Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2658912
Hey!
Wat een leuk topic! Ik wil ook graag gaan rennen met de hond. Helaas heb ik een knie-blessure, dus het wordt joggen ipv rennen. Ik kan niet zo goed 'neerkomen' met mijn knieën.

Het volgende probleem is de hond. Die vindt het zó leuk, dat hij mij wil trekken, voor me uit lopen etc. Van de week met de target-stick geprobeerd (normaal reageert hij hier heel goed op) maar zelfs dat werkte niet. Iemand die hier misschien een oplossing voor weet?
Door Irish
#2658914
Hier sinds november ook weer aan het hardlopen met een vriendin. Nu paar weken niet gedaan door buikgriepellende. Het is inderdaad fijn om te doen :) 5km zou ik nu wel halen, geen super tijd, maar ik ben meer een duurloper dan sprinter. In september de dam tot dam weer is gaan doen :)

Hardlopen is wel heel erg blessure gevoelig.. Zorg dat je niet op je hiel landt en dus een goede techniek heb. Hardloopschoenen met veel demping willen juist nog wel is heel slecht kunnen uitpakken! Beetje brokken verhaal onder de sportschoenen. Mijn vriend heeft door dat soort schoenen een knieblessure opgelopen en loopt nu op speciale schoentjes die juist bijna geen zool hebben, alsof je op blote poten loopt en nu heeftie nergens meer last van :)
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2659032
Ik ben samen met mijn oudste dochter vorig jaar begonnen met start to run, het wordt een paar keer per jaar onder begeleiding gestart. (terug tevinden op de site)
Moet zeggen dat we dat erg fijn vonden want er wordt dan goed gelet op je houding en hoe je loopt en als er iets is kan jeje vragen kwijt bij ervaren mensen.
We zijn beide gestopt , ik omdat het niet te combineren was met mijn fibromyalgie en dochterlief ivm gebrek aan motivatie (zal de leeftijd wel zijn)
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2659039
Irish schreef: Hier sinds november ook weer aan het hardlopen met een vriendin. Nu paar weken niet gedaan door buikgriepellende. Het is inderdaad fijn om te doen :) 5km zou ik nu wel halen, geen super tijd, maar ik ben meer een duurloper dan sprinter. In september de dam tot dam weer is gaan doen :)

Hardlopen is wel heel erg blessure gevoelig.. Zorg dat je niet op je hiel landt en dus een goede techniek heb. Hardloopschoenen met veel demping willen juist nog wel is heel slecht kunnen uitpakken! Beetje brokken verhaal onder de sportschoenen. Mijn vriend heeft door dat soort schoenen een knieblessure opgelopen en loopt nu op speciale schoentjes die juist bijna geen zool hebben, alsof je op blote poten loopt en nu heeftie nergens meer last van :)
daar hoor ik meer mensen over, het zgn bare foot running. Het schijnt echt top te lopen, ook met blessure-risico's.

http://www.optimaalsporten.nl/hardlopen ... dlopen.asp
Door Leonike
#2659053
Ik ben begin maart begonnen via een hardloopvereniging.
Geen start to run dus, maar wel een vergelijkbaar schema.
Bevalt super goed.
Waar ik de eerste les al na 1 minuut het gevoel had dat ik dood ging, heb ik afgelopen zaterdag 27 minuten hardgelopen.

Onze trainer zei (en ik ben het ermee eens  ;)), hardlopen is pas leuk als je een lekker stuk kan hardlopen zonder bekaf te zijn.
De eerste lessen zijn afzien, zwaar en niet echt leuk. (het buiten zijn is wel leuk, en het gevoel erna van, yes, toch maar weer mooi gedaan is ook leuk).
Maar het hardlopen zelf wordt pas leuk als je een stuk aaneen kan lopen.

Goede schoenen is belangrijk. Wel of geen demping zijn de meningen over verdeeld, maar hardlopen op gympen, fitnessschoenen e.d. is vragen om problemen.

