Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#2312536
Ooo dat is zo super pijnlijk. Ik hoop dat het er nu uit is! Ik mocht ook niet veel drinken. Diclofenac hielp hier super. Ook spuiten rechtstreeks in de nier gehad, die hielpen meteen (en dankzij een kundige arts niets gevoeld op een klein prikje na).
Door conleeuw
#2312542
Erna schreef: Hij is eruit!!!

Wat een geweldig gevoel. Ik voelde hem zo eruit gaan en hij lag mooi in de zeef. Een ienieminie steentje van een paar millimeter. Morgen even wegbrengen voor onderzoek. Wat een opluchting. Nu hopen dat het er bij 1 bleef.
zo, wat zal jij lekker slapen vannacht, opluchting :biggrin2:
#2312544
Lil schreef: Ooo dat is zo super pijnlijk. Ik hoop dat het er nu uit is! Ik mocht ook niet veel drinken. Diclofenac hielp hier super. Ook spuiten rechtstreeks in de nier gehad, die hielpen meteen (en dankzij een kundige arts niets gevoeld op een klein prikje na).
grappig hoe de advies altijd is geweest, drinken, en nu niet meer, wijs je maar we leren steeds meer
;)
#2312563
Ohhh fijn dat hij eruit is!!
Ik heb ook ervaring en weet dat je er inderdaad flink beroerd van wordt en vergaat van de pijn... Ik moest even wachten bij de HA en heb daar in de wachtkamer lopen ijsberen, wist me geen houding te geven....
Ik heb toen ook diclofenac gehad, eerst inejctie voor de eerste, snelle werking en later zetpillen. Dat hielp gelukkig snel! Ook je urinewegen hebben een peristaltiek, en als daar een steen in zit doet juist die peristaltiek ontzettend pijn omdat de steen blijft zitten en je urinewegen steeds meer hun best doen er vanaf te komen... Diclofenac is ook een soort spierverslapper.

Ik hoop voor je dat hij eruit is, en blijft!
Gebruikersavatar
Door nova
#2312578
Erna schreef: Echt wel ..ben ook nog wat duf van de morfine dus dat wordt een lekker nachtje!

Zijn er foto's gemaakt,  dan zie je of  er nog wat achter is gebleven en  of  je clean bent  ;).

jeuk kan van de morfine komen, evenals transpireren of misselijkheid. Gaat wel over als de morf uit je lijf is.
Ik hoop voor je dat je er nu  vanaf bent
beterschap  :)
#2312589
conleeuw schreef: grappig hoe de advies altijd is geweest, drinken, en nu niet meer, wijs je maar we leren steeds meer
;)
Het klinkt wel erg logisch! Ik moet zeggen dat ik ook met de zwaarste paardenmiddelen in m'n lijf tijdens een aanval niet kón drinken omdat ik alles er maar uit bleef spugen maar dat is dus niet erg geweest :biggrin2:.
Erna schreef: Hij is eruit!!!

Wat een geweldig gevoel. Ik voelde hem zo eruit gaan en hij lag mooi in de zeef. Een ienieminie steentje van een paar millimeter. Morgen even wegbrengen voor onderzoek. Wat een opluchting. Nu hopen dat het er bij 1 bleef.
Super! Slaap lekker :).
Door Erna
#2312651
nova schreef:
Zijn er foto's gemaakt,  dan zie je of  er nog wat achter is gebleven en  of  je clean bent  ;).

jeuk kan van de morfine komen, evenals transpireren of misselijkheid. Gaat wel over als de morf uit je lijf is.
Ik hoop voor je dat je er nu  vanaf bent
beterschap  :)
Nee die zijn niet gemaakt. Ik weet ook niet of ze dat standaard doen of niet. Voor nu voelt het allemaal weer normaal en heeft ook alles wat eruit komt weer de normale kleur ipv bloedrood. Prima geslapen en de meeste duffigheid is ook wel weg. Het steentje is echt ienieminie...ongeveer 2 millimeter, dat je daar zo'n last van kunt hebben.
Door sella
#2312701
Alba schreef: Helaas hier ervaring! Ik heb zelf nooit bewust meegekregen dat het steentje 'doorkwam' oid maar zo klinkt het bij jou wel.

Veel drinken, is vast gezegd door je HA. Wat bij mij helpt is bubbeltjeswater en, als je het lust, bier.
Ik heb al in geen jaren een aanval gehad, ik moet opletten met vooral genoeg vocht. Koffie, cola, zwarte thee ed. wat vocht 'vraagt' drink ik weinig en ik zorg altijd genoeg water en/of kruidenthee te drinken.

Hoe reageer je op de diclofenac? Mijn lijf reageert heel erg heftig op dat soort medicijnen maar went vervolgens ook heel erg snel. In het begin (ik heb er echt ruim 2 jaar mee gelopen voor ik zelf erachter kwam wat het probleem was) hielp de diclofenac geweldig omdat ik er heel slaperig van werd, in combinatie met valium als spierverslapper zorgde dat ervoor dat alles in mijn lijf ontspande en daardoor was ik weer een tijd pijnvrij.

Sterkte, ik hoop dat je aanval snel over is! :-*
Geen Bier!!!!!!!!!!!! Dat is achterhaald. Dan krijg je een vernauwen na een minuut of 30 de delen nieren en hun leidingen en bloedvaten. Dus heb je nog meer pijn als de steen nog in de nier zit.
#2312962
Lizzy schreef: Daar gaan ze vast kijken waar ie uit opgebouwd is? Het is wel een kei he :o!
Hij is enorm!! wel 2 hele millimeters. Kun je nagaan hoe dun de leidingen naar je blaas zijn.

Maar ze gaan idd kijken wat het precies is en waar uit hij bestaat. Het kan nodig zijn om eetgewoontes aan te passen maar dat hoor ik vanzelf.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door