Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2572857
nova schreef: klap op de vuurpijl: het is háár hond waarvan ik schreef dat ie gestikt was in dat grote stuk bot uit de mix van meneer B.

Hond werd blauw , is in elkaar gezakt maar heeft het wel overleefd
kwam een stuk bot van  7 cm uit de keel van de hond.  :-X 
mixen  waren het toch he?  ::)
Dat is echt afschuwelijk.  :'( :'(



En ik wil het ook zeker niet bagatelliseren, maar als je een mix voert dan valt een stuk bot van 7 cm toch wel op?  :-\
Nogmaals, niet verkeerd bedoeld hoor.
Door johanna25
#2572880
nova schreef: volgens mij  woonde die ergens in midden Nederland

edereen denkt vlees en botten te kunnen malen. Het lijkt zo makkelijk maar dat is het dus niet.
Nooit kopen bij een amateur. Ik heb net even gekeken en 7 cm is groot hoor, dat mag gewoon niet.
De sociale controle op BP is volgens mij erg goed dus voor een ieder opletten en zo'n topic als dit moge een goede waarschuwing zijn.

wat betreft een bot van 7 cm krijg je wel door de maler maar dan moet hij wel stil staan, waarschijnlijk heeft hij gewoon het restje uit de maalspiraal bij zijn gehakt gegooid.
Verkeerde zuinigheid met verstrekkende vervelende gevolgen.
#2572886
nova schreef: klap op de vuurpijl: het is háár hond waarvan ik schreef dat ie gestikt was in dat grote stuk bot uit de mix van meneer B.

Hond werd blauw , is in elkaar gezakt maar heeft het wel overleefd
kwam een stuk bot van  7 cm uit de keel van de hond.  :-X 
mixen  waren het toch he?  ::)
:o

Dan is die €40 die hij van ons heeft zo erg nog niet.
#2572904
het is erg vervelend wat er is gebeurt en gelukkig heeft de hond het overleeft.
als ik een mix geef dan gaat altijd even met de vork er door en haal de mix uit elkaar zodat ik kan zien waar de mix uit bestaat zodat ik deze verassing voor zal zijn.
gr paulien en ruud.
#2572911
rupa schreef: het is erg vervelend wat er is gebeurt en gelukkig heeft de hond het overleeft.
als ik een mix geef dan gaat altijd even met de vork er door en haal de mix uit elkaar zodat ik kan zien waar de mix uit bestaat zodat ik deze verassing voor zal zijn.
Doe ik ook altijd, om te con troleren of er geen hagel o.i.d. in zit. Ik had ook al een keer stukken plastic in de duivenmix...
#2585173
hallo,

het is idd mijn hondje die een botje in de keel had gekregen.
Normaal controleer ik altijd mijn voer. ik had nog een rest liggen en gaf het snel tussen door. Was niet echt een leuke situatie nee, om mee te maken.

Maar ik was idd een verkooppunt van BarfPower hier ben ik ook mee gestopt. door meerdere redenen en prive omstandigheden.
Ik ben nog wel op bp te vinden alleen beetje druk gehad.

Ik heb zelf niet zo zin om het hele verhaal uit te legge maar dit mag je natuurlijk wel vragen of kijk op me fb.
Verder ga ik geen strijd aan met/tegen arjan heb er ook helemaal geen behoefte aan.

Ik heb nu ander voer ook omdat ik nieuw voer moest hebbe en me hondje "waarschijnlijk" niet goed tegen rund of kip kan. Nu voer ik paard eend en klein beetje kip en de klachten worden al minder. Dus ik ben blij met me nieuwe voer. want me meisje heeft geen kale rode plekke meer. Waar het precies aan ligt weet ik niet. Ik vermoed aan de rund.
#2585177
johanna25 schreef: De sociale controle op BP is volgens mij erg goed dus voor een ieder opletten en zo'n topic als dit moge een goede waarschuwing zijn.

wat betreft een bot van 7 cm krijg je wel door de maler maar dan moet hij wel stil staan, waarschijnlijk heeft hij gewoon het restje uit de maalspiraal bij zijn gehakt gegooid.
Verkeerde zuinigheid met verstrekkende vervelende gevolgen.
Sociale controle is hier zeker goed, maar dit gaat juist de onervaren nieuwe vers voerder aan, die van horen zeggen hebben dat je vlees/botten moet geven. Dan zo'n goedkope leverancier tegen het lijf lopen, verder zich ook niet ingelezen hebben, hond verliezen en denken had ik maar nooit dat levensgevaarlijke vers gegeven.....

