Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door aurora-nero
#2593747
Ik heb al in andere topics gezocht maar kwam er toch niet helemaal uit..

Ik maak nu voor Nero gedroogde snacks zelf maar kan nog geen favoriet ontdekken. ik heb nu kipfilet, runderlong runderhart en kippenhartjes gedroogd maar hij staat er op training nog niet echt super om te springen. hebben jullie nog andere ideeen? Hij is wel gek op kaas maar daar wil ik niet teveel van geven.. En aangezien we nog heel veel belonen wil ik graag een alternatief voor kaas.

Bedankt voor de ideeen alvast!
Door Ramses1
#2593790
Voor de trainingen droog ik paardentong, spiervlees van paard, rund, kalkoen, konijn en lam, lever, kleine stukjes runderlip, kippennekjes (in kleine stukjes met een snoeischaar).
Ik gooi alles door elkaar zodat ze steeds een nieuw  smaakje krijgen.

Je kunt ook van gehakt kleine balletjes draaien en die drogen.
Werkt hier nog steeds prima ;)
Gebruikersavatar
Door nova
#2593932
Ik knip gedroogde runderlippen klein, maak er tukjes van die wat groter zijn dan een vierkante centimeter.  Willen ze goed voor werken, en het is droog, je krijgt geen vuile kleren of handen  ;)
Door Cupcake
#2593966
Ik droogde ook spiervlees, maar heb wel gemerkt dat als ik de niet te ver doordroog, ze veel lekkerder gevonden worden. Dat is wel wat minder lekker voor je handen en jaszak, maar ze werd er zoveel fanatieker van.
Door Boutje
#2594130
Vis!
Ik droog voor op training lever, hart, long, paardenvlees maar het meest dol zijn ze op gedroogde vis.
Zalm is de absolute favoriet, maar dat kruimelt vreselijk (handig met de chi's, maar voor de anderen echt veel te klein). Maar gedroogde witvis vinden ze ook heerlijk!
Een andere optie is leverkoekjes bakken, in kleine stukjes snijden (ik doe gewoon het mengsel op een bakplaat) en dan in zakjes per trainings-dag-hoeveelheid invriezen. Ze zijn dan nog zacht vanbinnen, bederven wel sneller maar gewoon voor training een klein zakje uit de diepvries en gaan...
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2594152
Ik geef vaak gedroogde long, gedroogde lever, gedroogde kip, hert, konijn, paard. En hier wordt alles lekker gevonden. Maar ik denk dat pens misschien het meetste resultaat heeft.

Maar hoe bak je leverkoekjes?
Door aurora-nero
#2594220
dankjewel allemaal voor de reacties :D

De gehaktballetjes heb ik vanochtend gemaakt en zijn nu aan het drogen. Runderlippen lijkt me ook wel wat, maar ik weet nog niet waar ik ze in de buurt kan kopen. Ik hoorde bij de IC maar kon ze op de website niet vinden.

Long is inderdaad ook een idee!
Gebruikersavatar
Door Hope
#2594367
Hope is hier gek op wortels.
Gewoon rauw, in kleine stukjes gesneden (écht heel klein, en hij doet er de meest bizarre kunstjes voor).
Ook gedroogde banaan vond hij altijd erg lekker.

En verder droog ik zelf vooral paardenspiervlees.
Door miruske
#2594739
Hope schreef: Hope is hier gek op wortels.
Gewoon rauw, in kleine stukjes gesneden (écht heel klein, en hij doet er de meest bizarre kunstjes voor).
Ook gedroogde banaan vond hij altijd erg lekker.

En verder droog ik zelf vooral paardenspiervlees.
Wat een maffe hond haha
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door