In deze categorie staan de huisregels van Barfplaats. Je kunt er verder vragen, problemen of suggesties over het forum melden.

Moderators: Lizzy, Charlie Angel

Door Envie
#3307574
Onlangs is er wéér een forum waar ik lid van was door hackers over genomen. De beheerder is er nu mee gestopt en dus is t einde van dat forum >:(
Ik maak me een beetje zorgen om dit forum. Ik kom hier graag vooral omdat er zoveel goede informatie te vinden is. Moet er niet aan denken dat dit forum verdwijnt! En met mij vast vele anderen. Zijn jullie beheerders hier goed op voorbereid?

Groetjes een bezorgde Bp-mama ;)
Door Lizzy
#3307590
Ik niet ;D

Maar ik mag aannemen onze provider en onze technische man wel. Jeff ziet deze vraag vanzelf voorbij komen :biggrin2:
Door Jeff
#3311481
Envie schreef:Onlangs is er wéér een forum waar ik lid van was door hackers over genomen. De beheerder is er nu mee gestopt en dus is t einde van dat forum >:(
Ik maak me een beetje zorgen om dit forum. Ik kom hier graag vooral omdat er zoveel goede informatie te vinden is. Moet er niet aan denken dat dit forum verdwijnt! En met mij vast vele anderen. Zijn jullie beheerders hier goed op voorbereid?

Groetjes een bezorgde Bp-mama ;)
Dat ik dit bericht pas na een maand tegenkom wekt weinig vertrouwen. ;D

Maar alles is beveiligd hier tegen hackers dus het zal niet snel gebeuren.

Afbeelding

Ik krijg dagelijks meldingen op mijn telefoon van alles wat er op dit forum gebeurt. Dit zijn de meldingen van deze maand:

Afbeelding

Mocht iemand dus proberen het forum te hacken dan wordt ik direct, 24 uur per dag, gewaarschuwd.

Bovendien worden alle server en forum updates automatisch geinstalleerd zonder dat ik er iets voor hoef te doen. Dus als je op het nieuws leest dat er computer in de haven van Rotterdam of bij de politie is gehackd omdat ze die niet hadden geupdate met de de laatste software dan is dat op Barfplaats al lang gebeurd.

Daarnaast maken veel websites gebruik van bestaande beveiligingen maar het probleem is omdat zoveel websites dezelfde beveiliging gebruiken is het lucratief voor hackers om die te kraken. Alle beveiligingen op Barfplaats zijn door mij gemaakt dus ze komen nergens anders voor en hackers weten dus ook niet wat ze ermee aan moeten als ze het tegenkomen.

Afbeelding

Een simpel voorbeeld is de beveiligingsvraag "Ben je een robot?" van google. Die wordt zo veel gebruikt dat het al lang gehacked is. Barfplaats gebruikt de vraag: "Wat is de voornaam van onze koningin?" Russische hackers kunnen de meest geavanceerde beveiligingen hacken maar dat weten ze niet. :blonde:

Nieuwe leden worden niet automatisch goedgekeurd wat een makkelijke manier is voor hackers of spammer om op het forum te komen. Lizzy heeft alle 10.000 leden handmatig gecontroleerd en goedgekeurd.

Afbeelding

In de 9,5 jaar dat ik Barfplaats onderhoud zijn we nooit gehackd en twee keer uit de lucht geweest: de eerste keer door een stommiteit van de provider waarna we meteen van provider zijn veranderd en de tweede keer door een fout van mij.

Barfplaats is ouder dan Facebook en we zullen we lang bestaan nadat ze allemaal verdwenen zijn.

Afbeelding


Groetjes van een geruste BP-beheerder :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pluk
#3311495
En als we t zeker willen weten... Ik heb een ethisch hacker naast me op de bank zitten die vast weleens een poging wil wagen
Door Jeff
#3311496
pluk schreef:En als we t zeker willen weten... Ik heb een ethisch hacker naast me op de bank zitten die vast weleens een poging wil wagen Afbeelding
Oh dat mag altijd! Als het forum maar niet wordt overbelast. We hebben geen beveiliging tegen een ddos aanval omdat ik er vanuit ga dat we niet interessant genoeg daarvoor.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3311514
Anne in Duitsland schreef:En ik dacht: jippie, nieuw gereedschap om onwillig vleesbot mee te lijf te gaan! ;D
Oooh geweldig!
Door Envie
#3311670
Nou, ik kan eindelijk weer gerust slapen :wavecry: het klinkt allemaal goed. Heel goed!!!
Door Lizzy
#3311767
Jeff schreef:Dat ik dit bericht pas na een maand tegenkom wekt weinig vertrouwen. ;D

Maar alles is beveiligd hier tegen hackers dus het zal niet snel gebeuren.

Afbeelding

Ik krijg dagelijks meldingen op mijn telefoon van alles wat er op dit forum gebeurt. Dit zijn de meldingen van deze maand:

Afbeelding

Mocht iemand dus proberen het forum te hacken dan wordt ik direct, 24 uur per dag, gewaarschuwd.

Bovendien worden alle server en forum updates automatisch geinstalleerd zonder dat ik er iets voor hoef te doen. Dus als je op het nieuws leest dat er computer in de haven van Rotterdam of bij de politie is gehackd omdat ze die niet hadden geupdate met de de laatste software dan is dat op Barfplaats al lang gebeurd.

Daarnaast maken veel websites gebruik van bestaande beveiligingen maar het probleem is omdat zoveel websites dezelfde beveiliging gebruiken is het lucratief voor hackers om die te kraken. Alle beveiligingen op Barfplaats zijn door mij gemaakt dus ze komen nergens anders voor en hackers weten dus ook niet wat ze ermee aan moeten als ze het tegenkomen.

Afbeelding

Een simpel voorbeeld is de beveiligingsvraag "Ben je een robot?" van google. Die wordt zo veel gebruikt dat het al lang gehacked is. Barfplaats gebruikt de vraag: "Wat is de voornaam van onze koningin?" Russische hackers kunnen de meest geavanceerde beveiligingen hacken maar dat weten ze niet. :blonde:

Nieuwe leden worden niet automatisch goedgekeurd wat een makkelijke manier is voor hackers of spammer om op het forum te komen. Lizzy heeft alle 10.000 leden handmatig gecontroleerd en goedgekeurd.

Afbeelding

In de 9,5 jaar dat ik Barfplaats onderhoud zijn we nooit gehackd en twee keer uit de lucht geweest: de eerste keer door een stommiteit van de provider waarna we meteen van provider zijn veranderd en de tweede keer door een fout van mij.

Barfplaats is ouder dan Facebook en we zullen we lang bestaan nadat ze allemaal verdwenen zijn.

Afbeelding


Groetjes van een geruste BP-beheerder :biggrin2:
:2funny: :2funny: :2funny:

Ik zie jouw update nu pas Jeff, dus dat wekt ook vast heel veel vertrouwen ;D

Maar ik heb ontzettend om bovenstaande zitten lachen!! Dank je wel, voor alles :-*
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3312296
Jeff schreef:Oh dat mag altijd! Als het forum maar niet wordt overbelast. We hebben geen beveiliging tegen een ddos aanval omdat ik er vanuit ga dat we niet interessant genoeg daarvoor.
Beveiliging tegen Ddos is ook erg lastig en als iemand het echt heel graag wil, dan lukt dat altijd ;)
 Terug naar “De Regels van Barfplaats, vragen, problemen en suggesties”

Barfplaats wordt gesponsord door