je mij het betand ook willen sturen? Het downloaden lukt mij ook niet  :-[
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2688826
Antonia schreef: Zhiva, zou je mij het betand ook willen sturen? Het downloaden lukt mij ook niet  :-[
je hebt PB
Door Nancy73
#2690022
Deesje schreef: bij bever hebben ze steeds meer 'materiaal' voor trail running, off road rennen zo te zeggen.. de kleine paadjes, heuveltje op en af, links, rechts... lekker stuk gaan.. ik vind het heerlijk en de hondjes hier ook! ik heb ook honden die niet (echt) trekken, en waarvan ik niet wil dat ze trekken.
Als je uiteindelijk een 'trailrun' (wedstrijd) loopt mag de hond niet mee maar met trainen is het heerlijk.

Ik heb afgelopen week zooooo genoten van mijn rondje, ik was trainen op Soestduinen, 15 km, 1/3 deel mul zand en 2/3 deel buitenom door de bossen en steeds weer de vlakte op en af.. Het was echt flink stuk gaan, en ik had een hond mee die zoveel te snuffelen vond dat bijblijven niet in hem op kwam (3 keer beetje kwijt, moest ik terug). Ik heb me nu ingeschreven voor mijn eerste trailrun, 14 september ga ik 17km afzien op de sint pietersberg en in de enci groeve, tot die tijd moet mijn gemiddelde tempo wel nog iets omhoog (ik moet natuurlijk wel een beetje bij kunnen blijven)

Voor oktober staat nog een 37km loop op mijn verlanglijstje maar ik moet even kijken of dat al haalbaar is, dat zijn afstanden die ik 'vlak' al nauwelijks gelopen heb, laat staan met klimmetjes en zware ondergrond.. Ik moet wel zeggen dat met een 'doel' het trainen ook wat makkelijker is, als je ergens naartoe werkt. Ik liep nog wel regelmatig hard, maar het was altijd een beetje vrijblijvend... nu gaan we weer ergens 'naartoe' werken
Trailrunning is TOP! Doe ik ook. In het buitenland zijn er trials open voor canicross. Dat lijkt me helemaal te gek. Wij zitten nu nog in een opbouwfase qua afstand maar ik hoop september toch wel met Devina 20 kilometer te kunnen lopen. Ik zelf heb wel al marathons gelopen maar na wat blessure leed en natuurlijk Devina ga ik het nu samen opbouwen.

Er wordt wel gezegd dat wanneer je aan trails begint die de afstand van een marathon benaderen je beter eerst eens een marathon kan gaan lopen. Het is een advies hoor, je moet zeker gewoon doen wat goed voelt!
Door Dreetje
#2695282
Ik heb de eerste 25 lessen op m'n i-pod gezet maar ik mis nog les 5 en 12.
Heeft iemand deze lessen en is het mogelijk om deze per mail te sturen?
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2695458
van Evy of Renate? Het duurt hier eeuwen voor ik ze geupload heb maar kan je wel de torrent toesturen?
Gebruikersavatar
Door petramarcel
#2695477
Heeft hier iemand ervaring met barefoot running?
En welke schoenen?
Ik zag nu van Merrell is dat de enige en is dat wat?
Ik heb nu gewone hardloop schoen en daar land ik dus ook mee op mijn hielen en dan krijg ik snel last van mijn knieen en ik ben dan ook niet ver gekomen met mijn start to run lessen (nou hielp het ook niet dat ik op het strand onderste boven werd gelopen door mijn eigen hond die achter de frisbee aan ging...... tja eigen schuld maar mijn enkel was niet blij, dus nu wordt het de hoogste tijd om de lessen weer te gaan oppakken)
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2695522
vorige week donderdag had ik al pijn in mijn onderbuikspieren. het trok weg naar mijn zijbuikspieren.( Geen idee hoe die dingen heten maar net boven de heup aan de voorkant zeg maar) Mede daarom een week dus niet gelopen. Gisteravond toch weer gegaan. Ik voelde het al na een minuut of 10 maar toch doorgaan. Na het douchen kon ik nog amper bewegen. Nu verga ik gewoon echt van de pijn als ik loop, opsta of eigenlijk als ik ook maar beweeg. Het voelt alsof je je nek hebt verrekt zeg maar. Alleen dan in je buik. Niet leuk dus. Heeft iemand hier ervaring mee?
Door Nadia
#2695529
Je obliques zijn dat. Verkeerde ademhaling misschien? Techniek? Of is het misschien je milt wat je voelt.
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2695550
het is aan beide kanten. En ik geloof dat ik maar 1 milt heb  :biggrin2:
Nou ja, het zal wel weer overgaan voor dat ik een jongetje ben, maar vervelend is het wel.
Gebruikersavatar
Door petramarcel
#2696166
Nadia schreef: Behalve al een tijdje verhoogde interesse nog geen ervaring
Jammer, ik had er ook al eerder over gehoord en gelezen.
Ik heb zelf beide voeten eens gebroken gehad (nouja de 1 toen ik m'n voet dubbel klapte toen ik uitgleed op een plasje ijs, die voet was erg vervelend gebroken lang in het gips gezeten en ruim 1 jaar later kreeg ik in m'n andere voet een stress fractuur door lange wandelingen in Duitsland op toch niet helemaal de juiste wandelschoenen) en advies was vooral erg stevige schoenen te dragen maar ik merk dat ik het minst last heb van mijn voeten als ik op slippers naar mijn werk kan.
Dus ik denk dat je beter je voeten, enkels en beenspieren goed kunt gebruiken zoals dat bedoeld is dan er een (te) stevige schoen om heen te zetten.
Maar is kwestie van proberen denk ik, in de link hieronder veel info.
http://www.natuurlijkhardlopen.nl/hoe/
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2715825
Nou, ik ben er mee begonnen hoor  :o

