Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Cathelijn
#2377223
Alba schreef: Ja, dat snap ik ook. Maar waarom moet er persé een betonnen egalisatielaag op. Wij hebben dus die MDS-platen over de houten ondervloer waardoor er dus geen beton gestort hoefde te worden. Scheelt een boel gedoe.
Als je stukken PVC van 2 of 3 mm dik op de vloer moet lijmen, moet die wel geheel glad zijn, elke oneffenheid ga je geheid zien en dat wordt ook een plek waar je snel slijtage krijgt  ;)
Door eelke
#2377230
Ik heb een betonnen vloer, misschien dat die platen daar niet op kunnen?
Of andersom, dat jullie die platen hebben omdat jullie een houten ondervloer hebben?
Door Alba
#2377253
Cathelijn schreef: Als je stukken PVC van 2 of 3 mm dik op de vloer moet lijmen, moet die wel geheel glad zijn, elke oneffenheid ga je geheid zien en dat wordt ook een plek waar je snel slijtage krijgt  ;)
Daar is dus die MDS ondervloer op 'bedacht'. Het zijn 2 platen die elkaar statisch aantrekken en daardoor maakt het een ondervloer die dus juist heel erg egaal is. Egaler dan je met gestort beton kan maken.
eelke schreef: Ik heb een betonnen vloer, misschien dat die platen daar niet op kunnen?
Of andersom, dat jullie die platen hebben omdat jullie een houten ondervloer hebben?
Als we een betonnen vloer hadden gehad, werd ons alsnog die MDS ondervloer aangeraden. We hebben nog heel even gekeken om ook boven PVC te laten leggen en daar hebben we wel beton, en ook daar hadden we die ondervloer eronder gehad. We hebben het niet gedaan, te duur voor ruimtes waar je in verhouding weinig bent.
Door eelke
#2377258
Alba schreef: Daar is dus die MDS ondervloer op 'bedacht'. Het zijn 2 platen die elkaar statisch aantrekken en daardoor maakt het een ondervloer die dus juist heel erg egaal is. Egaler dan je met gestort beton kan maken.

Als we een betonnen vloer hadden gehad, werd ons alsnog die MDS ondervloer aangeraden. We hebben nog heel even gekeken om ook boven PVC te laten leggen en daar hebben we wel beton, en ook daar hadden we die ondervloer eronder gehad. We hebben het niet gedaan, te duur voor ruimtes waar je in verhouding weinig bent.
Aha, goed om te onthouden! Daar ga ik ook eens naar vragen morgen in de winkel.
Spannend, het kan ook nog eens in onze vakantie gedaan worden :)
Door Alba
#2377267
eelke schreef: Aha, goed om te onthouden! Daar ga ik ook eens naar vragen morgen in de winkel.
Spannend, het kan ook nog eens in onze vakantie gedaan worden :)
Pin me niet vast op de afkorting, volgens mij was het MDS... wij hebben dus Therdex, ik weet niet of andere merken dat ook hebben/doen/kennen.

Mijn eerste vraag was of de vloer dan niet statischer werd doordat die platen statische 'krachten' hebben, want ik ben heel gevoelig en krijg snel tikken van auto's, roltrappen ed. maar omdat de ene plaat '+' is en de ander '-' merk je daar dus niets van. Ik heb ook gevoeld hoe die dingen elkaar aantrekken, dat is echt bizar want 1 keer dat laagje plastic eraf en contact met de andere plaat en je krijgt het dus never nooit meer van elkaar. Kan je dus ook niet zelf leggen denk ik.
Door eelke
#2377273
Alba schreef: Pin me niet vast op de afkorting, volgens mij was het MDS... wij hebben dus Therdex, ik weet niet of andere merken dat ook hebben/doen/kennen.

