Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Cindy de Wolf
#3343298
dat je zo raakt dat je al het met verstand geredeneerde opzij zet. En ja je kan zeggen waarom kijk je nou maar goed dat doe ik al jaren..na 2 nachtjes slapen toch geinformeerd en na een telefonisch onderhoud is ze voor mij op optie gezet...morgen worden er filmpjes gemaakt, ook wordt er een kattentest gedaan. En afhankelijk daarvan besluit ik ja/nee. ALS ik het doe gaat het net even iets anders dan anders want ik ga nooit meer blind adopteren dus dan wordt het opvang met recht op adoptie, maar daar moet het opperhoofd daar nog toestemming voor geven.
En ja ik weet dat de foto's een wat angstig hondje laten zien, de foto in de mand laat al een andere blik zien. Ik wil zoveel mogelijk achtergrondinformatie weten, is ze gedumpt door een jager, is ze gevonden op straat etc etc.

https://www.animalinneed.com/sectie/6046-pelusa-2
#3343310
Eef+doggies schreef:Wat een scheetje :smitten: :smitten:

Ik ben benieuwd naar de filmpjes.
Hopelijk past ze bij jullie en heeft ze haar gouden mandje gevonden!

Bella komt ook via deze stichting. Alles keurig geregeld.
Smokey van mij komt hier ook vandaan maar die had NOOIT in de randstad geplaatst moeten worden. Ik wilde een hond zonder (grote) rugzak, helaas is hij geleverd met een hunnebed erin...nu ben ik iemand van a gezegd dan komt het hele alfabet erachteraan. 7 juni as 6 jaar later kan ik zeggen dat we heel veel bereikt hebben maar normaal worden en los kunnen NEE dat gaat hem NOOIT worden. Dat heb ik ook uitgelegd aan de adoptiemedewerker, ook dat Smokey kan bijten, ze viel er wel een beetje stil van. Zijn redding is echt dat hij klein is, dat wij geen kinderen hebben, dat hij bij iemand is gekomen met verstand van zaken EN dat hij voor ons een schat is. Menigeen had hem al lang herplaatst of de roze spuit gegeven. Met deze ervaring is de deur voor een buitenlander wel behoorlijk dicht geklapt maarja dit hondje raakte me enorm. Ik draag de stichting nog altijd een warm hart toe doneer ook maandelijks en mijn kerstgratificatie gaat erheen. Ze hebben niets gedaan of gezegd wat niet waar was maarja met zoveel honden is gewoon niet alles te testen en vallen alleen de extremen op. Dus vandaar NOOIT meer blind adopteren voor mij.

Hoe was jouw ervaring met Bella en gedrag e.d?
#3343311
Oooo, wat een mooi meisje! Kan me voorstellen dat je haar niet meer uit je hoofd krijgt! Wat zal ze gelukkig worden als ze bij jullie mag komen wonen, ik hoop echt dat ze slaagt voor de kattentest en dat het een geweldig hondje blijkt te zijn.

En inderdaad: niet kijken, niet kijken, niet kijken is de enige manier om te voorkomen dat er een hond bij komt soms... :biggrin2: Zo zijn wij ook aan onze Lupi gekomen: door niet te kijken, niet te kijken en niet te kijken, tot ik toch een keertje keek. ::) Maar onze Lupus is een schot in de roos gebleken, en ik hoop dat Pelusa dat ook zal zijn voor jullie! Hou ons op de hoogte!
#3343315
Cindy de Wolf schreef:Smokey van mij komt hier ook vandaan maar die had NOOIT in de randstad geplaatst moeten worden. Ik wilde een hond zonder (grote) rugzak, helaas is hij geleverd met een hunnebed erin...nu ben ik iemand van a gezegd dan komt het hele alfabet erachteraan. 7 juni as 6 jaar later kan ik zeggen dat we heel veel bereikt hebben maar normaal worden en los kunnen NEE dat gaat hem NOOIT worden. Dat heb ik ook uitgelegd aan de adoptiemedewerker, ook dat Smokey kan bijten, ze viel er wel een beetje stil van. Zijn redding is echt dat hij klein is, dat wij geen kinderen hebben, dat hij bij iemand is gekomen met verstand van zaken EN dat hij voor ons een schat is. Menigeen had hem al lang herplaatst of de roze spuit gegeven. Met deze ervaring is de deur voor een buitenlander wel behoorlijk dicht geklapt maarja dit hondje raakte me enorm. Ik draag de stichting nog altijd een warm hart toe doneer ook maandelijks en mijn kerstgratificatie gaat erheen. Ze hebben niets gedaan of gezegd wat niet waar was maarja met zoveel honden is gewoon niet alles te testen en vallen alleen de extremen op. Dus vandaar NOOIT meer blind adopteren voor mij.

Hoe was jouw ervaring met Bella en gedrag e.d?
Ze hebben zoveel honden om te plaatsen en zo weinig medewerkers dat ze de honden gewoon niet (goed) kennen. Dat kan gewoon niet met zo weinig resources.
Je kunt idd uit de afkomst dingen opmaken (sommigen zijn huishonden die worden worden afgeleverd door Engelsen, anderen worden op straat/in het vuilnis gevonden en/of zijn ex-jachthonden etc). En dan heb je de filmpjes die een idee kunnen geven.
Van de foto's krijg ik het idee dat Pelusa een lief meisje is, maar uit de filmpjes zul je morgen wel meer kunnen opmaken.

