Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2537830
Als je gaat bellen dan niet te snel... tegenwoordig reageren er zo vreselijk veel kandidaten op een functie dat een reactie terug vaak even op zich laat wachten. Een week of drie/vier vind ik niet raar.... (mits je een ontvangstbevestiging hebt gehad).
Ik ben ook weer werkzoekend, zolang ik maar een bevestiging ontvang dat mijn sollicitatie ontvangen is vind ik het een paar weken 'prima'. Ik weet hoeveel werk het is om alles te lezen en uit te zoeken en weer een reactie terug te geven.
#2537888
Erna schreef: Das wel een hele rare methode hoor. Wie weet ben je wel het gouden personeel misgelopen. Je kunt die mensen namelijk ipv zeikerds ook zien als mensen die juist heel geinteresseerd zijn in de baan en ook heel gemotiveerd. Ik denk dat je beter mensen op missende kwaliteiten kunt afwijzen dan door het feit dat ze even bellen, ook al komt het je niet uit.
Als je meer dan over de 100 brieven en mails hebt liggen, kan je echt niet iemand die belt zijn/haar sollicitatie voor de geest halen. En geinteresseerd waren die mensen alleen maar in een afwijzing op schrift, zodat ze er weer mee terug konden naar de instantie om hun uitkering te behouden - een bewijs van sollicitatie. Nou, die neem ik dus niet serieus als je het erg vindt...
En die ene die wel oprecht interesse heeft en dus ook belt, ja die heeft dan dus pech. Vandaar dat ik adviseer om niet te gaan pushen en er achteraan te bellen.
Maar het is maar een advies.  ;)
Je wordt echt niet serieuzer genomen door wel te bellen want van aaaal die sollicitanten weet die andere kant aan de lijn echt niet wie er geinteresseerd gebelt heeft. Dus dan zeg ik: beter niet bellen om ergernis te voorkomen en rustig afwachten.
#2537891
Tanna schreef: Toen ik een paar jaar terug nog verantwoordelijk was voor het aannemen van sollicitanten vond ik het helemaal niet erg als er door iemand werd gebeld. Dat iemand enthousiast is en belangstelling toont kan ik alleen maar toejuichen. Als ik zonder werk kom zou ik ook graag iets willen weten als ik ergens solliciteer en dan is het wel heel vervelend om als "zeikerd" te worden weggezet en de baan daardoor niet te krijgen...........
Zo zie je maar dat het in elk bedrijf anders werkt, het is maar net hoe je het bekijkt!
Dan heb je het inderdaad over een paar jaar terug denk ik... Het was niet normaal hoe veel mensen hebben gebelt, 's avonds laat, in het weekend - kon allemaal. Dat juich je op een gegeven moment echt niet meer toe, geloof me  ;)
#2537902
Misschien hangt het er ook wel vanaf hoe groot het bedrijf is waar de sollicitaties binnen komen ;)

Ik kan me indenken als je al die stapels brieven/emails in je uppie moet doorworstelen dat het je dan af en toe teveel wordt.
Al vind ook ik het wel vreemd dat je mensen die de moeite nemen om te bellen allemaal op 1 hoop schuift en afwijst.


In dit geval gaat het om een groot bedrijf die een hele afdeling hebben voor personeelszaken.
Wel heb ik in mijn bevestigingsmail een naam gekregen van een persoon, dus daar zou ik dan natuurlijk naar vragen.
#2537936
Anthraciet schreef: Misschien hangt het er ook wel vanaf hoe groot het bedrijf is waar de sollicitaties binnen komen ;)

Ik kan me indenken als je al die stapels brieven/emails in je uppie moet doorworstelen dat het je dan af en toe teveel wordt.
Al vind ook ik het wel vreemd dat je mensen die de moeite nemen om te bellen allemaal op 1 hoop schuift en afwijst.


In dit geval gaat het om een groot bedrijf die een hele afdeling hebben voor personeelszaken.
Wel heb ik in mijn bevestigingsmail een naam gekregen van een persoon, dus daar zou ik dan natuurlijk naar vragen.
Ah ok, dat kon ik niet op maken uit de gang van zaken... Dus een bedrijf met zo'n grote PZ afdeling stuurt geen persoonlijk ontvangst bericht, blijbaar geautomatiseerd 2x een ontvangstbevestiging, en beschrijft ook nergens de sollicitatieprocedure?
Dan hoop ik dat je solliciteert naar een baan op de afdeling personeelszaken, want daar kunnen ze nog wel een goede kracht gebruiken  :D.

(Hier wist men inderdaad dat ze solliciteerden naarr een baan op een klein agrarisch bedrijf....)
#2537962
Jantina schreef: Dan heb je het inderdaad over een paar jaar terug denk ik... Het was niet normaal hoe veel mensen hebben gebelt, 's avonds laat, in het weekend - kon allemaal. Dat juich je op een gegeven moment echt niet meer toe, geloof me  ;)
Ik doe dit nu niet meer in het bedrijf, maar de procedure is gelijk gebleven. ;)
#2537972
Jantina schreef: Ah ok, dat kon ik niet op maken uit de gang van zaken... Dus een bedrijf met zo'n grote PZ afdeling stuurt geen persoonlijk ontvangst bericht, blijbaar geautomatiseerd 2x een ontvangstbevestiging, en beschrijft ook nergens de sollicitatieprocedure?
Dan hoop ik dat je solliciteert naar een baan op de afdeling personeelszaken, want daar kunnen ze nog wel een goede kracht gebruiken  :D.

(Hier wist men inderdaad dat ze solliciteerden naarr een baan op een klein agrarisch bedrijf....)
Nee, niet op de personeelsafdeling :biggrin2:

Maar er staat idd niet in vermeld hoe de verdere procedure gaat lopen. De ontvangstbevestiging was wel gepersonaliseerd als in dat mijn naam in de aanhef stond 8)
#2537977
Net als Yvette zou ik bellen met gerichte vragen. Zou zeker geen weken wachten, actief zijn.
Ik zou mij inlezen in het bedrijf zodat ik weet voor vragen ik zou kunnen stellen.
Je laat met je contact direct een indruk achter, die in je voordeel kan werken.
Succes met je beslissing.
En je gesprek.  ;)
#2537984
Als het goed is maakt het niet veel uit of je belt of niet. Het gaat erom dat je CV aansluit bij de gevraagde eisen. Als dat zo is, en je zit bij de top 3,  dan maak je een goede kans. Je kunt rustig bellen en vragen hoe ver ze zijn met de procedure. Bij ons wordt het op prijs gesteld als iemand even navraag doet. Een direct antwoord is nauwelijk te geven, omdat je óf in de voorlopige selectie zit, of dat er nog geínventariseerd wordt.
Kortom, gewoon een belletje aan wagen. ;)
#2543831
Nee, ik heb afgelopen vrijdag niet gebeld :-\

Ik was zo druk met het bellen van UWV en de duitse variant ervan, dat de dag zo om was....


Nog wel 2 andere sollicitaties eruit gedaan waarvan bij 1 bleek dat een contactpersoon van mijn linkedin daar werkt :biggrin2:
Ze heeft mijn cv door haar manager laten lezen en hij wilde in januari contact met me opnemen om een en ander te overleggen voor werk.

Ik ga er van uit dat dat om freelance werk zou gaan, maar het is in ieder geval iets ::)


Ga nu uiterlijk deze vrijdag bellen met die eerste vacature, misschien lukt het ook nog wel wat eerder, maar weet niet of dat lukt met mijn huidige werk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door