Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2619519
NL_Annemieke schreef: Voor heupen en schouders werkt dit middeltje helaas niet, voor knieën en ellebogen wel:

Zweetverband (natverband, broeiverband) maken met watten gedrenkt in betadine of jodium (en water), plastic zakje erover heen, inzwachtelen en minstens 12 uur laten broeien. Indien noodzakelijk herhalen.

Middeltje heb ik gekregen van een tropenarts die tijdelijk werkzaam op Schiphol was als bedrijfsarts, ik heb 't zelf een aantal keer toegepast en voor mij werkt 't als een tierelier.

Als je allergisch reageert op betadine of jodium dan niet doen natuurlijk...
dus dit verband komt niet in direct contact met de huid, als ik het goed begrijp? Het verband gaat IN het plastic zakje? en dan het zakje op de huid inzwachtelen?
Door Antheman
#2619619
Annemarie Rijnveld schreef: Meid ik snap hoe jij je voelt, hier hetzelfde! Heel veel sterkte!!!!!

@Mevrouw Kruim, dank voor de info, ik ga hiermee gewapend naar mijn DA, kijken wattie zegt.
Fijn dat bij jou die fysio geholpen heeft!
Dank je!

Ik ga eerst een receptje voor nieuwe Diclofenac vragen, en manlief Voltare laten halen. Vriendin zei dat ik Ribes moest vinden, dat ondersteunt ook. ;)
Door NL_Annemieke
#2619629
Annemarie Rijnveld schreef: dus dit verband komt niet in direct contact met de huid, als ik het goed begrijp? Het verband gaat IN het plastic zakje? en dan het zakje op de huid inzwachtelen?
Oeh, het wat-met-betadine-gebeuren gaat op de huid,  en omdat 't drupt daar plastic overheen, ik vind zelf een plastic zakje prettiger dan plastic-folie, dan zwachtelen

Excuus voor het niet zo duidelijk opschrijven  :-[
Door Danny
#2619634
Ik in mijn heup, kreeg toen ook medicijnen, hielpen niet. Toen fisio, oefeningen dat ging beter, het blijft een gevoelig ding, komt af en toe nog terug, maar als ik dan de oefeningen weer doe gaat het beter.
Door cairodyn
#2619788
Nou die diclofenac zetpillen werken als een tierelier!!! Voel niets meer van de pijn! Denk dat ik komende nacht er nog 1 neem en dan morgen eerst aankijken of ik nog pijn ga voelen. Lijkt me wel maar lijkt me beter even wachten tot nemen tot er wat pijn terug komt of misschien niet. Ik ben happy in ieder geval maar hou me wel rustig. Baadt t niet schaadt het niet!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door