Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#2643642
Ik doe ook alles bij de AH, groente ook wel op de markt als het zo uitkomt maar meestal gewoon dat wat in de aanbieding is, en het liefste met een 35% stikker erop van de appie.
Verder met vlees ook de 35% stikker of de kiloslager.
En de budgetselectie van de appie, staat nog leuk ook, al mijn boodschappen zijn rood van verpakking  :biggrin2: :biggrin2:
Door **Jolanda**
#2643664
Nynke schreef: Van bepaalde dingen, zoals pastasaus, een grote hoeveelheid maken en daarvan wat porties in de vriezer gooien. Kijken naar huismerken i.p.v. luxe merken.

Verder lees ik geïnteresseerd mee  :biggrin2: :biggrin2:
Deze gaat helaas niet altijd op hoor!
Regelmatig dat ik zie dat het jumbo-huismerk duurder is dan een A-merk ;)
Stom voorbeeld is de mix voor kerriesaus. Die van de jumbo is duurder dan die van de honig.

Kijk naar de prijs per liter of per kilo en niet alleen naar wat bijv een fles shampoo kost, want dan kun je nog wel eens duurder uitzijn.
Bij wasmiddel kijk naar hoeveel wasbeurten per fles en reken dat om naar wasbeurt. (prijs gedeeld door het aantal wasbeurten)
Wasmiddel en vaatwasmiddel is bij de kruidvat met grote regelmaat in de aanbieding.

Te voet of met de fiets ipv de auto wanneer de afstand het toelaat. Als je rookt shag roken ipv vaste sigaretten (stoppen is nog goedkoper)
Bij de hema krijg je van die strijkstukken voor spijkerbroeken. Wanneer de broek tussen de benen versleten is maar verder nog prima, zo'n strijkstuk aan de binnenkant er op strijken (meen dat ze iets meer dan 2euro kosten voor 2 stuks) daardoor doe je langer met een spijkerbroek.

Verder luxe dingen schrappen. En onder luxe versta ik dan chips, snoepjes, extra ritje met de auto, 'zomaar' kleding kopen, een te duur abbonnement voor de telefoon etc.
Ik heb thuis internet+bellen+tv voor 70euro per maand. Hiervoor kan ik onbeperkt bellen naar vast en mobiel. Een luxe mobieltje met internet heb ik niet nodig, want als ik iets moet opzoeken of een mail wil lezen doe ik dat gewoon thuis. En geloof me: je kunt prima zonder een slimme telefoon! Je hebt het immers al jaren zonder gedaan ;)
Door Martine-Tom
#2643670
**Jolanda** schreef: Deze gaat helaas niet altijd op hoor!
Regelmatig dat ik zie dat het jumbo-huismerk duurder is dan een A-merk ;)
Stom voorbeeld is de mix voor kerriesaus. Die van de jumbo is duurder dan die van de honig.

Kijk naar de prijs per liter of per kilo en niet alleen naar wat bijv een fles shampoo kost, want dan kun je nog wel eens duurder uitzijn.
Bij wasmiddel kijk naar hoeveel wasbeurten per fles en reken dat om naar wasbeurt. (prijs gedeeld door het aantal wasbeurten)
Wasmiddel en vaatwasmiddel is bij de kruidvat met grote regelmaat in de aanbieding.

Te voet of met de fiets ipv de auto wanneer de afstand het toelaat. Als je rookt shag roken ipv vaste sigaretten (stoppen is nog goedkoper)
Bij de hema krijg je van die strijkstukken voor spijkerbroeken. Wanneer de broek tussen de benen versleten is maar verder nog prima, zo'n strijkstuk aan de binnenkant er op strijken (meen dat ze iets meer dan 2euro kosten voor 2 stuks) daardoor doe je langer met een spijkerbroek.

Verder luxe dingen schrappen. En onder luxe versta ik dan chips, snoepjes, extra ritje met de auto, 'zomaar' kleding kopen, een te duur abbonnement voor de telefoon etc.
Ik heb thuis internet+bellen+tv voor 70euro per maand. Hiervoor kan ik onbeperkt bellen naar vast en mobiel. Een luxe mobieltje met internet heb ik niet nodig, want als ik iets moet opzoeken of een mail wil lezen doe ik dat gewoon thuis. En geloof me: je kunt prima zonder een slimme telefoon! Je hebt het immers al jaren zonder gedaan ;)
dat heb ik voor 35  :biggrin2:
Door Nathascha
#2643672
**Jolanda** schreef:
Kijk naar de prijs per liter of per kilo en niet alleen naar wat bijv een fles shampoo kost, want dan kun je nog wel eens duurder uitzijn.
Bij wasmiddel kijk naar hoeveel wasbeurten per fles en reken dat om naar wasbeurt. (prijs gedeeld door het aantal wasbeurten)
Wasmiddel en vaatwasmiddel is bij de kruidvat met grote regelmaat in de aanbieding.

