Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2505640
Ik zou graag eens een speurtocht maken voor het kinderfeestje van mijn dochter Suzanne die 9 jaar oud wordt, maar ik vind het moeilijk om een goed lopende speurtocht te bedenken. Ik vind het wel leuk om met codewoorden te werken en dat de kids die dan door moeten bellen. En natuurlijk is het ook leuk om langs de route wat zwagers/vaders te posteren om de kids zo af en toe goed te laten schrikken, haha ik heb nu al voorpret
Door K&D
#2505759
Je kunt ze ook leuke opdrachten laten doen onderweg. Bijvoorbeeld in laarzen maatje 54 een parcourtje laten afleggen met een rauw ei op een lepel die ongedeukt in een eierdoosje moet komen. Of een ballon opblazen met muts op, sjaal om en handschoenen aan en met opgeblazen ballon een foto maken.
Met een sinaasappel tussen 2 voorhoofden om een paar bomen laten lopen...
Rebussen laten oplossen die een code geven.
Door Fido
#2505778
Alweer heel wat jaartjes geleden, tijd vliegt  ::), heb ik voor mijn dochter haar verjaardag een spoken speurtocht gehouden. Ik liet het feestje wat later beginnen zodat het snel donker was.

Ik had goedkope witte grote maat T shirts gekocht en die kregen ze aan. Gezichten werden wit geschminkt en zo had ik 10 spookjes in huis.
De woonkamer was al voor geprepareerd met spoken en glow in de dark maar dat viel niet op omdat er volop licht brandde. Het dressoir en de tafels had ik ingepakt met wit papier wat je bij Chinees restaurants veel ziet, spooky en bescherming van mijn meubels.
Lekkers eten en kadootjes uitpakken.

Wij woonden in een nieuwbouwwijk met erg veel steegjes en andere plekjes met speeltuintjes. Ik heb een route uitgestippeld door diverse steegjes naar diverse speeltuintjes en uiteindelijk door onze eigen steeg helemaal naar achteren onze tuin in (wij waren de achterste tuin).
Ik heb de route aangegeven dmv spookjes die de richting aangaven. De kinderen moesten met zaklampen die spookjes opzoeken en dan wisten ze welke kant op.
Ik had ook wat glow in de dark dingen opgehangen in bepaalde donkere plekjes. In een speeltuintje had ik een tas in een speelhuisje staan met lekkernijen voor pauze onderweg (dat kon gewoon in die buurt, even aangeven bij wat moeders die daar woonde voor oogje in het zeil houden). Uiteindelijk kwamen we dus in eigen tuin uit maar dat had niemand in de gaten, zelfs eigen dochter niet  :biggrin2: In de tuin lag de "grote" schat verborgen en die moest gezocht worden. Daar zat voor iedereen een kadootje in.

Door de tuindeur de kamer in en alle tafels en stoelen waren aan de kant geschoven (had mijn man gedaan toen wij weg waren) dus één grote dansplek voor de spoken disco. Weinig licht aan zodat het witte van de meubels en de spoken + glow in de dark goed eruit sprongen.
Muziek (vr)eten en feesten maar!

Het vergt wel wat voorbereiding. Ik heb de route wel vijf keer gelopen (plannen, nalopen op je gegevens op papier, spookpijlen uitzetten, met de kinderen en 's avonds alle pijlen enz weer weghalen). Ook had ik aan alle buren van onze steeg gevraagd om de lampen in de steeg uit te doen. Het was pikkedonker daardoor  :biggrin2:

Heeft me uiteindelijk weinig gekost vergeleken wat ouders doen met kinderfeestjes  :-X  en het was een te gek feest waar nog lang over is nagepraat.
Door Henny V.
#2505803
Fotopuzzeltocht ?
Foto's maken van allerlei dingen en die moeten ze dan op zoeken.
Op de plek weer een volgende aanwijzing ?
Kun je ook doen dat je de foto's overdag maakt en dat de kinderen in donker moeten zoeken ?
Of dat ze bepaalde dingen zelf op foto moeten zoeken.
Bijv. opdr:maak foto van een varken,en dan ergens bijv in de een tuin een speelgoedvarkentje neerzetten.
Elke foto geeft weer een letter ofzo.
Dit kun je in combinatie doen met een verkleedfeest in een bepaald thema.
Door Fido
#2506130
[quote="Teckel_Frannie"]
Jaa leuk hoor allemaal. Wat een werk inderdaad, die spokenspeurtocht, maar ik denk dat de kinderen het heel erg leuk hebben gevonden.
ik vind het alleen al leuk vanwege de voorpret
#2506226
heel leuk idee!
maar ben je niet bang dat als de boef voorbij rent de kinderen er achter aan gaan rennen en zo de hele opdracht vergeten?
wij hebben toen onze dochter 9 werd een prinsessen en piraten feest gehad met ook een vergelijkbare speurtocht en de buurman(zingt in een shantykoor) was een gemene piraat die er met de schatkist vandoor wilde gaan.
nou er werd meer achter de piraat aan gerent door de jongetjes als dat ze de opdrachten uitvoerden ;D
maar leuk was het echt wel,en de kinderen hebben er nog lang over na gepraat :)
#2507846
Ja precies! Ik denk dat die boef echt in de verte te zien met zijn, anders rennen ze er met z'n allen achteraan. Als die boef dan ook in de richting gaat waar de kids ook naartoe moeten, hoop ik dat het goed zal blijven gaan
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door