Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door TMG1961
#2611415
~anna~ schreef: Mini is gewoon een kleine oven waar je ook brood in kan bakken en een appeltaart.
Denk ook niet dat Theo op zoek is naar iets waar een halve pizza in past.
Bedoel inderdaad een kleine oven.
nienk schreef:
waarom wil je een mini?
Heb in keuken geen plaats voor een inbouw oven.
Laatst gewijzigd door TMG1961 op zo 24 feb 2013, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2611497
In mijn mini oventje had met geen mogelijkheid een ronde appeltaart vorm gepast, laat staan een pizza. die was echt alleen bedoeld voor afbakbroodjes en dat soort werk.

Kan je niet iets op MP vinden wat je niet hoeft in te bouwen? Een normale oven onder een kookplaat of zo?
Door Lonaa
#2611522
Ik heb een half jaar geleden via MP een mini-oven gekocht. Er past net 1 pizza in. Taartvorm van 26 cm diameter kan precies. :)
Door TMG1961
#2611615
De grootste ovenschaal die ik heb is 26x20 cm en de grootste springvorm is 20 cm doorsnede.
Ben ook op MP aan het kijken of ze iets hebben voor een leuke prijs.

djeena hoe is je ervaring met de moulinex?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2611619
Mijn oude sharp staat bij mijn ouders en doet het nog geweldig, mijn nieuwe sharp kan ik het display niet meer van lezen, lekker handig!!! Daarnaast kan ie maar max 1,5 uur
Door ~anna~
#2611626
De meeste kleine ovens hebben een ruwe wand, dat kan je niet makkelijk schoonmaken.
De (grote) DeLongi heeft een glade krasvaste wand. Nu ga ik de Electrolux nog bekijken.
Tja ik moet ook nog sparen. Een mini oventje is wel handig voor afbakbroodjes.
Dus heb ik er eigenlijk twee nodig. Bestron kwam goed uit de test, een echt mini oventje.
Door Mevroi Kruim
#2611936
Voor brood bakken zou ik uitkijken naar een broodbakmasjien, tenzij kneden natuurlijk je favoriete hobby is  ;)
Een AFK is een leuk en betaalbaar masjientje dat je letterlijk veel werk uit handen neemt en alles behalve loodzwaar volkoren met lekker veel rogge- en gerstemeel keurig voor je verwerkt. Als je dan ook nog zelf samenstelt ipv kvv mixen van de winkel, dan ben je behoorlijk veel goedkoper uit.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2611949
Ik vind van die mini-ovens onhandige gevallen. Lekker bakken is er niet bij.
Ik heb ook een AFK en ben er erg gelukkig mee. Ik gebruik hem overigens alleen als kneder voor wit gistdeeg. Bakken doe ik in de oven of op mn pizzadinges.
Bij gebrek aan ruimte in de keuken, zou ik denk ik nog eerder voor een primitieve kuiloven in de tuin gaan. Kuil graven, gloeiend hete stenen of kooltjes erin, ding wat gebakken moet worden erop, weer hete stenen en dan afdekken met zand en takken en bladeren enzo. Als het gaar is weer opgraven.
Door Anne in Zweden
#2611957
Een broodbakmachine heb ik nog wel voor je, Theo. Hij staat nog in Zweden, maar ik zou hem voor je kunnen meenemen en opsturen (kost binnen Duitsland een tientje ongeveer, en als je hem dan van de Duitse zijde ophaalt (heb al een paar keer Essie74 daarvoor misbruikt :biggrin2:), hoef je er verder geen kosten aan te hebben.
Maar goed, da's een broodbakmasjien. Daar kun je nog geen cake en pizza in bakken natuurlijk.
Door Mevroi Kruim
#2611970
Anne in Duitsland schreef: Een broodbakmachine heb ik nog wel voor je, Theo. Hij staat nog in Zweden, maar ik zou hem voor je kunnen meenemen en opsturen (kost binnen Duitsland een tientje ongeveer, en als je hem dan van de Duitse zijde ophaalt (heb al een paar keer Essie74 daarvoor misbruikt :biggrin2:), hoef je er verder geen kosten aan te hebben.
Maar goed, da's een broodbakmasjien. Daar kun je nog geen cake en pizza in bakken natuurlijk.
Cake wel volgens mij, en pizza niet, je kunt er wel het deeg in maken. Dan nog een klein oventje en klaar.
Door TMG1961
#2612002
Een broodbakmachine heb ik. Gebruik ik ook af en toe. Maar wil er toch graag een oventje bij voor bakken andere spulletjes en eens kijken hoe zo'n brood in de oven lukt. De BBM gebruik ik dan voor het kneed werk.

Is hetelucht functie nodig op oven of kun je ook alles bakken zonder, dus met alleen boven en onderwarmte?
Door Mevroi Kruim
#2612033
Je kunt prima bakken zonder hetelucht. Mijn ouwe gas-oven deed het met alleen onderwarmte en die bakte de beste broden, veel beter dan hetelucht.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door