Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3346339
Raaf schreef:Aha....
* iets met ook bijna jarig... :whistle: *
Ja! Je moet er 1/3 tijd bij optellen. Je brengt hetgeen je in de hooimadam wil doen aan de kook, zet het in de hooimadam en als iets normaal 15 minuten moet koken, zet je het 20 minuten in de hooimadam. Het brand niet meer aan, de smaak is echt fantastisch, je kookt niks echt kapot. En het kan natuurlijk zijn dat je de havermout niet zacht genoeg vindt na xx minuten. Doe je er gewoon een paar bij. Het blijft wel 3 uur warm in de H madam!
Door Lizzy
#3346340
Ja en zo makkelijk joh! Ik heb het om 16 uur klaar gemaakt, goed aan de kook gebracht, in de hooimadam gezet en 2 uur later (zonder nog iets op te warmen) zijn we gaan eten! Ik ben echt helemaal om. Ik ga hier voortaan ook mijn rijst en aardappelen in koken, pasta-saus in maken, alle soep die ik maar kan bedenken, Chili Sin Carne, groentenstoofschotels. Ideaal! En het is ook wel mooi gemaakt hoor. Dit lijkt me toch handiger dan een dekbed :biggrin2:
Door Raaf
#3346350
Lizzy schreef:Ja en zo makkelijk joh! Ik heb het om 16 uur klaar gemaakt, goed aan de kook gebracht, in de hooimadam gezet en 2 uur later (zonder nog iets op te warmen) zijn we gaan eten! Ik ben echt helemaal om. Ik ga hier voortaan ook mijn rijst en aardappelen in koken, pasta-saus in maken, alle soep die ik maar kan bedenken, Chili Sin Carne, groentenstoofschotels. Ideaal! En het is ook wel mooi gemaakt hoor. Dit lijkt me toch handiger dan een dekbed :biggrin2:
Zie het al voor me...voor bvb. het kerstmaal...de hele keuken die vol staat met allemaal hooimadammekes.... ;)

Maar zonder gekheid, lijkt me heel fijn om zo te koken...mijn interesse is gewekt.
Door Lizzy
#3346352
Raaf schreef:Zie het al voor me...voor bvb. het kerstmaal...de hele keuken die vol staat met allemaal hooimadammekes.... ;)

Maar zonder gekheid, lijkt me heel fijn om zo te koken...mijn interesse is gewekt.
;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ik heb ook beeld ;D ;D ;D ;D

Is toch te grappig, om een stuk of vier van die dingen op je aanrecht te hebben staan? :biggrin2:
Door fransbulletje
#3346354
Lizzy schreef:;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ik heb ook beeld ;D ;D ;D ;D

Is toch te grappig, om een stuk of vier van die dingen op je aanrecht te hebben staan? :biggrin2:

Ik voorzie, na de barefootschoenen, een nieuwe uitgave dankzij BP...een hooimadam! ;D ;D ;D
Door Lizzy
#3346516
fransbulletje schreef:Ik voorzie, na de barefootschoenen, een nieuwe uitgave dankzij BP...een hooimadam! ;D ;D ;D
Ik heb nog geen mensen enthousiast een hooimadam zien bestellen tot dusver :biggrin2:

Hier staat de curry in de hooimadam :cool: . Als we om een uur of 18:30 a 19:00 uur zin hebben om te eten haal ik de pan uit de hooimadam en die mik ik op tafel.
Door Siberienne
#3346524
Lizzy schreef:Ik heb nog geen mensen enthousiast een hooimadam zien bestellen tot dusver :biggrin2:

Hier staat de curry in de hooimadam :cool: . Als we om een uur of 18:30 a 19:00 uur zin hebben om te eten haal ik de pan uit de hooimadam en die mik ik op tafel.

Ik heb net gekeken op de webzijde en lijkt me hardstikke leuk ! Ik denk dat ik ‘m ga bestellen

Wij eten gebakken camembert met gestoofde groenten en zoete aardappel. En vooral met een goed glas wijn erbij
Door Lizzy
#3346526
Siberienne schreef:Ik heb net gekeken op de webzijde en lijkt me hardstikke leuk ! Ik denk dat ik ‘m ga bestellen

Wij eten gebakken camembert met gestoofde groenten en zoete aardappel. En vooral met een goed glas wijn erbij
Een grote of een kleine?

Eet smakelijk, lijkt me heeeeeeeeeeeeerlijk! Neem je daarvoor echt een bak-camembert of kies je zelf een lekkere uit de je bakt?
Door fransbulletje
#3346531
Lizzy schreef:Ik heb nog geen mensen enthousiast een hooimadam zien bestellen tot dusver :biggrin2:

Hier staat de curry in de hooimadam :cool: . Als we om een uur of 18:30 a 19:00 uur zin hebben om te eten haal ik de pan uit de hooimadam en die mik ik op tafel.
Voor de winter ga ik ze ook bestellen, lijkt me ideaal.
Door Siberienne
#3346536
Lizzy schreef:Een grote of een kleine?

Eet smakelijk, lijkt me heeeeeeeeeeeeerlijk! Neem je daarvoor echt een bak-camembert of kies je zelf een lekkere uit de je bakt?

Ik neig naar een grote omdat ik vaak grote stoofpotjes maak voor meerdere dagen, moet mijn pan opmeten

Ik had nu een bakcamembert vd super in zo’n korstje maar dat doe ik niet meer, ik hal er wel weer bij de kaasboer. Meer smaak. De linzen stoof was wel prima.
Door Raaf
#3346555
Ik ben het ook serieus in overweging aan het nemen. Vooral het idee dat het 'kookproces' verder gaat terwijl je zelf iets anders aan het doen bent zonder dat er apparaten aanstaan spreekt me aan. Mijn slowcooker blijft om die reden vaak in de kelder staan.
Een 'grote' zou ons huishouden san wel nodig hebben...
::)
Gebruikersavatar
Door Laika
#3346567
Lizzy schreef:Ja en zo makkelijk joh! Ik heb het om 16 uur klaar gemaakt, goed aan de kook gebracht, in de hooimadam gezet en 2 uur later (zonder nog iets op te warmen) zijn we gaan eten! Ik ben echt helemaal om. Ik ga hier voortaan ook mijn rijst en aardappelen in koken, pasta-saus in maken, alle soep die ik maar kan bedenken, Chili Sin Carne, groentenstoofschotels. Ideaal! En het is ook wel mooi gemaakt hoor. Dit lijkt me toch handiger dan een dekbed :biggrin2:
Ik kijk bijna nooit in dit topic maar ik was benieuwd of de hooimadam je bevalt. Ja,dus ;D Heb je ook al bone broth gemaakt, of is de madam steeds bezet? Ik gebruik mijn hooikist al jaren en ik ben nog elke keer blij als ik hem gebruik.
Door Lizzy
#3346587
Laika schreef:Ik kijk bijna nooit in dit topic maar ik was benieuwd of de hooimadam je bevalt. Ja,dus ;D Heb je ook al bone broth gemaakt, of is de madam steeds bezet? Ik gebruik mijn hooikist al jaren en ik ben nog elke keer blij als ik hem gebruik.
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: hee hoi! :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Nee, ik moet nog bone broth maken. Ga ik deze week ff doen. Vandaag ook geen hooimadam, want er gaat groenten in de grill van de oven. Met pasta. En bio feta.

Maak voor mij als je zin en tijd hebt eens een foto van je hooikist, please :angel2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door