Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2580890
nova schreef:

Vaak worden voor dit soort renovaties,  zwaluwstaartplaten op de balken gelegd,, een betonvloer eroverheen, en dan een tegelvloer,  :)
Ik denk dat, dat een ingrijpende verbouwing zal worden...als je een houten vloer (van boven verdieping) wilt laten vervangen voor een betonvloer :-X De draagbalken, die ook van hout zullen zijn gaan zo'n betonvloer nooit kunnen dragen vrees ik....
#2580905
Ik denk dat er hele volksstammen zijn met en wasmachine op de 1e verdieping op een houten vloer.
Lijkt mij toch dat daar een betere oplossing voor moet zijn dan "even" de vloer te vervangen.

Met lekbak en waterslot en een kwaliteitsapparaat lijkt de kans op lekkage mij vrijwel uitgesloten.
Wasmachine in de schuur lijkt me niet de eerste gedachte als alle aansluitingen binnen zitten.
Sowieso lijkt een wasmachine in huis mij veel handiger dan in een schuur.
#2580906
Nou, de pest is, ik heb de wasmachine NU en de komende periode (met de puppen) heel hard nodig. Dus op zich kan ie in de schuur maar we hebben gewoon geen tijd meer om het ding naar de schuur te laten brengen en een afvoer te maken.....

Zo'n renovatie gaat 'm hier echt niet worden hoor! De vloer blijft wat ie is!
#2580923
Mijn ouder hebben 20 jaar geleden bij de verbouwing van de badkamer waar ook een houten vloer lag ook beton gestord, eroverheen. Hoe precies weet ik niet maar volgens mij met extra metalen balken en dan zo'n speciale ribbelplaat en dan beton erop.

Maar voorlopig maar ff proberen met wat tegels, matten en waterpas zetten.

Ik heb trouwens een spookverhaaltje van het studentenhuis nog. Wasmachine in badkamer met houten vloer, daaronder een kelder. Nou hadden we al aan de huisbaas doorgegeven dat het er niet goed uitzag, het plafond van de kelder, maar ja huisjesmelkerts. Later is de badkamer naar beneden gekomen  :-X
(maar ja daar lekte ook de toevoerslang ed, en volgens mij ook geen lekbakvoorziening..
#2580926
zurca schreef: Ik denk dat, dat een ingrijpende verbouwing zal worden...als je een houten vloer (van boven verdieping) wilt laten vervangen voor een betonvloer :-X De draagbalken, die ook van hout zullen zijn gaan zo'n betonvloer nooit kunnen dragen vrees ik....
+

Om even in te gaan  op zo een aanpassing:

Balken blijven altijd zitten, alleen  de vloerplanken worden er dan uitgehaald.
Metalen zwaluwstaart platen erover, en een laag cement van een paar centimeter. dan tegels erover, je je vloer is watervast  ;)
Kan per ruimte zo gedaan worden.

Maar als iemand  hier niet voor kiest, prima  toch?
#2580928
Kaio schreef: Mijn ouder hebben 20 jaar geleden bij de verbouwing van de badkamer waar ook een houten vloer lag ook beton gestord, eroverheen. Hoe precies weet ik niet maar volgens mij met extra metalen balken en dan zo'n speciale ribbelplaat en dan beton erop.

dat zij dus die zwaluwstaartplaten  ;)
#2580936
nova schreef: +

Om even in te gaan  op zo een aanpassing:

Balken blijven altijd zitten, alleen  de vloerplanken worden er dan uitgehaald.
Metalen zwaluwstaart platen erover, en een laag cement van een paar centimeter. dan tegels erover, je je vloer is watervast  ;)
Kan per ruimte zo gedaan worden.

Maar als iemand  hier niet voor kiest, prima  toch?
Moet natuurlijk ook wel tot de mogelijkheden behoren ;)
#2580947
Lizzy schreef: En qua lekkage schiet je daar natuurlijk nul mee op, toch?
Niet veel...langs beton komt het net zo hard naar beneden zetten. Alleen dan droogt je vloer weer wat makkelijker aan. Maar gut jee, ook hier in de hele wasmachinecarriëre nog nooit lekkage gehad.
#2580973
Angelique schreef: Niet veel...langs beton komt het net zo hard naar beneden zetten. Alleen dan droogt je vloer weer wat makkelijker aan. Maar gut jee, ook hier in de hele wasmachinecarriëre nog nooit lekkage gehad.
Hier idem, en een laaaaaaaange carrière  :D lekbak hebben we nog nooit gehad, wel waterslot, maar de verkoper van onze huidige machine (10 jaar oud) zei toen al dat dat meer voor de sier was omdat de slangen van vandaag de dag langer meegaan dan het masjien zelf. Regelmatig controleren is wel handig.
#2580975
Lizzy schreef: Nou, de pest is, ik heb de wasmachine NU en de komende periode (met de puppen) heel hard nodig. Dus op zich kan ie in de schuur maar we hebben gewoon geen tijd meer om het ding naar de schuur te laten brengen en een afvoer te maken.....

Zo'n renovatie gaat 'm hier echt niet worden hoor! De vloer blijft wat ie is!
Lijkt me sterk dat je binnen nu en het moment waarop de pups uit huis gaan ineens problemen met je wasmachine krijgt, zeker als het een nieuwe Miele is. Kortom, het hoofd koel houden!
#2580992
Anne in Duitsland schreef: Lijkt me sterk dat je binnen nu en het moment waarop de pups uit huis gaan ineens problemen met je wasmachine krijgt, zeker als het een nieuwe Miele is. Kortom, het hoofd koel houden!
Nou, dat trillen moet dus wel verholpen worden want dat horen ze 3 straten verder :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door