Wat ik aanvullend heb gedaan is een dierentolk gevraagd om te peilen of twee volwassen dalmatiers die daar zaten bij ons pastten. De reu bleek helemaal niet geschikt te zijn voor een woonhuis dacht zij, die was echt getekend door het slechte leven dat hij had gehad, dus dat hebben we ook niet geprobeerd... Het teefje zou wel geschikt zijn, maar was dubbel geadopteerd (door iemand in Duitsland, dus dat liep even door elkaar) dus ging voor ons niet door.
Toen was ik al helemaal ingesteld op een hond erbij, dus keek ik verder op de site en zag ik Bella. Weer bij de dierentolk gepolst en de filmpjes afgewacht. Leek ons een hartstikke lief knuffelhondje, dierentolk dacht ook dat ze goed bij ons pastte. Wel bang, dat was al wel te zien.
De uitkomst is dat Bella een hartstikke lief knuffelmeisje is :-* Wel nog steeds bang voor mensen, maar dat beperkt haar dagelijks leven niet echt. Ze is dol op andere honden. En is er ook heel goed mee, ze leest signalen goed en geeft ze ook goed. Heel mooi om te zien.

Ik ging zelf de adoptie in met het idee dat ze ziek kon zijn (leishmaniose), misschien nooit los zou kunnen lopen, probleem gedrag zou kunnen vertonen etc.
En het is me 100% meegevallen. Ze luistert (vaak :P ) goed, is superlief, kan loslopen, is bang maar gaat daar heel goed mee om. En ze is een hele vrolijke levensgenieter en intens gelukkig :smitten:

En het asiel heeft haar voor adoptie onderzocht op leishmaniose, alle entingen gegeven en een vlooienpipet. En wormtabletten kregen we mee bij het ophalen. Ze zat wel onder de vlooienpoepjes, maar geen vlooien gelukkig. Ik heb voor de zekerheid door mijn da ook haar chip laten controleren, dat die er zat en dat ook het juiste nummer in haar paspoort stond. En wij hebben zelf op ca 2 jarige leeftijd zorggedragen voor castratie (ze was op papier 5 maanden toen we haar adopteerden, en ze castreren honden vanaf 6 maanden).

Hoe oud was Smokey toen je hem adopteerde?
#3343316
Smokey was ook 5 maanden, hij heeft het vanaf de eerste uren laten zien helaas. De eerste maanden bleef het bij woest aanblaffen echt hysterisch vanaf een jaar na zijn castratie is het omgeslagen in bijten. Hij krijgt een rode waas voor zijn ogen en is direct niet meer bereikbaar. Zowel op mensen als dieren. Heel vervelend id Randstad. Inmiddels zijn we zover met regulier uitlaten dat mensen genegeerd kunnen worden mensen met honden is een no go. We zijn wel zover dat met uitlaten een hond op 20-25m genergeerd kan worden MITS die andere niet fixeert ed. Met alle honden waar hij rustig mee kan kennis maken in zijn tempo gaat heg altijd goed.

Ja die indruk krijg ik ook van haar...nou ja eerst de filmpjes maar afwachten...en de uitslagen van de mzz.
#3343320
Pfff ja dat is wel pech. Uitvalsgedrag is ontzettend lastig. Helemaal in druk bevolkt gebied..

Spannend hoor... En dat wachten op de filmpjes, zenuwslopend.
Ik leef met je mee. Hopelijk gaat deze meid een heerlijke toevoeging aan jullie roedel zijn :)

Een van Bella's filmpjes

Daar kun je al wel zien wat voor lieve knuffelkont ze is. Later bij het kattenfilmpje kon je haar angst zien. Die ruimte en de katten kende ze niet.
Terwijl ze het veldje en de vrouw wel kende. Zo is het in grote lijnen nog steeds.

Dit was de eerste foto die ik van haar zag:

Het enige dat ik jammer vind, is dat ik haar jeugd gemist heb. Er gaat ook best wat tijd over de adoptie heen, waardoor je zo nog een extra maand van ze mist. Als ze nog maar een paar maanden oud zijn, is dat best veel.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op zo 04 apr 2021, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
#3343336
Ik vind het nog wel meevallen, met hoe angstig ze lijkt. Alleen op de foto´s waar ze wordt vast gehouden, de foto´s waar ze los is (maar dus wel een mens met een camera vlakbij staat) is ze best ontspannen. Ziet er zo zeker niet uit als een hele moeilijke hond (maar dat weet je toch nooit van tevoren).

Edit: ik weet niet waarom mijn foto blijft staan? Ik heb hem weggehaald, maar je kan hem nog zien. (het is Diego in de perrera 1 jaar geleden)
Bijlagen
jakevorigjaar.jpg
jakevorigjaar.jpg (106.76 KiB) 1942 keer bekeken
Door eelke
#3343337
Omdat je hem als bijlage bij je bericht gedaan hebt denk ik, het is dan niet alleen de url met Img tags.

Als je je bericht wijzigt, en dan bij bijlagen verwijder bestand doet lukt het wel denk ik?
Door El_Kato
#3343341
Ach wat een skeet en ik vind de blik niet extreem getraumatiseerd. Heb dan verder ook geen verstand van dit soort honden en de trauma's die ze kunnen hebben maar voor mijn gevoel heb je met wat TLC een leuke hond hieraan.

Ach god die Diego wat zag hij er anders uit toen... en zo blijkt ook maar hoe een foto een heel ander beeld kan geven dan de werkelijkheid. De indruk die ik van Diego op de foto krijg is dat hij panisch is en helemaal tegen de muur wegkruipt. Grote ogen en ach dat magere lijf... Maar volgens mij is het een super blij ei en een hele leuke hond zonder al te gekke rare gedragsdingen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door