Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3355569
Pauline schreef:Ik zou bijna zeggen dat één van mijn hobby's regen is.... ::) :-X :cool: Want ik heb er werkelijk maanden over gedaan om mezelf ertoe te zetten mijn lamp te gaan voegen en vandaag was het binnen een uur gepiept!!

Oh ik ben zo onvoorstelbaar trots op mijn lamp. Volgende week naar Vriezenveen om een lampenkap op maat erop te laten maken. Wilde ik er eerst eentje op schilderen, ik denk nu over een oranje kap. Maar gelukkig hebben ze daar "maar" 80 kleuren, dus er valt genoeg te kiezen.

Morgen kan ik de grauwsluier pas echt goed wegpoetsen, want de voeg moet goed uitharden. En als ik te fanatiek poets, poets ik de voeg eruit. En uiteraard ga ik jullie het uiteindelijk resultaat ook laten zien. Zodra de kap klaar is.
Mooi Pauline! Goed geslaagd project
#3355572
Pauline schreef:Ik weet niet of ik de voegkleur mooi genoeg vind. Heb je nog een tip om hem eventueel donkerder te maken?

Ik vind het wel mooi zo, ik zou iig even wachten tot je er licht op laat vallen ‘s avonds met de kap erop.
Ik heb ooit geprobeerd een te licht uitgevallen project donker over te voegen maar dat werd een zootje omdat het niet gelijkmatig pakte
Ik denk dat je dan evt op verf uitkomt zoals voegenfris / voegenstift maar dat lijkt me een hoop werk
https://www.voegenstift.nl/tulipaint-vo ... gIKIPD_BwE
Zoiets. Heb het zelf nog nooit gebruikt.

Maar nogmaals, zo op de foto vind ik de voeg niet te licht eigenlijk, ik vind het wel fris ogen
#3355583
Ik ben dol op dingen passend maken, dus voor mij is dit puur ontspanning. En ik ben dol op kleur, kleur en nog eens kleur, dus dat zit ook goed. Mensen denken vaak dat je er heel veel geduld voor nodig hebt, maar dat is juist iets waarvan ik niet heel veel heb. Als het even tegenzit, donder ik het gewoon aan de kant en staat het rustig wekenlang in een hoekje van de kamer te verkommeren. Maar ik houd nou eenmaal van dingen die een ander niet heeft en dan kom je gauw uit op zelf maken.

Bedankt voor de lieve complimenten. :-*
#3355599
Ik zou toch zweren dat ik van de week al dat had gepost(maar mijn telefoon deed een beetje vaag, dus waarschijnlijk niet opgeslagen)

Maar wat leuk om te lezen en te zien wat iedereen graag doet in zijn vrije tijd :)

Ook ik ben een biebmiep en heb van mijn grootste hobby mijn werk gemaakt. Dat had ik 20 jaar geleden niet gedacht, toen wilde ik alleeb maar varen bij de marine. Helaas heb ik mijn opleiding niet af kunnen maken door een blessure(waar ik nu gelukkig helemaal geen last meer van heb :) ) Maar door deze blessure ben ik wel mijn partner tegen het lijf gelopen :) :) . We zaten beide op het revalidatie centrum in Driehuis. Hij was marinier in opleiding en die werden daar ook heen gestuurd als ze gebleseerd raakte. Misschien nog steeds wel, maar hij zit inmiddels bij de marechausee en die gaan daar niet heen.

Naast het lezen, loop ik graag hard en ga ik 1 of 2x per week naar crossfit. Als ik nog tijd en zin over heb leef ik mij creatief uit met artjournaling, creative mail, kleuren en scrappen. Daarnaast ben ik verslaafd aan series kijken, sinds kort hebben wij ook eindelijk Netflix, dus ik kan voorlopig vooruit :biggrin2:
#3355800
Pauline schreef:Ik zou bijna zeggen dat één van mijn hobby's regen is.... ::) :-X :cool: Want ik heb er werkelijk maanden over gedaan om mezelf ertoe te zetten mijn lamp te gaan voegen en vandaag was het binnen een uur gepiept!!

Oh ik ben zo onvoorstelbaar trots op mijn lamp. Volgende week naar Vriezenveen om een lampenkap op maat erop te laten maken. Wilde ik er eerst eentje op schilderen, ik denk nu over een oranje kap. Maar gelukkig hebben ze daar "maar" 80 kleuren, dus er valt genoeg te kiezen.

