Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anneloog
#3360229
Lizzy schreef:Ik kom nooit (vrijwel nooit) in dit topic maar ik moet toch even mijn geluksmomentje van de dag delen. Ik loop al de hele dag te flippen van blijdschap!

Een tijdje terug had ik een drachtige garnaal met groene eitjes. Ik dacht "als dat maar goed gaat". Vandaag zag ik 3 van haar bloedmooie kindertjes in mijn aquarium :smitten: . Ze zijn PIEPKLEIN (echt mm werk). En nu heb ik nog 3 drachtige garnaaltjes rondhobbelen. Blij mee :circle:
Weet dat je gemiddeld altijd max 1/3e ziet van al je garnalen en zeker met baby's dat zijn niet spelden knopjes. gemiddelde dracht van een vuur garnaal is 25 a 35 jongen per dracht ;) ( heb jaren garnalen gehad en gekweekt dus weet zo'n beetje hoe jij nu tegen aquarium ruit aangeplakt zit te turen om baby's te zien ;) Weet ook baby's zijn als ze net los komen van hun moeders kleur loos dus dat maakt spotten/zien nog lastiger. Genietze en eenmaal aan de kweek heb je voor je het weet bakje vol. ( bak kan nooit te vol raken garnalen stoppen vanzelf met kweken als er teveel in 1 bak zitten en dat is pas echt met 500 op 40 liter ongeveer ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3360232
Anneloog schreef:Weet dat je gemiddeld altijd max 1/3e ziet van al je garnalen en zeker met baby's dat zijn niet spelden knopjes. gemiddelde dracht van een vuur garnaal is 25 a 35 jongen per dracht ;) ( heb jaren garnalen gehad en gekweekt dus weet zo'n beetje hoe jij nu tegen aquarium ruit aangeplakt zit te turen om baby's te zien ;) Weet ook baby's zijn als ze net los komen van hun moeders kleur loos dus dat maakt spotten/zien nog lastiger. Genietze en eenmaal aan de kweek heb je voor je het weet bakje vol. ( bak kan nooit te vol raken garnalen stoppen vanzelf met kweken als er teveel in 1 bak zitten en dat is pas echt met 500 op 40 liter ongeveer ;)

Voorlopig maar niet om een foto vragen dus :biggrin2:
Door Lizzy
#3360248
Gaan jullie lekker???? >:( ;D ;D ;D . Maar het is waar, er ligt een vergrootglas naast de bak ;D . Je moet ze wel goed kunnen bestuderen he!

Ahh, het is echt hartstikke leuk! Ik ga ruim voordat er 500 in de bak zitten al garnalen herplaatsen hoor. Ik vind dat echt ruim teveel. Zat eerder te denken aan een bezetting van maximaal 50 exemplaren in m'n bakje van 50 liter.
Door Anneloog
#3360268
Lizzy schreef:Gaan jullie lekker???? >:( ;D ;D ;D . Maar het is waar, er ligt een vergrootglas naast de bak ;D . Je moet ze wel goed kunnen bestuderen he!

Ahh, het is echt hartstikke leuk! Ik ga ruim voordat er 500 in de bak zitten al garnalen herplaatsen hoor. Ik vind dat echt ruim teveel. Zat eerder te denken aan een bezetting van maximaal 50 exemplaren in m'n bakje van 50 liter.
Hahaha oké 50 garnalen die je ziet dus in echt zijn het dan 150 garnalen op 50 l is een prachtige gezonde bezetting ;)


Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk
Door Lizzy
#3360271
Anneloog schreef:Hahaha oké 50 garnalen die je ziet dus in echt zijn het dan 150 garnalen op 50 l is een prachtige gezonde bezetting ;)


Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk
Oh is dat zo? Ik heb nu 21 volwassen garnalen en ik vind het al reuze gezellig zo! Maar echt, 150?!?! Dat lijkt me zoveel?!?!
Door Anneloog
#3360273
Lizzy schreef:
Oh is dat zo? Ik heb nu 21 volwassen garnalen en ik vind het al reuze gezellig zo! Maar echt, 150?!?! Dat lijkt me zoveel?!?!
Echt 150 is niet veel, realiseer je dat eenmaal aan de kweek je ook veel speldenknop grote baby's zal hebben, en een volwassen garnaal word maar 1,5 a 2 jaar dus op een gegeven moment is het paar gaan dood maar baby's nemen plaats in. Ook hoef je niet bang te zijn voor inteelt dit speelt bij vuurgarnalen niet een rol. Kleur dekking kan wel afnemen. Dit kan je tegen gaan door op gegeven moment te gaan selecteren op kleur, maar wees bewust mannetjes zijn altijd bleker en kleiner als vrouwtjes en dit maakt selecteren best lastig.

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk
Door Anneloog
#3360275
Lizzy schreef:
Oh is dat zo? Ik heb nu 21 volwassen garnalen en ik vind het al reuze gezellig zo! Maar echt, 150?!?! Dat lijkt me zoveel?!?!
Hier foto van 54l bak met denk 400 vuurgarnalen en stuk of 35 dwerg corydoras habrosus. Beiden groepen jong en oud. Zijn oude foto's van toen ik nog intensief ze kweekte ;) AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3360292
- pien - schreef:Wat geweldig Siberienne!
Je hebt het voor 't uitkiezen :D

Mijn geluksmomentje was toen ik op mijn vingers morste met Gabi's eten en in een reflex wilde ik het bíjna aflikken maar gelukkig herinnerde ik me op tijd dat het havermout met pens was :biggrin2:



:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3360456
Dat je een nieuwe collega krijgt en na een babbeltje er achter komt dat zij ook een bont boertje heeft!

En dat je dan je collega's ziet balen met het vooruitzicht van nog meer papegaaienpraat ;D ;D ;D ;D
Door Lizzy
#3360459
Anneloog schreef:Hier foto van 54l bak met denk 400 vuurgarnalen en stuk of 35 dwerg corydoras habrosus. Beiden groepen jong en oud. Zijn oude foto's van toen ik nog intensief ze kweekte ;) AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk
Ja, dat zijn er inderdaad best veel..... Ik weet het niet, of ik dat wat vind. We gaan het zien. De groep wordt vanzelf groter en ik denk dat ik dan vanzelf wel zie wat ik nog wel en niet leuk vind.
Door hannabelgje
#3360542
Kaela schreef:Dat je een nieuwe collega krijgt en na een babbeltje er achter komt dat zij ook een bont boertje heeft!

En dat je dan je collega's ziet balen met het vooruitzicht van nog meer papegaaienpraat ;D ;D ;D ;D
Geweldig lol.
Mijn geluksmomentje: deze avond zijn Zoë en ik geslaagd voor detectie level 1. Trots op mijn meisje.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door