Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2636988
fransbulletje schreef: Misschien kan Traumeel S helpen.
Toen ik bij Heel het verschil opvroeg tussen de Traumeel H en S gaven zij aan dat de S nog breder werkzaam is onder andere bij slijmbeursontsteking.
De S is hier in Nederland moeilijk te krijgen en alleen in kleine potjes maar in grote verpakkingen van 250 stuks wel in België http://www.farmaline.nl  Prima apotheek, goede service en snel in huis.
Traumeel gel en tabletjes gebruikt.
Welke traumeel S bedoel je, druppels?

Duivelsklauw, werkt dat ontstekingsremmend?
#2636991
Borke schreef: Traumeel gel en tabletjes gebruikt.
Welke traumeel S bedoel je, druppels?

Duivelsklauw, werkt dat ontstekingsremmend?
Ja, en het voordeel is dat het dus ook op steriele ontstekingen inwerkt.
Mijn moeder heeft daarmee een slijmbeursontsteking in haar schouder weg weten te krijgen die maar niet weg wilde gaan.
#2636994
chooky schreef: Ja, en het voordeel is dat het dus ook op steriele ontstekingen inwerkt.
Mijn moeder heeft daarmee een slijmbeursontsteking in haar schouder weg weten te krijgen die maar niet weg wilde gaan.
Interessant!
Weet je nog hoe lang dat duurde en had ze daarbij ook andere behandelingen (fysio, pijnstilling)?
#2637001
Ze had al pijnstillers en rust gehad, nog geen fysio (nu wel maar ivm andere klachten in onderrug door werkhouding). Advies was rust. Dat duurde maanden. Maar met duivelsklauw was het binnen een week weg.
Van http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/nat ... klauw.html

Duivelsklauw goed voor spieren en gewrichten
Duivelsklauw werkt ontstekingsremmend en pijnstillend. Er zijn sterkere plantaardige pijnstillers en ontstekingsremmers maar duivelsklauw geniet deze medicinale werking in conbinatie met de feiten dat oedemen worden tegen gegaan, het kraakbeen beschermd wordt en het ontkrampend werkt. De harpagogenine, iridoheterosiden, fenolglycosiden en pentacyclische triterpeenzuren zorgen voor de anti-inflammatoire of ontstekingswerende werking. Door fytotherapeuten worden medicijnen op basis van duivelsklauw ingezet bij de volgende indicaties:

Chronische en subacute reumatische aandoeningen,
Artritis,
Ziekte van Behterew,
Rugpijn, spit, lendepijn, reuma door slijtage,
Spierpijn, spierstijfheid, peesontstekingen.
Slijmbeursontsteking,
Sportblessures zoals verstuiking,
Ischias, zenuwpijnen,
Ontstoken spataderen en aambeien.
.
#2637116
chooky schreef: Ze had al pijnstillers en rust gehad, nog geen fysio (nu wel maar ivm andere klachten in onderrug door werkhouding). Advies was rust. Dat duurde maanden. Maar met duivelsklauw was het binnen een week weg.
.
Bedankt voor die info, dat klinkt interessant!
Te meer daar ik vaak last heb van kramp in mijn tenen.
Eens kijken waar ik dit snel kan bestellen  :)
#2637208
dit is een filmpje dat een beetje het bilspierverhaal beschrijft..


het is altijd moeilijk iets aan te raden vanuit afstand.. maar ik zou in jouw situatie een keer een osteopaat bezoeken en daarbij de fysio, maar dan wel een fysio die een flinke oefenzaal heeft waar je aan de slag moet. Dat kun je vaak op de website wel zien. De kleine praktijkjes die geen oefenruimte (of zeer beperkt) hebben die kunnen je in dit geval waarschijnlijk niet bieden wat je nodig hebt.

Afhankelijk van wat er uit het onderzoek komt zul je aan de slag moeten met trainen van rompstabiliteit, bilspieren en beenspieren en coordinatie/balans en daarvoor is geen heftige apparatuur nodig maar wel iets... en dan ben ik persoonlijk meer overtuigd van de plaatsen waar een grotere oefenmogelijkheid bestaat omdat ze daar met de meeste mensen ook echt gaan trainen in plaats van heel veel hands-on werk (wat neit altijd slecht is maar in meeste gevallen ook enkel symptoombestrijding is)
#2637363
Inmiddels ben ik bij de huisarts geweest, die ook als diagnose een slijmbeursontsteking in de heup geeft.
Medicatie advies diclofenac of doorgaan met paracetamol.
Voor de zekerheid heb ik diclofenac meegenomen, maar ik wil eerst paracetamol proberen en duivelsklauw.
Daarna langs de drogist gegaan en gelukkig hadden ze duivelsklauw.
Als dat niet werkt kan ik altijd nog diclofenac nemen, maar gezien de mogelijke bijwerkingen op maag, darmen en bloeddruk, start ik daar liever niet meteen mee.

Paracetamol helpt wel en maakt dat ik netter loop, vandaag had ik het niet genomen maar dan zie je meteen dat ik afwijkend ga lopen en prompt andere klachten ga krijgen.
Ik voelde wel dat de klachten minder waren dan gisteren en eergisteren, dus de fysio oefeningen helpen wel  :)

Morgen weer naar de fysio, dan in de grote praktijkruimte. Ik weet dat ze daar ook sportfaciliteiten hebben, zoals Deesje adviseert.
Dan kan ik daar meteen eens kijken of daar iets van begeleiding te organiseren is als ik weer klachtenvrij ben, teneinde voet, been, knie en heup problemen te voorkomen.
Weer gewoon doorlopen als die klachten straks weg zijn, dat lijkt me geen optie.
Dan komen de klachten vast later weer terug en daar heb ik geen zin in!
Door fransbulletje
#2637411
Borke schreef: Traumeel gel en tabletjes gebruikt.
Welke traumeel S bedoel je, druppels?

Duivelsklauw, werkt dat ontstekingsremmend?
Traumeel S de tabletten, hier wordt het meest de Traumeel H verkocht.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door