Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door NL_Annemieke
#2649371
Helemaal aangestoken  >:(

Nu 12 cupcakes in de oven: Mokka (chocolade/koffie) afgetopt met ooit-eens-overgebleven-witte-chocolade-fondue-drops... ben zooooo benieuwd!
Wel tikkie ( 40 gr  :-X ) meer suiker in gedaan.. cacao poeder en oploskoffie zijn nogal bitter natuurlijk....

Laat 't resultaat weten  ;D ;D
Door TMG1961
#2649374
roelien schreef: Als je in plaats van boter slagroom in je (cup) cske gebruikt worden ze lekker luchtig en niet droog
Geklopt of ongeklopt?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2649379
WillyP schreef: Dit is mijn basis recept voor cupcakes:

100gr margarine (maar ik gebruik roomboter)
185gr fijn witte basterdsuiker
125ml volle yoghurt
2 eieren op kamer temperatuur
225gr zelfrijzend bakmeel (ik gebruik bloem met een half zakje bakpoeder)
1theel. bakpoeder
1 zakje vanille suiker

1. Verwarm de oven voor op 180gr C.
2. Klop de margarine, suiker en een paar eetlepels van de yoghurt tot een lichte, luchtige massa. De suiker moet grotendeels zijn opgelost.
3. Klop de eieren schuimig, Meng dit vervolgens goed met het boter-suikermengsel en roer de rest van de yoghurt erdoor. Voeg het meel en de bakpoeder en vanillesuiker toe en schep er luchtig doorheen.
4. Vul de vormpjes voor driekwart met beslag. Bak ongeveer 20 minuten. (Soms bak ik ze ietsje langer, ligt eraan hoe ze eruit zien. De korst moet ietsje knapperig zijn, om inzakken te voorkomen)
Kan ik dit ook gebruiken om een cake van te bakken?
Door TMG1961
#2649383
Pauline schreef: Kan ik dit ook gebruiken om een cake van te bakken?
Volgens mij wel..denk dat ie alleen langer dan 20 minuten moet bakken
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2649386
TMG1961 schreef: Volgens mij wel..denk dat ie alleen langer dan 20 minuten moet bakken
Da's een goeie, die had ik idd nog niet gezien. Beslag is al in de maak.... Hmmmmm 60 minuten?

Edit: in de muffinvorm gedaan en het ruik verrukkelijk en ziet er geweldig uit!
Laatst gewijzigd door Pauline op do 11 apr 2013, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2649434
Pauline schreef: Klaar!!!

Afbeelding
Nou, die zijn gelukt.

Je kunt dit inderdaad ook gewoon voor een grote cake gebruiken, maar dan wel langer bakken uiteraard.

Hé, ik bedenk ineens dat ik nog een cupcakeje uit de vriezer gehaald heb, dus....... even halen en lekker opeten its tea time.
Door Martine-Tom
#2649537
Mowgli schreef: Ja, inderdaad!

Afbeelding
Jaaaa die had mijn moeder ook :biggrin2:
Staat volgens mij nog steeds in dr keuken  ;D
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2649549
Leuk om te lezen allemaal! Ik ga er weer een bladwijzertje van maken. Krijg wel erg zin om wat te gaan bakken maar nu ff niet veel in huis.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door