JA dat is een HELE goede! Die ik idd ook. En dan zie je idd soms dat huismerken alleen maar goedkoper LIJKEN want ze hebben een even grootte verpakking maar stoppen er 100gr minder in bijv. euroshopper zalm is duurder per kg dan het AH merk zalm.... Tja winkelen duurt misschien iets langer. Maar daar bespaar je zeker mee! Op ten duur weet je ook wel wat je wel en niet moet pakken. In het begin is het echt even bewust worden!
Door Martine-Tom
#2643678
Nathascha schreef: Bij welke maatschappij ??
Tele2, beetje goed kunnen lullen en abbos oversluiten enzo, ik ben van 70 naar 50 naar 35 gezakt, komende half jaar en over 5 maanden hang ik weer aan de foon, eens zien wat we dan voor elkaar krijgen  :biggrin2:
Officieel, zonder korting hoor ik geloof ik 45 euro te betalen.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2643688
Hier ook Online voor 35 euro dan niet onbeperkt bellen.
Maar heb wel een slimme foon voor ook 35 pm en daar bel ik nu meestal mee daar ik anders nooit door mijn bundel kom ;)

En idd na 1 jaar bel ik op dat ik denk om over te stappen daar er goedkopere aanbiedingen zijn en dan krijg ik weer bv 6 maanden korting ;)
Door sella
#2643700
Ik koop aardappelen en uien groot in op de markt af en toe, dat is dan vele male goedkoper en ik doe er maanden mee.
Ik eet geen fruit dat niet in seizoen is, ik eet geen groente die niet in het seizoen is.
Ik ben een groot liefhebber van rauwkost, en dat maak ik ook met de seizoensprodukten.
Wij maken alles zelf, geen pakjes, geen zakjes.
Geen gesneden groente,
Kleding koop ik via marktplaats, meubels vaak ook.
Door Lil
#2643702
Slimme foon kost hier bijna niets (meer). Is 4 jaar oud en er komt nog lang geen nieuwe. Heb alleen 2 maanden geleden een nieuwe batterij van 15 euro geinvesteerd. Abbo wordt steeds goedkoper, ook zonder bellen. Alle verplichtingen vallen eraf en dan krijg je korting omdat je trouwe klant bent etc. (toen werd foon namelijk nog eigendom, stomme bruikleen hoef ik niet).

Huismerken zijn idd niet altijd goedkoop. C-merken zijn goedkoper. Jumbo en Plus vind ik erg duur, AH is goedkoper. Let bij de ah eens op producten waar geen sticker/prijs bij staat. Leg deze in het mandje en scan ze even. Meestal doen ze prijskaartjes weg als iets in de aanbieding duurder is dan een gewoon product. Latst kant en klare gehaktballetjes in de aanbieding. Daarnaast lagen de biologische zonder prijs. Ik gescand en biologisch was 50 ct goedkoper dan de aanbieding. Is niet de eerste keer dat me zo iets opvalt.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2643706
Wij leven al een paar jaar low budget vanwege 1 salaris en 2 huizen (waarvan 1 al 5 jaar te koop). Soms is het budget echt heel erg ieniemienie, dan is het echt rekenen in de supermarkt zodat het bij de kassa geen verrassing is wat we moeten betalen.

Eerst werden alle boodschappen bij Lidl of Aldi gedaan, toen bij C1000 (de 'basis' producten), en nu bij AH de euroshopper producten, dat is op dit moment het goedkoopste voor ons.

Qua eten is het vaak brood van de aanbieding met goedkoop beleg, avondeten vaak stamppot, macaroni en pannenkoeken. Goedkoop en makkelijk een dag later op te warmen of in te vriezen. Groente en fruit van de aanbieding, bij appels bijvoorbeeld kijk ik altijd welke de laagste kiloprijs heeft. Qua drinken aanmaaklimonade (voor dochterlief), water en koffie of thee (geen senseo maar gewoon uit het koffiezetapparaat). Goedkoopste wc papier, en schoonmaakazijn om schoon te maken.

Wij kopen echt alleen wat we nodig hebben en gooien dus eigenlijk nooit iets weg. Aan het eind van de week zijn keukenkastjes en koelkast ook echt leeg. Scheelt ook een hoop geld.

Het werkt, we geven niet zo veel uit, maar ik vind het zoooo heerlijk als we eens een meevaller hebben, dan koop ik wat luxe dingen zoals koekjes en chips, of chocolademousse, daar kan ik dan echt heel erg van genieten  :biggrin2:

O, en we kopen veel dingen bij de Action, heerlijke winkel is dat  :biggrin2:
En spullen via marktplaats kopen en vooral ook verkopen.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2643833
:biggrin2:

O ja, een engelse bulldog staat nog op het lijstje van investeringen.
Verdient zichzelf na een paar strandwandelingen al terug  :D
Door Lida. S
#2643839
rond etenstijd bij kennissen op bezoek gaan.
Maar wat voor mij echt goed werkt is: alle uitgaven noteren, boodschapbriefjes maken en geen impuls aankopen doen.
Door smulpaap
#2643861
Lida. S schreef: rond etenstijd bij kennissen op bezoek gaan.
Maar wat voor mij echt goed werkt is: alle uitgaven noteren, boodschapbriefjes maken en geen impuls aankopen doen.


Juist , en niet met trek de supermarkt ingaan
Door **Jolanda**
#2643864
Kijk ook je vaste lasten eens na, misschien kun je daar ook bezuinigen.
Goedkopere energieleverancier, op je energieverbruik letten, net zoals op je waterverbruik.

Misschien kun je in aanmerking komen voor bepaalde toeslagen, dat kun je eenvoudig berekenen via de site van de belastingdienst en dan kun je het ook aanvragen als je er recht op hebt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door