Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3332886
zurca schreef:Dat een hond niet voldoet aan het "klassieke schildklier beeld" wil niets zeggen ;)

http://dierenartsdeventer.com/acupunctu ... hyreoidie/

En onder het stukje "acupunctuur" krijg je een apart gedeelte over schildklierproblemen.
Dank!

Ik begreep van de Da al dat het niet zo simpel was als: lage T4 dus een pilletje erin. Er lopen blijkbaar veel honden rond met schildkliermedicatie die niet op z'n plaats is. Vandaar de TSH bepaling, en daarna weer overleg. Heb op haar advies ook al even gegoogeld.
Wordt vervolgd. :)
Door zurca
#3332890
-Annemarie- schreef:Dank!

Ik begreep van de Da al dat het niet zo simpel was als: lage T4 dus een pilletje erin. Er lopen blijkbaar veel honden rond met schildkliermedicatie die niet op z'n plaats is. Vandaar de TSH bepaling, en daarna weer overleg. Heb op haar advies ook al even gegoogeld.
Wordt vervolgd. :)
Het is wel fijn dat je DA het erkent en verder wil kijken... Onze DA keek naar Ziggy en zei "dat is geen schildklierhond", had ik net een heel verhaal afgestoken dat ondanks er geen "klassieke symptomen" zijn er toch ook andere dingen die voort kunnen komen uit schildklierproblemen ::)
Succes iig. hopelijk blijkt er verder niets aan de hand :)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3332902
Klinkt als fijne da Annemarie :)

Vandaag afscheidsborrel gehad van mijn werk. Sommige collega's zal ik enorm gaan missen :'( geldt gelukkig wederzijds :) niet gedacht dat collega zo enorm een soulmate zou worden.Dankbaar voor de contacten die ik op heb mogen doen :cool: En uiteraard lulverhaal als speech van leidinggevende zoals verwacht ::)
#3332947
Mijn meisje heeft het koud, nu is het ook een stuk kouder in de bungalow dan het thuis was, en in haar bench voelt het ook kouder. Buiten had ze al een jasje; maar nu dus voor binnen een trui besteld, nog een gedoe om die in maat 60cm te krijgen. Nu hopen dat hij snel binnen komt, voor nu heeft ze de pittenzak die we van de makelaar hebben gekregen in d’r bench als ze er in moet. Mijn stoere ambullmeisje wordt dus echt merkbaar ouder....
#3332974
dinky89 schreef:Lijkt me confronterend Constance :bigarmhug:
Ja, eigenlijk is dit wat onverwacht. Aan de andere kant heeft het ook wel wat aandoenlijks, een ouder wordende hond. En ooit lang geleden zagen we een mevrouw met een grote hond met een jasje enz en manlief zei toen; echt he; onze honden krijgen geen kleren aan! We hebben grote honden, die hoeven dat niet....
vanmiddag kwam ik thuis en vroeg hij of ik al iets van een truitje had gevonden voor zijn kleine meisje; want ze had het koud. En hij had de pittenzak ook weer een aantal keren verwarmd. Lag ze op de bank bij hem onder een kleedje....
Hij doet trouwens ook braaf d’r jas aan, ze heeft daar toch echt merkbaar plezier van en voelt zich er echt fijner in.
Ach ze is bijna 8; haar lijnen worden hooguit 7, alleen haar moeder is 8,5 geworden. Haar nestbroers en zussen zijn er ook al lang niet meer, de oudste is slechts 5 geworden. Als we het daar mee vergelijken is ze al heel oud. En eigenlijk doet ze het nog heel goed!
Ik baal eigenlijk nog het meest dat ik het niet meteen kan oplossen voor haar. Volgende week zitten we in ons nieuwe huis, daar zou het wat warmer moeten zijn dan in onze tijdelijke bungalow. Dus dan mag het nog een week -10 zijn.
Door zurca
#3332994
Constance, zou je bij een winkel als Zeeman oid niet een (fleece)trui kunnen kopen en die aan stukken knippen om haar zo voor tijdelijk een trui aan te geven.
Ik heb weleens zoiets gedaan voor Ziggy tot haar pyama er was.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3332997
zurca schreef:Het is wel fijn dat je DA het erkent en verder wil kijken... Onze DA keek naar Ziggy en zei "dat is geen schildklierhond", had ik net een heel verhaal afgestoken dat ondanks er geen "klassieke symptomen" zijn er toch ook andere dingen die voort kunnen komen uit schildklierproblemen ::)
Succes iig. hopelijk blijkt er verder niets aan de hand :)
Dank! Ik ga verder in de medische hoek, daar past het beter. :)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3333018
Werd net Oli aangevallen en gebeten (geluk van dikke vacht) tijdens de wandeling. Door een corgi :o
Die was losgeschoten. Schoenmaat 44 van ML liet hem lossen. Maar daarna wilde die ook nog Fozzy pakken. Gelukkig twijfelde hij net lang genoeg daarmee dat ie door eigenaar werd gepakt. Want Fozzy zal het niet alleen bij grommen laten zoals Oli. En Fozzy is er nog meer van de wap af dan Oli hierdoor.
Maar goed lang leve de dikke vacht!
gelukkig goed afgelopen, maar wat is die corgi levensmoe zeg ::)
#3333024
zurca schreef:Constance, zou je bij een winkel als Zeeman oid niet een (fleece)trui kunnen kopen en die aan stukken knippen om haar zo voor tijdelijk een trui aan te geven.
Ik heb weleens zoiets gedaan voor Ziggy tot haar pyama er was.
Hij wordt vandaag al bezorgd! Dus ga zo naar mijn schoonouders om hem te halen.
Door eelke
#3333078
Kaio schreef:Werd net Oli aangevallen en gebeten (geluk van dikke vacht) tijdens de wandeling. Door een corgi :o
Die was losgeschoten. Schoenmaat 44 van ML liet hem lossen. Maar daarna wilde die ook nog Fozzy pakken. Gelukkig twijfelde hij net lang genoeg daarmee dat ie door eigenaar werd gepakt. Want Fozzy zal het niet alleen bij grommen laten zoals Oli. En Fozzy is er nog meer van de wap af dan Oli hierdoor.
Maar goed lang leve de dikke vacht!
gelukkig goed afgelopen, maar wat is die corgi levensmoe zeg ::)

