Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#2371369
Zooo...net op pad geweest, informatie ingewonnen etc.
En een gelijmde vloer is inderdaad beter... kwa service komen we bij de Roobol uit denk ik, daar werden we echt goed geholpen, netjes uitleg enzo. En het wordt gelegd door hun, ook erg fijn natuurlijk.
Was ook een m-flor geloof ik, zag dat merk hier ook al een aantal keer voorbij komen.

Poeh, lastig hoor...
Gebruikersavatar
Door koekje
#2371466
Ik zou dat ook wel willen. Lijkt me erg praktisch.

In A'dam heb ik het goedkoopste LB-zeil liggen. Ook best handig, maar natuurlijk wel zeil en daardoor niet zo mooi. In de slaapkamer ligt er het goedkoopste LB-tapijt en dat zou ik nooit meer nemen. Dat wordt vanzelf hoogpolig door haren en kotsvlekken krijg je er niet meer uit (piesvlekken dringen door en gaan in de ondervloer zitten). Ook nagelt Sien graag horizontaal op tapijt-achtig materiaal (haar eerste krabpaaltje was met tapijt bekleed).
Hier ligt marmer. Best mooi hoor, maar niet praktisch. Het is spekglad, ook voor de katten. Die slippen de hele tijd uit de bocht, dus rennen daardoor liever niet meer beneden. Het is keihard. Alles wat je laat vallen, ligt gelijk in duizend stukjes. Ik heb al aardig wat uitset hierdoor naar de uitset-hemel gebracht.
Het is poreus materiaal. Dus dingen die mogelijk nattig zijn (denk aan een doos kattenvoer die staat te ontdooien), trekken erin. Je kan niet met alles schoonmaken, want niet goed voor het materiaal.
Meneer heeft het zelf gelegd, dus hier en daar een opstaand randje, waardoor ik er met de rijdende stoel achter blijft hangen. Ik wil met de tijd een trippelstoel voor binnen, dus opstaande randjes zijn dan niet prettig (en ruk voor mn knieeën).
Door eelke
#2371828
Tja, het ingewikkelde is nog dat het voordeel van de harde pvs vloeren (bij die winkel was dat 100 % waterdicht click systeem) is dat je echt minder snel beschadigingen krijgt. Het nadeel is dat het zo hard is, dat het weer bijna net zo glad is als laminaat.

Dus ik denk dat we volgende week maar gewoon terug moeten naar de Roobol, en daar dan mee aan de slag gaan. Wel een gedoe...zelf alles eruit halen, dan komen ze egalisatie storten, dan 3 dagen wachten, en dan komen ze de vloer leggen, en dan weer wachten.
Gaan we maar een weekje kamperen denk ik :)
Door Cathelijn
#2371832
eelke schreef: Tja, het ingewikkelde is nog dat het voordeel van de harde pvs vloeren (bij die winkel was dat 100 % waterdicht click systeem) is dat je echt minder snel beschadigingen krijgt. Het nadeel is dat het zo hard is, dat het weer bijna net zo glad is als laminaat.

