Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3336057
eelke schreef:Ik ben begonnen aan een toblerone cheesecake met zoute karamelsaus, en een citroentaart. Ik kon niet kiezen ::)
Hebbie die zelf gemaakt?
Door Lizzy
#3336059
Het is wel geen bakken (in de verste verte niet) maar wat ook leuk is is ghee maken. Gisteren gedaan. Mmmm, lekker :dribble: . En gisteren hangop gemaakt. Dat is dan wel niet leuk om te doen (is echt geen werkt) maar het resultaat is dan wel weer erg lekker!
Door eelke
#3336063
Lizzy schreef:Hebbie die zelf gemaakt?
Ja, begonnen met bakken. Maar ik denk dat de citroentaart mislukt. Want er stond, schep het mengsel op de bodem, en mijn mengsel was verre van te scheppen. Maar goed, toch maar aangezet, wie weet.
Door Lizzy
#3336065
eelke schreef:Ja, begonnen met bakken. Maar ik denk dat de citroentaart mislukt. Want er stond, schep het mengsel op de bodem, en mijn mengsel was verre van te scheppen. Maar goed, toch maar aangezet, wie weet.
Spannend :biggrin2:
Door eelke
#3336067
Lizzy schreef:Spannend :biggrin2:
Ja de cheesecake lijkt wel gewoon gelukt, dus ik kan altijd nog doen alsof ik toch maar 1 taart wilde maken natuurlijk :cool:

Karamelsaus maken is wel leuk zeg. Grappige verbindingen worden er dan gemaakt.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3337054
Ik doe haast nooit mee aan dit topic en deze taart komt uiteraard uit een pakje. Maar wel helemaal zelluf gemaakt :biggrin2:
IMG_2050.JPG
IMG_2050.JPG (2.02 MiB) 2355 keer bekeken
Door src_esther
#3340192
Bakken voelt momenteel niet echt als ontspanning, maar het is fijn als er resultaat is dat eetbaar is.
In tijden weer eens een poging gedaan om iets te bakken.

Een soda bread, dus zonder (bakkers)gist en/of (zuur)desem.
sodabread1a.jpg
sodabread1a.jpg (414.61 KiB) 2280 keer bekeken
sodabread1b.jpg
sodabread1b.jpg (408.06 KiB) 2280 keer bekeken
Note to self: volgende keer met scherper mes, dieper insnijden
Door src_esther
#3340196
Ja, lekker. Ik ben dol op (plain) soda bread. (Duits) Zuurdesembrood vind ik nog lekkerder, maar dat is heel veel meer werk dan dit.
Ga nog wel spelen met verhoudingen. Heb me trouwens gek gezocht naar een recept voor plain soda bread, kwam toch vooral die met allerlei toevoegingen tegen waardoor het een zoet brood (blegh) wordt. Recept dat ik nu gebruikt heb is deze: Irish soda bread van BCC Good Food.
Door src_esther
#3340197
eelke schreef:Lekker?

Ik ben een poging aan het doen om bierbostelbrood te bakken. Het zal mij benieuwen.
Dat is bij jou natuurlijk in voldoende mate aanwezig. ;)
Krijgen we een foto te zien van het resultaat?
Door eelke
#3340205
src_esther schreef:Dat is bij jou natuurlijk in voldoende mate aanwezig. ;)
Krijgen we een foto te zien van het resultaat?
Mjaaaa mits het lukt ;) hij moet nu nog een kwartiertje rijzen en dan nog bakken.

Ja, 200 gram bostel is niks. Dus ik heb nog maar een boel ingevroren voor het geval het leuk werkt zo.
Door eelke
#3340308
src_esther schreef:Dat ziet er mooi uit Eelke. En lekker dus, behalve het zout? Geeft het bierbostel nog speciale smaak af?
Ja, zoet denk ik. En de kafjes maken het grof. Vandaag nog een gebakken, met meer zout, dat is beter te doen. Die zit nu (behalve het proef sneetje) in de vriezer, kijken of dat goed gaat, dan kan ik brood voorbakken voor ons verjaardagsfeestje deze zomer.

Wel leuk om te doen zo. En gewoon simpel in de airfryer ook nog ;D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3340352
Ziet er mooi uit Eelke, fijn dat je dat kan doen met iets dat je overhoud van je bier. Alles gebruiken. Super!
Als ik het zo zie, zou ik wel denken dat je best wat langer kneed voor het in de oven schuiven. Dus de laatste kneedsessie voor de laatste rijs. En stevig doorkneden, als je dat lukt natuurlijk. Zodat het iets homogener wordt, dan gaat de korst gladder ogen en het brood minder brokkelen. ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door