Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door tycolaika
#2454541
als de kast werkt zeker ! ik heb nu 2 bomans aan links en rechts , en in het midden van de kast de thermometer
kijken op hoe hoog die staat over een half uur ..... hou duimpjesss

et is maar een heuleee simpele opzet.
Door tycolaika
#2454578
tot nu toe de foto`s , zonder roosters in de kast , aangezien we eerst willen kijken qua warmte of we die goed krijgen.
en er moet nog een roostertje onderlangs op

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding thermometer even om te proberen zo gehangen

Afbeelding

Afbeelding bomann met twee schroefjes vast gezet

Afbeelding

Afbeelding

zoals je ziet heul simpel hihi als die het maar doet :P
Door Benjy en Misty
#2454674
Dat ziet er echt super uit zeg! Zelf heb ik 2 honden en genoeg aan 1 drogertje. Als ik het goed begrijp dan kun je qua oppervlakte nu met 1 Bomann meer drogen dan een standaard Bomann zoals je hem koopt.

Maar inderdaad, wat gebruik je voor de roosters?
Door tycolaika
#2454721
Henry heeft me twee kleppen gemaakt. Maar ik heb gezegt dat ik drie kleppen wil. Dus dat word strax even verandert. De roosters gaat die maken van panlat en kippengaas. Geen standaart kippen gaas. Maar met kleinere vierkantjes. Ook wil ik haakjes drin. Om iets te kunnen hangen. De vraag of een bomann meer aan kan dan de stanaart vikf netjes. Ik vind van wel ik kreeg van laura wat ook in dit topic heeft gereageerd de tip. Ja kan tien netten onder een bomann deksels plaatsen. En et klopte. Duurt mss net twee uurtjes langer. Ik maak strax nog wat fotos. Zo wie zo maak ik de derde bomann dr in. Kijken wat dat doet. Qua warmte ..
Door tycolaika
#2455225
ik zelf ook heel erg haha, ik kan niet wachten om te testen , op dit moment worden de roostertjes gemaakt :P en dan mik ik em helemaal vol met verschillende dingen konijn karkas heb ik uit liggen konijn rug eend vleugels kip vleugels rund vlees kip vlees pens die leuke lamsoortjes

en dan hou ik zelf even een voor een bij , wat hoelang er in heeft gelegen om et droog te krijgen :D
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2455240
doe je de binnenkant van de kast nog behandelen tegen vet of ander vuil ?
of een opvang bak op de bodem?
zitten die achterkant platen goed vast tegen krom trekken ?

zijn niet veel gragen  ::)  :biggrin2: ....
Door tycolaika
#2455733
hij draait
in de kast is 58 graden tot nu toe
ik heb 3 bomanns aan het draaien
ik heb 6 netten erin verwerkt van 80 bij 40 cm
ik heb nu vrij grote dingen er in liggen en kom ik op 8 kilo
ik heb ook niet alles bij mekaar gelegd maar fijn verspreid om gewoon eens te proberen.
het zijn hele duifjes
konijn karkassen
konijn ruggen incl buik flap uitgeklapt
ik heb lams oren erin gelegd met die dikke knubbel er gewoon aan.
eenden vleugels liggen er in kippen vleugels liggen drin.
hij draait al een 3 uurtjes nu , en de buiten kanten zijn niet meer nat , maar gewoon droog. dus ik denk zeker dat het gaat werken. de vraag is nu alleen hoe lang staat die aan ? per soort

er kan kan meer in , wou ook heel graag pens drogen , maaaaaaaaaaaaaaar kastje staat nog in de woonkamer haha , dus dat doe ik wel als de kast in de stal staat :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door