Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door judith1967
#2291450
Ik heb al een langere tijd last van oorsuizen,Tis  heel irritant.Als ik een hele drukke dag op mijn werk heb gehad,qua geluiden,dan heb ik s'avonds meer last van het oorsuizen.Het is trouwens alleen mijn linkeroor waar ik last van oorsuizen heb.

Naar de ha geweest,doorverwezen naar de KNO arts.Mijn oren zijn nagekeken,(was goed mijn trommelvliezen zij er goed uit,gehoortest gedaan,enkel de wat hogere toontjes hoorde ik niet,maar dat was normaal,boven je 20ste gaat je gehoor al wat achteruit.
De KNO arts vertelde mij dat heleboel mensen er last van hebben en er nog geen oplossing voor is.

Maar wie heeft er ook last van en heeft wel iets gevonden waar hij/zij baat bij heeft?
Door K&D
#2291477
Zou je een gehoorbeschadiging kunnen hebben door een hard, of langdurig geluid aan die kant? Echte tinnitus schakelt je uit en is ernstig.
Probeer het suizen weg te drukken.  Bij vermoeidheid is dat inderdaad lastig. Er zijn wel technieken voor om het weg te drukken want hoe meer je erop focust, hoe duidelijker je het hoort. Ben je afgeleid dan valt het je ineens niet meer op.
Door Nadia
#2291483
Oorsuizen duid vaak op een magnesium te kort. Magnesium zorgt voor bescherming tegen gehoor beschadiging.
Als je er veel laat van hebt zou je magnesium kunnen supplementeren.
Of via je voeding, maar weet niet hoeveel je van wat nodig zou hebben.
#2291499
Berna schreef: Heb er ook last van. De enige remedie bij mij is zorgen voor ruim voldoende slaap en een gezond actief leveb...
Ik ondervind gelukkig geen hinder van mijn oorsuizen met slapen.
#2291501
nikèdog2000 schreef: volgens mij gaat oorsuizen nooit over
door veel geluid gaan je trilhaartjes slijten
en die groeien nooit meer aan
als je in harde geluiden werkt oordopjes in
Mijn vader heeft er ook last van.
Denk dat ik het over heb gehouden van mijn vroegere werk.
Nu werk ik in een winkel,dus wel zat geluiden om mij heen,maar geen harde geluiden.
#2291505
Borke schreef: Afleiding en een muziekje aan en er vooral niet aan denken, dat helpt mij het beste.
Heel veel mensen hebben er last van.
Ik heb er meestal geen erg in,hoor.
Kijk nu ik erop gaat letten,dan hoor ik het wel en is het irritant.
Maar als ik bezig ben dan let ik er niet op,of hoor het nogeeneens
#2291508
Nadia schreef: Oorsuizen duid vaak op een magnesium te kort. Magnesium zorgt voor bescherming tegen gehoor beschadiging.
Als je er veel laat van hebt zou je magnesium kunnen supplementeren.
Of via je voeding, maar weet niet hoeveel je van wat nodig zou hebben.
Ja dat stond o.a ook in de link die 202spots hier neerzette ;)
Er stond o.a ook zink,q10,gingko biloba en magnesiumcitraat in.

Mss dat zo gezondsheidswinkel mij wat meer info kan geven over het gebruik daarvan
Er zit zo winkel wel in de buurt van mij,dus ga van de week even langs!
Laatst gewijzigd door judith1967 op zo 18 mar 2012, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nadia
#2291704
Ja ik had er het eea over gelezen in het boekje van de vitamine store. Ging over harde geluiden, dat deze magnesium zouden afbreken en je dit nog tot 2 dagen lang via je urine zou uitscheiden.
En dat wanneer je dus (zoals jij) met harde geluiden gewerkt hebt en geen extra magnesium gebruikt hebt, je geluidsorgaan een risico zou zijn voor beschadiging.
Kan het stuk wel overtypen mocht je het willen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door