Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2518508
Hier een redelijk nieuwe (zou even na moeten kijken maar dacht niet ouder dan 4 jaar) Liebherr Premium no frost vriezer. Staat in een onverwarmde ruimte (wel tegen het huis aan maar niet het bewoonde deel) op het oosten en het waait er nogal naar binnen door de kieren van de deur. Op zijn vorige adres stond 'ie in de kelder van een oude flat, ook niet verwarmd.
Hij staat hier wel op een houten vlondertje, verder niet geïsoleerd.
Afgelopen winter was het -20 en hij deed het nog gewoon. Maar ja, behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.  ;)
Daarvóór hadden we een simpel tafelmodelletje van 5/6 jaar oud en die deed het ook gewoon bij lage temperaturen.

Bij ons lopen er geen waterleidingen daar, dus het mag koud worden. Zo'n vorstbeveiliger vreet ook stroom, denk ik.  :-\
Door BAC
#2518529
Freon bevriest als het te koud wordt, waarom oudere vriezers wel kunnen functioneren in een koude schuur is omdat zij een verwarmingselement hebben die de freon verwarmen kan, nieuwere generatie heeft dit verwarmingselement niet omdat deze energie zuiniger is gebouwd en zon verwarmingselement kost stroom.
Door Lizzy
#2518534
Senta schreef: Freon bevriest als het te koud wordt, waarom oudere vriezers wel kunnen functioneren in een koude schuur is omdat zij een verwarmingselement hebben die de freon verwarmen kan, nieuwere generatie heeft dit verwarmingselement niet omdat deze energie zuiniger is gebouwd en zon verwarmingselement kost stroom.
Kijk! Dank je wel voor je uitleg! Ik wist dat er iets was, om ze zuiniger te maken maar het was bij mij een verhaal van de kok en de lepel :biggrin2:
Door Lizzy
#2518539
Fido schreef: Ik heb ook in een onverwarmde garage een reserve vriezer en zo'n vorstbeveiliger ook om de waterleiding niet te laten bevriezen.
Die vorstbeveiligers zijn niet zo duur in aanschaf en gebruik. Ziet eruit als een soort kacheltje en die staat bij ons ingesteld op +1. Hij slaat dan vanzelf aan als de temp. lager wordt.
Je kan ze gewoon bij een bouwmarkt kopen.
Kijk, goeie tip, dank je wel!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door