Dus ik denk dat we volgende week maar gewoon terug moeten naar de Roobol, en daar dan mee aan de slag gaan. Wel een gedoe...zelf alles eruit halen, dan komen ze egalisatie storten, dan 3 dagen wachten, en dan komen ze de vloer leggen, en dan weer wachten.
Gaan we maar een weekje kamperen denk ik :)
Ik kon er meteen op hoor toen het gelegd was.
Door eelke
#2371834
Cathelijn schreef: Ik kon er meteen op hoor toen het gelegd was.
Oh, echt? Wat een verschillende verhalen he... moet ik nog eens goed navragen dan :)
Door Cathelijn
#2371837
eelke schreef: Oh, echt? Wat een verschillende verhalen he... moet ik nog eens goed navragen dan :)
Ik heb het zelf nog twee keer behandeld met een vloeistof om er een laagje bescherming op te krijgen. Toen moest ik wel even wachten tot het goed droog was. Misschien dat ze dat ook voor je doen.
Door eelke
#2371840
Cathelijn schreef: Ik heb het zelf nog twee keer behandeld met een vloeistof om er een laagje bescherming op te krijgen. Toen moest ik wel even wachten tot het goed droog was. Misschien dat ze dat ook voor je doen.
Je had niet toevallig een zelfklevende vloer? Want kit zal wel uit moeten harden lijkt mij toch...
Beschermingslaagje, ze had het wel over speciaal spul om te dweilen, je mag in iedergeval niet met alles reiniger dweilen, wel met alleen water.
Door Cathelijn
#2371855
eelke schreef: Je had niet toevallig een zelfklevende vloer? Want kit zal wel uit moeten harden lijkt mij toch...
Beschermingslaagje, ze had het wel over speciaal spul om te dweilen, je mag in iedergeval niet met alles reiniger dweilen, wel met alleen water.
Nee het is hier gelijmd. Maar aangezien ik toch meteen die beschermlaag erop smeerde en daar vanaf moest blijven 12 uur geloof ik, kon de lijm dus ook uitharden.
Door eelke
#2371862
Cathelijn schreef: Nee het is hier gelijmd. Maar aangezien ik toch meteen die beschermlaag erop smeerde en daar vanaf moest blijven 12 uur geloof ik, kon de lijm dus ook uitharden.
Ah, dat zullen ze wel bedoelen, dat het niet de bedoeling is dat je gelijk al je meubels er terug op zet enzo.

Over meubel gesproken, deukt het eigenlijk in bij bv de tafelpoten, zoals je bij vloerbedekking hebt?
Door Decibels
#2371889
ik heb boven op mijn hobby/puppykamer pvc-stroken liggen. Ligt er nu zo'n jaar of 4-5 meen ik en ziet er prima uit. Is rechtstreeks op het beton gelijmd.
Door Alba
#2371934
eelke schreef: Tja, het ingewikkelde is nog dat het voordeel van de harde pvs vloeren (bij die winkel was dat 100 % waterdicht click systeem) is dat je echt minder snel beschadigingen krijgt. Het nadeel is dat het zo hard is, dat het weer bijna net zo glad is als laminaat.

Dus ik denk dat we volgende week maar gewoon terug moeten naar de Roobol, en daar dan mee aan de slag gaan. Wel een gedoe...zelf alles eruit halen, dan komen ze egalisatie storten, dan 3 dagen wachten, en dan komen ze de vloer leggen, en dan weer wachten.
Gaan we maar een weekje kamperen denk ik :)
Wat is je ondervloer dan? Met ons systeem hoefde je dus helemaal niet een egalisatie te laten storten en weet ik wat allemaal. Gewoon die ondervloer erin, PVC planken erop en klaar.
Door ashley
#2372003
Bij mijn ouders is ook pvc gelegd. Click pcv met losse platen als ondervloer. Ze mochten er ook gelijk de meubels weer opzetten, althans daar hielpen de mannen die de vloer legden mee mee  ;) Het is ook absoluut niet glad, hun teckel kan er goed op rennen zonder glijden. Het schijnt waterdicht en krasvrij te zijn. Of ze met speciaal spul moet dweilen weet ik dan weer niet.
Door eelke
#2377202
Alba, de vloer wordt dan op de egalisatie gelijmd.

We hebben 4 testplanken liggen nu, verschillende kleuren/maten. Moeilijk moeilijk moeilijk...
Door Alba
#2377221
eelke schreef: Alba, de vloer wordt dan op de egalisatie gelijmd.
Ja, dat snap ik ook. Maar waarom moet er persé een betonnen egalisatielaag op. Wij hebben dus die MDS-platen over de houten ondervloer waardoor er dus geen beton gestort hoefde te worden. Scheelt een boel gedoe.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door