Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Irish
#2293449
Aangezien mijn honden een dagje ouder worden zit ik te denken aan een fietskar.
Ik zoek eentje die kwalitatief goed sterk is en die een gewicht van zeg 40 kilo (Ivan weegt +/- 35) kan houden.
Daarbij wil ik er zowel mee kunnen fietsen als wandelen.
Ik lees veel over de Doggyride en de GlobeTrotter. Laatste is wat goedkoper maar ook minder stabiel met wandelen.
Zijn er hier mensen met ervaringen met een hondenfietskar en/of buggy's? Hoe bevalt het? Kunnen honden er makkelijk in/uit? Issie makkelijk op te vouwen en op te bergen?

Ik wil ALLES weten  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2293451
Doggyride, makkelijk in- en uitstappen, opvouwen is wat lastiger..., je moet de wielen er af halen, dat is het lastigste. Hij bevalt prima!

Model croozer dog:

Afbeelding

Dit is een ander merk, maar veel goedkoper. Wij hebben € 179,95 betaald.... :(

http://link.marktplaats.nl/1000428539

Edit mod: korte link geplaatst
Laatst gewijzigd door Pauline op di 20 mar 2012, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2293461
Irish schreef: Thanks voor je foto! Je hebt namelijk zoveeel ''Doggyride'' uitvoeringen.

Met deze kan je alleen niet wandelen ala buggy?
Euh nee..., zie net dat je dat ook vraagt..... Dat lukt dus absoluut niet.
#2293467
Hier ook Doggyride, er kan geloof ik 40 kilo in, ruim zat voor 2 franse bullen die languit willen liggen  :biggrin2:

Afbeelding

Hier zie je goed hoe laag de instap is, Tyke was toen denk ik 13 weken en kon er zelf in springen
Afbeelding

Hij kan helemaal plat, alleen moeten de wielen er inderdaad wel af. De Doggyride Original heeft een systeem met pinnetjes, dus ze zijn er zo af. De iets duurdere Doggyride uitvoering schijnen de wielen nog iets makkelijker te verwijderen zijn.

Tipje: Koop de doggyride in de fietsuitvoering met een los wiel erbij, ik was op deze manier zelfs nog minder kwijt als dat ik een Doggyride wandelwagen zou kopen. Ik heb er zelfs een luxer voorwiel voor besteld, die is iets groter en kun je vastzetten.

Als je wilt horen waar ik hem heb gehaald en waar hij op internet toen het goedkoopst was laat het maar even weten  ;)
Door Nynke
#2293468
Ik had een doggyride, maar heb deze doorverkocht aan een vriendin. Er zat geen wandelkit bij. Misschien wil zij hem aan je doorverkopen? Als je geïnteresseerd bent, laat het me dan maar weten, dan stuur ik haar een smsje  :)
Door Irish
#2293485
Ja inderdaad...  :-X
@Chantal: ziet er goed uit zeg! Ook heel fijn de ingang aan de achterkant, hoef je niet te kloten met die stang aan de voorkant wat aan je fiets zit. Zou het ook wat zijn voor mijn ''bakbeesten?'' Welke Doggyride uitvoering is dit? Je hebt er best wat namelijk.
Deze lijkt er heel veel op, maar zou dus instabiel zijn met wandelen...:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/bench ... kar/220587

@Nynke, welke uitvoering is dat?
Door sella
#2293494
Ik heb de doggyride novel tot 55 kg met joggingset.
Ik had hem gekocht voor pup buffel, maar zieke Diego heb ik er een heel eind in mee genomen, meneertje woog 48 kg maar het liep heel soepel zolang hij met zijn gewicht aan de voorkant bleef anders ging hij achterof tippen.
fietsen geen idee met dat gewicht.
#2293500
Irish schreef: Oeh heel graag! Ik woon in Hoofddorp, maar jij wou volgens mij ook meewandelen met Ellen & Co in Ridderkerk? Misschien kunnen we dan dubbel-daten  :biggrin2:
Jaa daar ga ik ook heen  :biggrin2:
Mag je wel ff een rondje ermee racen  8)
Door Irish
#2293535
ChantalKrijn schreef: Jaa daar ga ik ook heen  :biggrin2:
Mag je wel ff een rondje ermee racen  8)
Super! Vind je het dan ook ok dat ik mijn honden er doe om te kijken of het een beetje past?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door