Mijn eerste vraag was of de vloer dan niet statischer werd doordat die platen statische 'krachten' hebben, want ik ben heel gevoelig en krijg snel tikken van auto's, roltrappen ed. maar omdat de ene plaat '+' is en de ander '-' merk je daar dus niets van. Ik heb ook gevoeld hoe die dingen elkaar aantrekken, dat is echt bizar want 1 keer dat laagje plastic eraf en contact met de andere plaat en je krijgt het dus never nooit meer van elkaar. Kan je dus ook niet zelf leggen denk ik.
Nou, de vloer, en de eventuele egalisatievloer, wordt sowieso gelegd door de roobol. Ook wel handig, mocht er iets niet helemaal goed gaan, hoeven we alleen bij hun aan te kloppen :)
Door *Natasja*
#2377386
Alba schreef: Ja, dat snap ik ook. Maar waarom moet er persé een betonnen egalisatielaag op. Wij hebben dus die MDS-platen over de houten ondervloer waardoor er dus geen beton gestort hoefde te worden. Scheelt een boel gedoe.
Omdat je met platen altijd nog beweging in de vloer hebt, en met een betonnen egalisatielaag niet? Overigens is het geen kwestie van "beton storten", maar een hele dunne pap met een emmer over de vloer gieten, waar vervolgens een trekker overheen gehaald wordt.
Door Alba
#2377464
*Natasja* schreef: Omdat je met platen altijd nog beweging in de vloer hebt, en met een betonnen egalisatielaag niet? Overigens is het geen kwestie van "beton storten", maar een hele dunne pap met een emmer over de vloer gieten, waar vervolgens een trekker overheen gehaald wordt.
Zoals ik boven al uitleg, het zijn niet van die platen die je onder een laminaatvloer oid legt he. Het zijn platen met een statische lading die elkaar aantrekken en daardoor een hele strakke, egale laag vormen waar geen enkele beweging meer in zit. Er zit dus juist geen speling in, en is egaler dan je met een emmer beton en een emmer kan maken.
Door Alba
#2377538
eelke schreef: Ooooohhhwww....we kunnen niet kiezen!
Qua kleur en planklengte/breedte?
Foto? Niet dat wij kunnen helpen kiezen :P maar ik ben wel nieuwsgierig. Wij waren er zó uit, ondanks de grote keuzemogelijkheden, en ik ben nog altijd heel erg blij met de kleur die we hebben gekozen. We hebben het keukenblad er bij uitgezocht ook (niet helemaal dezelfde tint maar wel dezelfde 'warmte' erin).
Door keetje
#2377625
Ik lees mee, ook hier is de vloer (al jaren ;) ) aan vervanging toe,.....

Ja, fotootjes, dan zullen wij wel voor je kiezen,..... :)
Door eelke
#2377695
Slik, de keuze is gemaakt! (en de aanbetaling gedaan, au)

Zal straks wel ff een foto opzoeken, staat nog op mijn telefoon :)
Begin augustus wordt ie gelegd.
Door eelke
#2378212
Oke, foto'kes :)

Het worden dus lange, brede planken :)
Afbeelding

De onderste is onze keuze, maar komt kwa kleur hier niet zo uit. Er was grote twijfel tussen de middelste en onderste. Maar de middelste heeft hele duidelijke ogen en 'beschadigingen' erop, en ik ben bang dat ik dan dezelfde stroken ga zien liggen zeg maar...heb ik een hekel aan. En het is drukker natuurlijk. Het aller bovenste strookje is ons parket nu  ;D
Afbeelding

De rechtse, dit komt kwa kleur goed over.
Afbeelding

:smitten: Joep helpt ook goed mee
Afbeelding

Bovenste wordt m. Hier zie je goed op de onderste plank die beschadigingen zeg maar, die er op zitten. Dat witte, dat was erg opvallend. En ik wil graag een rustige vloer... onze meubels etc zijn al druk genoeg.
Afbeelding


Super fijn dat we die stroken mee mochten nemen!
Nu moeten we alleen nog nadenken of we de plinten ook door hun laten leggen... kost weer 400 euro, als we het zelf doen 180, maar dat is dan 'bouwmarkt' kwaliteit, van CanDo.
Door Buran en Co
#2378343
Mooi!! Dank je wel voor dip topic, had er nog nooit van gehoord maar het klinkt ideaal!! Ik heb zes jaar geleden een siergrind vloer laten leggen maar ben niet erg goed geadviseerd dus het is een open siergrind vloer geworden. Zo onhandig met huisdieren ongelukjes  >:(  En Djinty was aardig incontinent op het einde. Tevens is er in de keuken een keer een fles visolie of iets dergelijks kapot gevallen en die vlek krijgen we er nooit meer uit. Dit kan over de siergrind vloer heengelegd worden en het klinkt super!! Veel plezier met jullie nieuwe vloer straks!!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door