Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#3220708
fransbulletje schreef:Welnee een site vol met "gezonde" baksels dat wil toch iedereen :D
Dit zalige chocolade taartje heeft een mousse van kokosyoghurt, banaan, 85% pure chocolade en een paar dadels, veel gezonder dat wat je ook maar bij een bakker koopt.
Ontbijt tegenwoordig 3 x per week met zo'n heerlijk ontbijttaartje :D
Beslagje van yoghurt/kwark, eitje, havermout beetje vanille of citroenrasp of cacao en beleggen met fruit naar smaak.
Daar is toch helemaal niets mis mee en ......erg lekker en zo klaar!
Ik ben heel blij met je link.
Eindelijk weer lekkere recepten en nog glutenvrij ook. Weet ik wat ik deze week weer kan doen.
Door Dreetje
#3220746
Mowgli schreef:Die zien er heerlijk uit Andrea.

Ik zou ook wel graag regelmatig taart en koekjes willen bakken. Maar als ik daar aan begin groeien we nóg verder dicht :-\ Dus meestal bak ik alleen voor onze verjaardagen, als er visite komt en met kerst..
Haha, daarom heb ik er ook 3 weggegeven......is voor ons ook niet zo goed :)
Door fransbulletje
#3220794
Ruby/Billy schreef:Ik ben heel blij met je link.
Eindelijk weer lekkere recepten en nog glutenvrij ook. Weet ik wat ik deze week weer kan doen.
Succes, geniet ervan!
Ze heeft ook een facebookpagina, zo leuk om te zien wat mensen allemaal maken/bakken.
Door fransbulletje
#3229578
Vandaag de dag weer eens begonnen met een heerlijk ontbijttaartje met perzik en framboos.

Afbeelding
Door madeleine
#3295493
Haha heel grappig topic!

Ik heb in de ochtend voor de drachtecho van onze dame een kersenvlaai, abrikozen vlaai, gevulde speculaas en een boerencake gebakken...
Had een beetje stress volgens mij ;D
Maar! Ze is weer drachtig! :D
Door Eef+Stippels
#3295538
Dreetje schreef:Oud topic maar eens naar boven halen.
Ik heb net een kersenvlaai gebakkenIMG_2272.JPG
Wauw wat een mooie vlaai!!


Ik kan momenteel niets bakken, heb nog geen keuken en dus geen oven :'( ;)
Wel beter voor de lijn, die meer een cirkel is op het moment :cool:


Gefeliciteerd Madeleine!
Gebruikersavatar
Door Jip1
#3295633
Lijken wel gekochte vlaaien zo mooi!

Ik bak ook regelmatig, ook mn eigen brood. Ik, mn dochter en zussen moeten helaas glutenvrij eten.

Ik probeer ook nog zi veel mogelijk suikervrij te eten dus die link naar ohmypie ben ik superblij mee. Gelijk doorgestuurd

Ik heb ook nog een recept voor een gluten, suiker en lactosevrij cakeje. Zal ik morgen eens opzoeken en plaatsen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Jip1
#3295735
Suiker-lactose-glutenvrije appelcake.

200 gr amandelmeel
2 eieren (M)
50 gr roomboter (of maak lactosevrije boter door boter op 100 gr in oven te laten smelten. Voorzichtig onderlaag Overgieten in bakje, toplaag weggooien)
2 el zuivere bijenhoning (of andere zoetstof)
1tl zuiveringszout
Snufje vanille poeder
2 tl kaneel en/of koekkruiden
1 tl kaneel voor de appels
2 zoetzure appels
Scheutje citroensap
Snufje zout
4 el yochurt
Oven 175 gr. En bakvorm van 18 cm. Bekleden met bakpapier.

Schil appels en snij in schijfjes. Meng in kom met 1 tl kaneel en scheutje citroensap.
Smelt de boter. Splits eieren en mix eiwit stijf met snufje zout. Zet apart. Mix eidooiers, honing , kaneel en/of koekkruiden en afgekoelde maar nog vloeibare boter en mix daar de yochurt en amandelmeel door. Mix heel kort het zuiveringszout erdoor. Schep vervolgens voorzichtig het eiwit door het beslag.
Leg de schijfjes appel dakpansgewijs in het bakblik (eventueel nog rozijnen als je wilt) daarop het beslag en ong 1 uur ONDERIN de oven 175 gr.
Satehprikker moet er droog uit komen.

Na afkoelen, rand van bakblik verwijderen en cake op bord of plank omdraaien en papier erafhalen. Nu zitten de appels bovenop.

Deze cake maak ik nu in blik van 20 cm, ZONDER appels, kaneel/ koekruiden en yoghurt. Maar met 1 uitgeperste sinaasappel erdoor en sinasappelschijfjes in het deeg gedrukt. Zonder velletjes. Maak ik straks wel foto van. Je kunt dus het basisrecept met vanalles aanpassen en er steeds iets anders van maken. Met worteltjes bijvoorbeeld


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door