Heel triest :(
#2585250
daantje85 schreef: hallo,
Maar ik was idd een verkooppunt van BarfPower hier ben ik ook mee gestopt. door meerdere redenen en prive omstandigheden.
Ik ben nog wel op bp te vinden alleen beetje druk gehad.

Ik heb zelf niet zo zin om het hele verhaal uit te legge maar dit mag je natuurlijk wel vragen of kijk op me fb.
Verder ga ik geen strijd aan met/tegen arjan heb er ook helemaal geen behoefte aan.
Blij dat je tot andere inzichten bent gekomen, helaas moest je hond er mede de dupe van worden...

Maar de "liefde" en verdedigingsdrang die je een tijdje terug nog had hier toen ik de "kwaliteit"van zijn vlees hier met foto's aantoonde is er blijkbaar niet meer.

Een mens is nooit te oud om te leren

Hoe je het ook went of keert....zijn bedrijfsnaam en zijn eigen naam (Arjan van Barfpower) zullen niet veranderen, en wanneer je m aan de telefoon hebt (of een ander van zijn "bedrijf") en je hoort een van deze 2 namen dan ben je bij deze gewaarschuwd...

@ Angelique ... misschien toch handig om het topiv van een tijdje terug weer zichtbaar te maken (excl. sommige delen van de discussie) en dit als een stickie met waarschuwing bovenaan ergens te zetten.....gewoon om een ieder bewust te laten zijn dat sommige dingen te mooi zijn/lijken om waar te zijn, en dat niet alles is wat het lijkt

Niet elke aanbieder is even goed
#2585272
Ben me hondje niet verloren gelukkig en hij is er weer goed bovenop gekomen en ik zal nooit stoppen met vers vlees voeren. Maar ik controleer altijd me vlees heb het èèn keer niet gedaan. Maar geloof mij ik kijk voortaan echt altijd alles na. :-[ ook al is het een restje van de dag ervoor.

Ik blijf normaal gesproken ook altijd bij de hondjes staan als ze ene bot eten. Zelfs als ze kvv krijgen vandaar dat ik er meteen bij was.

Maar ik zweer bij vers voer voor me hondjes.  ;)


Dit is het botje ik weet niet of die wel of niet door een maler is gegaan. Het is gelukkig goed afgelopen dat vind ik veel belangrijker. 
Afbeelding

@ Jara. ik was er ook heilig van overtuigd dat jou foto niet van hem af kan komen omdat het mijne er totaal anders uit zag.
maar dat is een discussi die al geeindigd is ;-)

Ben eigenlijk gestopt omdat er andere redenen zijn dat kwaliteit voer. Ik laat me liever niet uit over ander mans producten.
Ik verkoop halsbanden en zou het ook niet leuk vinden als ze mijn spullen afkraken.
Of dit nu wel of niet terrecht is daar buiten gelaten. Ben tevreden over me nieuwe leverancier. En daar zal ik ook blijven afnemen.

Dit incident is trouwens na dat ik gestopt was als verkooppunt/afhaalpunt gebeurd.

Maar goed ik ga hem niet verdedigen en niet uhm aanvallen effe simpel gezegd.
Ken mensen die wel tevreden over hem zijn en die niet te vreden over hem zijn.
Ik bemoei me er niet "meer'' mee.
ik stop lekker al die aandacht liever in me hondjes en kindjes. Die verdienen al me aandacht.. Dat zijn me grootste liefdes :-p LOL
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door