De eerste keer was best killing, daarna ging het wel wat beter, tot ik besloot mijn ECHTE loopschoenen (Asics) aan te doen. Driekwart training 4 volgehouden, daarna naar huis gesloft, schoentjes uit, BLAREN.. Dat was vrijdag.
Vandaag training 5 gedaan en ging eigenlijk wel lekker. Ik heb de versie dat er steeds 3 dezelfde trainingen inzitten, dus overmorgen doe ik 4 (dat was best leuke muziek) en dan vrijdag weer 6. Op mijn sandalen, dat wel. Houd ik even vol tot de blaren volledig genezen zijn.

Na de eerste 2 trainingen was het verschrikkelijk, ik kon niet meer lopen van de pijn. Ik heb altijd veel blessures gehad aan mijn knieën en ik heb zeer zwakke enkels. Het trok echt door mijn hele benen en ik voelde gewoon stroomstootjes vanuit mijn heupen komen als ik teveel liep..  :-\
Ik heb echt het idee dat ik door dit opbouw schema rustig ook mijn gewrichten aan het trainen ben en dat voelt lekker.
Ik geniet nu van het feit dat ik wel mijn kuiten van vanmorgen wel voel, maar niet mijn knieën  :D (okay, klein beetje last van mijn enkels, maar dat trekt vast weer weg  ;) )
Door Fynn
#2715853
Je traint ook je gewrichten en je pezen en spieren daarom moet je het ook langzaam opbouwen zodat die sterker kunnen worden.
Als je ergens pijn voelt is dat meestal een signaal even een pas op de plaats te maken anders kan je een blessure krijgen (sprak zij uit ervaring)

Ben zelf inmiddels na 2 maanden niet te hebben gelopen langzaam weer aan het starten.
Heb fysio gehad,dry needling en als laatste injecties met ontstekingsremmers en pijnstilling en eindleijk is het ergste voorbij.

Gr Rian
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2715981
Als je bij les 4 bleef steken, zou ik niet bij 6 daarna verder gaan, maar gewoon 5 vervolgen. Het maakt niet uit of je een paar keer de zelfde les opnieuw doet. Als dat lekker aanvoelt doe je het gewoon nog een keer. De volgende lessen zijn toch elke keer weer een beetje zwaarder en als je er eentje overslaat komt die best hard aan.

Ik ben eventjes een beetje uit mijn ritme, ik moet nodig weer de trainingen goed oppakken, want ik merk echt wel dat ik meer conditie heb gekregen, zou zonde zijn als ik dat nu weer laat gaan. 
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door