@ Irish: Daar hoor je steeds meer over. Schijnt met name in Amerika een trend te zijn. Begin september doe ik mee aan een hardloopclinic barefoot running via de vereniging, ben ik wel benieuwd naar.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2659066
Ik doe nu mee aan een cursus Chi-walking (Chi-running kan ook) en daar wordt ook geadviseerd om op platte en hele soepele schoenen te lopen. Die vibram schoenen zijn daar heel geschikt voor.

Wat ook al eerder gezegd is, je houding bij het lopen/rennen  is heel belangrijk.  ;)
Door Bowdi
#2659109
Irish schreef: Hier sinds november ook weer aan het hardlopen met een vriendin. Nu paar weken niet gedaan door buikgriepellende. Het is inderdaad fijn om te doen :) 5km zou ik nu wel halen, geen super tijd, maar ik ben meer een duurloper dan sprinter. In september de dam tot dam weer is gaan doen :)

Hardlopen is wel heel erg blessure gevoelig.. Zorg dat je niet op je hiel landt en dus een goede techniek heb. Hardloopschoenen met veel demping willen juist nog wel is heel slecht kunnen uitpakken! Beetje brokken verhaal onder de sportschoenen. Mijn vriend heeft door dat soort schoenen een knieblessure opgelopen en loopt nu op speciale schoentjes die juist bijna geen zool hebben, alsof je op blote poten loopt en nu heeftie nergens meer last van :)
Dam tot Dam loop is al vol toch? Of wil je de ladiesrun hiervan lopen?
Door Irish
#2659147
Heb me al ingeschreven voor de (kleine) dam tot dam :)
In 2009 de grote gedaan, maar is me voor nu even een dam euh brug te ver  :biggrin2:
Door Nadia
#2659163
Dat barefoot gebeuren hebben wij ook eens naar gekeken. Maar ik kan me echt niet voorstellen hoe ik moet rennen zonder een 'haklanding' maar met je voorvoet landen..
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2659190
Ik heb ook begrepen dat je beter op je tenen kunt rennen dan op je hak, vanwege de vering zeg maar. Als je op je tenen landt kun je met je hiel nog veren, als je op je hiel landt is die vering al helemaal weg.
Nu moet ik nog even uitvinden hoe ik ren  ;)

Beetje spierpijn van gisteren, maar niet te erg, dus ik denk dat ik het gisteren wel goed gedaan heb.

Morgen les 2 van de Start to run.
Door Fynn
#2659214
Fenixjuh schreef: Hey!
Wat een leuk topic! Ik wil ook graag gaan rennen met de hond. Helaas heb ik een knie-blessure, dus het wordt joggen ipv rennen. Ik kan niet zo goed 'neerkomen' met mijn knieën.

Het volgende probleem is de hond. Die vindt het zó leuk, dat hij mij wil trekken, voor me uit lopen etc. Van de week met de target-stick geprobeerd (normaal reageert hij hier heel goed op) maar zelfs dat werkte niet. Iemand die hier misschien een oplossing voor weet?
Jij kunt beter gaan canicrossen dan  ;D
http://www.canicross.nl

Groetjes Rian
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2659217
Hier lopen de honden ook mee en dat gaat goed, zowel aan de riem als los.
Voordeel is dat ze beter opletten, want even te lang snuffelen en het vrouwtje is een stuk verder dan ze dachten, of als ze denken net het ritme te pakken te hebben gaat het vrouwtje alweer langzamer  ;D
Maar ook aan de riem lopen ze goed mee, beter zelfs, want ik houd nu hun tempo beter bij. Aan de riem moeten ze normaal als ik wandel altijd wat inhouden voor mij en als ik dus nu harldloop (jog) dan is het precies mooi hun makkelijkste tempo.
Door Bowdi
#2659257
Irish schreef: Heb me al ingeschreven voor de (kleine) dam tot dam :)
In 2009 de grote gedaan, maar is me voor nu even een dam euh brug te ver  :biggrin2:
Ahh... Dat scheelt!  :)
Toen ik me wilde inschrijven voor de grote was ie al vol.  >:(
Komt op het lijstje voor volgend jaar.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door