Morgen kan ik de grauwsluier pas echt goed wegpoetsen, want de voeg moet goed uitharden. En als ik te fanatiek poets, poets ik de voeg eruit. En uiteraard ga ik jullie het uiteindelijk resultaat ook laten zien. Zodra de kap klaar is.

Screenshot_20180922-165344.png

Screenshot_20180922-165330.png
Wauw, heel erg mooi!!
En de voeg vind ik ook perfect.
#3355802
Naast de hele honden toestand hier in huis , dwz de uitlaatservice en ons hondenhotelletje, zijn we allebei actief bij de KNRM, station Scheveningen. De een als opstapper, de ander als pr en extra handje als het nodig is. Super leuk en gezellig maar je deelt ook lief en leed met elkaar, het is niet alleen maar leuk op zee.

Ik vind het daarnaast erg fijn om lekker te lezen, te koken, surfen, zeilen en s morgens met Flowie te zwemmen in zee ( van begin april tot eind oktober). En regelmatig met of zonder viervoeters wandelen in een nieuw gebied of land staat zeker ook hoog genoteerd, we zijn gelukkig allebei buitenmensen.
#3355943
Niet zo heel veel, de honden vinden mijn hobby's ook leuk :)
Momenteel ben ik in de tuin het terras aan het vergroten, Snow helpt me dan met afgraven :D
Ik brei wel graag, sinds een halfjaar ben ik begonnen met knuffels. Vorig weekend heb ik een grote donatie gedaan voor vriendjes familie, 4 knuffels in 1 keer...
Afbeelding

De 4e heb ik in Zeeland afgemaakt, helaas nooit een foto van gemaakt :( maar hij was wit (voor een 9-maandige,dus niet lang ;) )
En dit was lange tijd de lievelingsfoto van mijn nichtje :smitten:
Afbeelding

Nu ben ik weer even bezig met sokken, er staan nog wel 2 knuffels op de planning, en ik heb nog bergen wol voor wat anders... Ojah, voor de goede orde, dat ligt niet te slingeren, ik verzamel wol en verzamelingen moet je uitbreiden ;) :)

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
#3355966
Fenixjuh schreef:Niet zo heel veel, de honden vinden mijn hobby's ook leuk :)
Momenteel ben ik in de tuin het terras aan het vergroten, Snow helpt me dan met afgraven :D
Ik brei wel graag, sinds een halfjaar ben ik begonnen met knuffels. Vorig weekend heb ik een grote donatie gedaan voor vriendjes familie, 4 knuffels in 1 keer...
Afbeelding

De 4e heb ik in Zeeland afgemaakt, helaas nooit een foto van gemaakt :( maar hij was wit (voor een 9-maandige,dus niet lang ;) )
En dit was lange tijd de lievelingsfoto van mijn nichtje :smitten:
Afbeelding

Nu ben ik weer even bezig met sokken, er staan nog wel 2 knuffels op de planning, en ik heb nog bergen wol voor wat anders... Ojah, voor de goede orde, dat ligt niet te slingeren, ik verzamel wol en verzamelingen moet je uitbreiden ;) :)

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Leuk :D :D !!!!!
#3355985
Wat fijn om te lezen allemaal en die mozaieken zijn prachtig. ik ben jaren aan de gang met het opmaken van een soort familiegeschiedenis...wie waren mijn voorouders, waar leefden ze, wat deden ze, hoe verging het hen..... maar door de drukte met mijn vier kinderen ging het wat aan de kant. Nooit echt ver weg want er veranderd zoveel dat er regelmatig toch 's moet aangevuld en geklasseerd worden. Ik wilde terug starten als de kinderen op eigen benen stonden maar "als een moeder denkt dat ze klaar is met haar werk wordt ze oma" dus alles blijft nog vooral IN de kast. De fun van het opzoeken in archieven is ook een fel minder. Toen ik meer dan 30j geleden begon kreeg je nog wel 's de echte boeken en bladen in je handen.....je kon de geschiedenis ruiken. nu is het digitaal...voordeel is dan wel weer dat er ook wel wat online te vinden is en dat je mails kan sturen om een copietje van één of andere akte te vragen (vroeger moest dat per telefoon en brievenpost en betalen per bankoverschrijving wat best lang kon duren of je moest ernaartoe en je houden aan openingsuren). De wetten op vlak van privacy zijn ook dusdanig streng geworden dat het moeilijk opzoeken is...….soms echt stom want de al eeuwen overleden voorouders gaan echt niet veel meer komen klagen over hun privé. :) Ooit.... ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door