Ja da's niet al te slim nee. Hier ook een aantal keer kleinere hondjes gehad. Dom dom. Gelukkig was Gijs voor zijn ongelukkigheid een goedzak.
Oli interesseert het niet zo?

Past ie Constance?
#3333091
Kaio schreef:Werd net Oli aangevallen en gebeten (geluk van dikke vacht) tijdens de wandeling. Door een corgi :o
Die was losgeschoten. Schoenmaat 44 van ML liet hem lossen. Maar daarna wilde die ook nog Fozzy pakken. Gelukkig twijfelde hij net lang genoeg daarmee dat ie door eigenaar werd gepakt. Want Fozzy zal het niet alleen bij grommen laten zoals Oli. En Fozzy is er nog meer van de wap af dan Oli hierdoor.
Maar goed lang leve de dikke vacht!
gelukkig goed afgelopen, maar wat is die corgi levensmoe zeg ::)
Wat zei de eigenaar er nog van? Goed geschrokken ongetwijfeld, maar was die redelijk?

Heeft Olibolletje er nog last van gehad of lijkt ie het alweer vergeten?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3333093
Ik heb dat nog nooit zo gezien, die was compleet frenzie. Zou dat een grotere hond zijn heb je toch een heel heel gevaarlijk exemplaar.....
Mijn kin lag tot op de grond toen ik het zag gebeuren :o
De bazin had nog 2 hondjes meer bij zich dus vangen ging wat moeilijker ondanks haar pogingen, en ze zei wel 1000x sorry. Dus treft verder geen blaam, behalve wellicht een ander halsband aanschaffen waar ie niet zo uitkomt, voor zijn eigen veiligheid ook.
Oli bleef gewoon tegen de baas aanleunen. En daarna liep ie weer gewoon leuk mee.Hij is best stabiel.
Fozzy had het er juist moeilijker mee, ik vond het ontzettend knap van hem dat hij niet gereageerd had. Hij was wel enorm onzeker, maar liet het aan mij over. Maar die was de rest van de wandeling wel afwezig.
Maar ook daar zal ie alweer overheen zijn. Gelukkig maar.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door